حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

آیفون 15 پرو مکس پس از شکست سامسونگ پرفروش ترین گوشی سه ماهه اول سال 2024 شد

آیفون 15 پرو مکس با شکست سامسونگ، پرفروش‌ترین گوشی فصل اول 2024 شد

ظاهراً مصرف‌کنندگان به مدل‌های پرو آیفون بیشتر علاقه‌مند شده‌اند.

به‌تازگی گزارش جدیدی از کانترپوینت در مورد وضعیت عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین آیفون، یعنی آیفون 15 پرو مکس، محبوب‌تر از سایر مدل‌های آیفون است. همچنین این گوشی در مقایسه با محصولات سامسونگ نیز عملکرد فروش بهتری داشته است.

کانترپوینت در وب‌سایت خود داده‌هایی از 10 گوشی هوشمند پرفروش سه‌ماهه اول 2024 در مقایسه با 2023 را به اشتراک گذاشته است.

چهار رتبه اول دراختیار آیفون 15 پرو مکس، آیفون 15، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 است و پرچمدار سامسونگ گلکسی S24 اولترا در رتبه پنجم قرار گرفت.

گلکسی A15 5G و A54 در رتبه‌های ششم و هفتم قرار گرفتند و آیفون 15 پلاس در رده هشتم حضور دارد. گلکسی S24 و A34 نیز در رتبه 9 و 10 قرار گرفتند.

آیفون 15 پرو مکس

طبق داده‌های Counterpoint، مدل‌های پایه آیفون معمولاً در سه‌ماهه‌های غیرفصلی (یعنی سه‌ماهه‌هایی که با ماه‌های متداول در فصول سال تطابق ندارند) از نسخه‌های Pro فروش بیشتری دارند، اما این‌بار قضیه متفاوت بود. در سایت کانترپوینت می‌خوانیم:

«قابل ذکر است که نسخه پرو مکس برای اولین‌بار در سه‌ماهه غیرفصلی اپل به جایگاه برتری نسبت به مدل‌های معمولی دست یافت. این موضوع نشان‌دهنده روند فزاینده ترجیح مصرف‌کنندگان برای گوشی‌های هوشمند رده‌بالا است.»

درآمد بالای اپل از میزان فروش آیفون‌های پرو

کانترپوینت تخمین می‌زند که فروش مدل‌های آیفون پرو، بیش از 60 درصد از درآمد گوشی‌های هوشمند اپل را به خود اختصاص داده است. قبلاً در سه‌ماهه اول 2020، دستگاه‌های Pro حدود 20 درصد از فروش آیفون‌ها را به خود اختصاص داده بودند.

درحالی که اخبار، حرکت مثبتی را برای سهم بازار آیفون‌های پرو نشان می‌دهد، فروش کلی آیفون در سه‌ماهه اول 2024 (سه‌ماهه دوم سال مالی اپل) نسبت به سال 2023، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

باید منتظر ماند و دید که با معرفی سری آیفون 16، این آمار فروش بهبود می‌یابد یا خیر. مشخصاً بسیاری از مصرف‌کنندگان حالا بیشتر از گذشته به‌دنبال خرید آیفون‌های پرچمدار هستند و افزایش فروش مدل‌های پرو در سال‌های آینده دور از انتظار نیست.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋