حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

نسخه دو دیفرانسیل لاماری ایما عرضه شد؛ البته فقط برای روس ها!

نسخه دو دیفرانسیل لاماری ایما عرضه شد؛ البته فقط برای روس‌ها!

فورتینگ تصمیم گرفته است که نسخه تمام چرخ محرک لاماری ایما را به بازار عرضه کند. البته این نسخه به‌صورت انحصاری برای روسیه است.

فورتینگ T5 Evo یا همان لاماری ایما در ایران، یکی از کراس‌اوورهای پرفروش و محبوب دانگ‌فنگ در بازارهای صادراتی است. این خودرو علاوه بر ایران، در روسیه نیز عرضه شده است و به‌نظر می‌رسد که مشتریان روس نیز به این خودرو روی خوش نشان داده‌اند. به همین دلیل فورتینگ تصمیم گرفته است که نسخه تمام چرخ محرک لاماری ایما را به بازار عرضه کند. البته این نسخه به‌صورت انحصاری برای بازار روسیه خواهد بود و در دیگر کشورها ازجمله ایران عرضه نخواهد شد.

براساس گزارش رسانه‌های روسی، عرضه نسخه تمام چرخ محرک فورتینگ T5 Evo به بازار روسیه در سال جاری آغاز می‌شود. تولید این مدل در کارخانه Avtotor در کالینینگراد انجام می‌شود. خودروساز روسی هفته گذشته از امضای توافق تولید مدل تمام چرخ محرک لاماری ایما با شریک چینی خود خبر داد. تمامی مراحل توسعه مدل جدید توسط دفتر مرکزی فورتینگ هدایت می‌شود و روس‌ها تنها مونتاژ این مدل را بر عهده خواهند داشت.

بررسی دقیق‌تر سیستم AWD‌ در لاماری ایما

مدل جدید فورتینگ T5 Evo از سیستم تمام چرخ محرک با کلاچ چندصفحه‌ای بهره می‌برد. این کلاچ از عملکرد اتصال خودکار استفاده می‌کند. این سیستم در نسخه تمام چرخ محرک کراس‌اوور جدید چری، یعنی تیگو 7 پرومکس نیز به‌کار گرفته شده است. طراحی سیستم تمام چرخ محرک لاماری ایما را شرکت دولتی دانگ‌فنگ لیوژو موتور بر عهده داشته است.

در بخش پیشرانه، تغییری برای نسخه تمام چرخ محرک فورتینگ T5 Evo درنظر گرفته نشده است. این کراس‌اوور همچنان به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4A95TD مجهز است که 197 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک هفت‌سرعته از برند Magna نیز وظیفه انتقال قدرت را در کراس‌اوور جدید فورتینگ بر عهده دارد. شتاب صفر تا صد این مدل 9.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز 195 کیلومتر بر ساعت است.

لاماری ایما

ابعاد نسخه تمام چرخ محرک عبارتند از: 4565 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض، 1690 میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دومحور برابر 2715 میلی‌متر. جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر از نسخه استاندارد، ورودی‌های هوای جدید در سپر جلو و سقف مشکی‌رنگ به همراه ریل‌های سقفی یا روف‌رک ازجمله مشخصات ظاهری مدل جدید به شمار می‌آیند. همچنین این مدل برای تطبیق با بازار روسیه، به گرمکن شیشه جلو و گرمکن فرمان مجهز شده است.

نسخه‌های فعلی لاماری ایما در روسیه با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، بین 3,080,000 تا 3,850,000 روبل (دو میلیارد الی دو و نیم میلیارد تومان) قیمت دارند. قیمت نسخه تمام چرخ محرک در زمانی نزدیک به عرضه نهایی اعلام خواهد شد. بااین‌حال می‌توان تخمین زد که قیمت این مدل حدود چهار میلیون روبل (دو میلیارد و 620 میلیون تومان) باشد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋