حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

Spotify روی ریمیکس آهنگ ها کار می کند

اسپاتیفای روی قابلیت ریمیکس آهنگ‌ها کار می‌کند

اسپاتیفای قصد دارد ابزارهایی برای مشترکین پریمیوم فراهم کند تا همانند تیک‌تاک سرعت آهنگ‌های موردعلاقه خود را افزایش یا کاهش دهند.

اسپاتیفای درحال توسعه ابزارهایی است که به مشترکین پریمیوم امکان می‌دهد سرعت آهنگ‌های موردعلاقه خود را افزایش یا کاهش دهند، آهنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب کنند و یک نسخه ریمیکس‌شده از آن‌ها بسازند. آهنگ‌های ریمیکس‌شده در رسانه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک از استقبال خوبی برخوردار هستند و به‌نظر می‌رسد اسپاتیفای قصد دارد از این محبوبیت بهره ببرد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، یکی از قابلیت‌هایی که اسپاتیفای قصد دارد در اختیار کاربران قرار دهد، تغییر سرعت ریتم آهنگ است. درحال‌حاضر تغییردادن سرعت و ریتم موسیقی در تیک‌تاک در میان نوجوانان محبوبیت زیادی دارد؛ براساس تجریه‌وتحلیل‌های سایت Pex، حدود 38 درصد از آهنگ‌های این پلتفرم در سال 2023 سرعت کمتر یا زیادتر از نسخه اصلی داشته‌اند. این آمار در سال 2022 حدود 25 درصد بود که خبر از افزایش محبوبیت قابلیت ریمیکس آهنگ‌ها می‌دهد.

قابلیت ریمیکس آهنگ‌ها در اسپاتیفای

اسپاتیفای روی قابلیت ریمیکس آهنگ‌ها کار می‌کند

اسپاتیفای احتمالاً برخی از این ابزارهای ویرایش موسیقی را در اختیار کاربران پریمیوم می‌گذارد؛ اشتراک پریمیوم این اپلیکیشن از 10.99 دلار شروع می‌شود.

ریمیکس‌های سریع در تیک‌تاک یا اینستاگرام به‌احتمال‌زیاد برای فرار از کپی‌رایت ساخته می‌شوند، چون درصورت استفاده غیرقانونی از نسخه اصلی یک آهنگ ممکن است آن محتوا حذف شود. درهر‌صورت، سازندگان نسخه اصلی آن موسیقی پولی از بازنشر این آهنگ‌های اصلاح‌شده دریافت نمی‌کنند، زیرا ردیابی آن‌ها دشوار است. درمقابل، رویکرد اسپاتیفای می‌تواند منابع درآمد جدیدی را برای هنرمندان ایجاد کند، زیرا ریمیکس‌ها با نسخه اصلی مرتبط هستند.

اسپاتیفای ظاهراً قصد ندارد این ریمیکس‌های تولیدشده توسط کاربران را در سرویس‌های شخص ثالث به اشتراک بگذارد. درعوض، احتمالاً هدف این شرکت این است که بدون نیاز به انتشار چندین نسخه از یک موسیقی روی پلتفرم خود، دریافت حق امتیاز یا سایر غرامت‌ها را برای هنرمندان آسان‌تر کند.

البته برخی نوازندگان چندین نسخه از یک آهنگ خود را منتشر کرده‌اند تا کاربران بتوانند از این نسخه‌ها استفاده کنند؛ معمولاً این تنوع در نسخه‌های یک آهنگ، مورد استقبال کاربران بیشتری قرار می‌گیرد. حالا این قابلیت اسپاتیفای می‌تواند کار را برای هنرمندان ساده‌تر کند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋