حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

اپل تجربه تعامل در هدست ویژن پرو را با ویژگی «Space Persona» [watch] متحول کرده است

اپل با ویژگی «پرسونای فضایی» تجربه تعامل در هدست ویژن پرو را متحول کرد [تماشا کنید]

با VisionOS 1.1 می‌توانید پرسوناهای فضایی را فعال کنید و از طریق برنامه‌های دارای قابلیت SharePlay با دیگران تعامل داشته باشید.

اپل قابلیت پرسونای هدست ویژن پرو را که درواقع نسخه دیجیتالی کاربران است، بهبود داده و اکنون می‌توانید از آن‌ در برنامه‌های دارای قابلیت SharePlay برای مواردی ازجمله همکاری، بازی یا تماشای فایل‌های رسانه‌ای با دیگران استفاده کنید.

اپل این ویژگی جدید را «پرسونای فضایی» می‌نامد و ایده اصلی آن این است که کاربران هنگام تماس با دیگران بیشتر احساس کنند که در یک فضای فیزیکی مشترک هستند. اپل سال گذشته این ویژگی را نمایش داده بود اما تاکنون در دسترس کاربران نبوده است. با توجه به اینکه تصور این ویژگی ممکن است کمی سخت به‌نظر برسد، در ویدیوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

پرسونا حالا می‌تواند در محیط اپل ویژن پرو معلق شود

همان‌طور که در ویدیوی بالا قابل مشاهده است، ظاهراً هر کاربر با وجود این ویژگی می‌تواند چیزی که می‌بیند، کنترل کند و بدون تأثیر بر تجربه کاربر دیگر، مکان قرارگیری یک شیء را تغییر دهد. همچنین با وجود پشتیبانی از قابلیت صدای فضایی، می‌توانید متوجه شوید که طرف مقابل شما در کدام قسمت از فضای مجازی حضور دارد.

برای استفاده از این ویژگی باید حداقل از VisionOS 1.1 استفاده و در طول تماس FaceTime گزینه Spatial Persona را انتخاب کنید. همچنین حداکثر پنج نفر می‌توانند به‌صورت هم‌زمان در یک جلسه «پرسونای فضایی» حضور داشته باشند.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، هفته گذشته درباره هدست ویژن پرو گفته بود این هدست در ادامه سال 2024 در چین عرضه می‌شود. همچنین نسخه وب اپ استور اپل ویژن پرو چند هفته قبل در دسترس کاربران قرار گرفت.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋