حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

مرسدس در حال آزمایش ربات های انسان نما برای انجام کارهای "تکراری و ساده" در کارخانه خود است

مرسدس ربات‌های انسان‌نما را برای کارهای «تکراری و ساده» در کارخانه خود آزمایش می‌کند

مرسدس در حال بررسی موارد استفاده مختلف از ربات انسان‌نمای Apollo مانند بازرسی و تحویل قطعات به کارگران خط تولید است.

مرسدس بنز جدیدترین شرکت خودروسازی است که نحوه استفاده از ربات‌های انسان‌نما برای ماشینی‌کردن «وظایف فنی فیزیکی چالش‌برانگیز که نیاز به مهارت کمی دارند» را آزمایش می‌کند. روز جمعه، شرکت رباتیک Apptronik از توافق تجاری جدیدی با مرسدس خبر داد که به موجب آن، نحوه استفاده از «سیستم‌های رباتیک پیشرفته» مانند ربات دوپای Apollo این شرکت در فرایند تولید آزمایش می‌شود.

Apptronik می‌گوید مرسدس در حال بررسی موارد استفاده مختلف Apollo مانند بازرسی و تحویل قطعات به کارگران خط تولید انسانی است. به گفته این شرکت، ربات‌های انسان‌نما به تولیدکنندگان خودروها اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به طراحی مجدد امکانات موجود، وظایف تولیدی را خودکار کنند.

رویکرد Apptronik و مرسدس «بر خودکارسازی برخی از وظایف فیزیکی، تکراری و خسته‌کننده متمرکز است که پیداکردن کارمندان قابل اعتماد برای آن‌ها دشوار است.»

آزمایش ربات انسان‌نما Apollo در کارخانه مرسدس

مرسدس ربات‌های انسان‌نما را برای کارهای «تکراری و ساده» در کارخانه خود آزمایش می‌کند

فایننشال تایمز در گزارش خود توضیح می‌دهد که مرسدس آزمایش تعداد نامعلومی از ربات‌های Apollo را در کارخانه مستقر در مجارستان خود آغاز کرده است. این کشور در چند سال گذشته به‌دلیل مهاجرت کارگران به اروپای غربی، با مشکل کمبود نیرو مواجه شده است.

«یورگ برزر» مدیر تولیدات مرسدس می‌گوید:

«این یک مرز کاملاً جدید است و می‌خواهیم پتانسیل رباتیک و خودروسازی را برای پُرکردن شکاف نیروی کار در زمینه‌هایی مانند کارهای کم مهارت، تکراری و خسته‌کننده درک کنیم و اعضای تیم بسیار ماهر خود را در دسترس خط تولید خواستنی‌ترین خودروهای خود قرار دهیم.»

ربات انسان‌نما آپولو نزدیک به 180 سانتی‌متر قد دارد و می‌تواند جسمی با حداکثر 25 کیلوگرم وزن را بلند کند. چهره ربات حالت ساده‌لوحانه‌ای دارد، اما سایر ویژگی‌های ظاهری آن تفاوت خاصی با سایر ربات‌های انسان‌نما در حال توسعه، مانند ربات Optimus تسلا یا Figure 01 ندارد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋