حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

اولین ویژگی های هوش مصنوعی iOS 18 ظاهراً در خود آیفون پردازش می شود

اولین قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 ظاهراً روی خود آیفون پردازش می‌شوند

به‌نظر می‌رسد که موج اولیه قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل روی خود گوشی (On Device) پردازش می‌شوند.

به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اولین مجموعه از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی اپل که در iOS 18 عرضه خواهد شد، به هیچ وجه به پردازش روی سرورهای ابری متکی نخواهند بود.

براساس گزارش مارک گرمن، از آنجایی که انتظار می‌رود اپل در 10 ژوئن (21 خرداد) از قابلیت‌های هوش مصنوعی در iOS 18 رونمایی کند، به نظر می‌رسد که موج اولیه این قابلیت‌ها کاملاً روی گوشی (On device) پردازش می‌شوند. این بدان معناست که هیچ جزء پردازش ابری در مدل زبانی بزرگ این شرکت وجود نخواهد داشت.

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در iOS 18

به گزارش مارک گرمن، اپل احتمالاً همچنان برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را که مبتنی بر جمینای گوگل یا مدل شرکت دیگری خواهد بود، با پردازش‌های ابری ارائه می‌کند. طبق گزارش‌های قبلی، اپل با شرکت‌هایی مانند گوگل، OpenAI و بایدو چین درباره مشارکت‌های احتمالی در حوزه هوش مصنوعی مولد مذاکره کرده است.

به‌هرصورت، نباید انتظار داشت که در iOS 18 با چت‌بات مشابه ChatGPT که ساخته خود اپل باشد، مواجه شویم، اما همچنان هنوز مشخص نیست که کدام مدل هوش مصنوعی (جمینای، GPT یا مدل‌ شرکت‌‌های دیگر) مستقیماً در iOS 18 ادغام خواهد شد.

اولین قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 ظاهراً روی خود آیفون پردازش می‌شوند

این امکان وجود دارد که اپل بتواند در آینده برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری خود را ارائه دهد، زیرا تحلیلگران مسائل اپل مانند «مینگ-چی کو» و «جف پو» گفته‌اند که این شرکت درحال خرید سرورهای هوش مصنوعی زیادی است.

پیش‌ازاین، شایعه شده بود که iOS 18 دارای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای ابزار جستجوی Spotlight در آیفون و اپلیکیشن‌های مختلف مانند سیری، سافاری، Shortcuts، اپل موزیک و غیره است. مارک گرمن قبلاً گزارش داده بود که هوش مصنوعی مولد توانایی سیری را برای پاسخ‌دادن به سؤالات پیچیده‌تر بهبود می‌بخشد و به اپلیکیشن Messages اجازه می‌دهد جملات را به‌صورت خودکار تکمیل کند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋