مقداد آیتی در یک بیانیه اعلام کرده که با تأمینکنندگان و شریکان تجاری درحال مذاکرات جدید است.
اخیراً کاربران در شبکههای اجتماعی از نارضایتیهای متعدد خود درخصوص خرید از فروشگاه آنلاین مقداد آیتی خبر دادهاند. آنها تأکید دارند که خریدهایشان پس از مدتها، هنوز به دستشان نرسیده است و پاسخگویی درستی از سوی این فروشگاه صورت نمیگیرد. بااینحال، مقداد آیتی در یک بیانیه اعلام کرده که با تأمینکنندگان و شریکان تجاری درحال مذاکرات جدید است.
مقداد آیتی یک پلتفرم فروش کامپیوتر و لوازم جانبی است که از سال ١٣٨۶ فعالیت خود را آغاز کرد. در چند ماه اخیر، بسیاری از کاربران با اعلام نارضایتی خود از تجربه خریدشان، نسبت به عملکرد این فروشگاه انتقاد داشتند. بسیاری از کاربران درخصوص تجربه خود اعلام کردند که ماههاست کالای موردنظرشان را دریافت نکردهاند و برای آن دسته از کاربرانی که خرید آنها برایشان ارسال شده نیز محصول ارسالشده با نواقص زیادی همراه بوده است. کاربران تأکید دارند که با وجود پیگیری، علاوه بر اینکه موفق به برقراری ارتباط نشدهاند، با برخورد غیرمحترمانه پشتیبانی نیز مواجه شدهاند.
به گفته کاربران، حتی در مراجعه حضوری به شرکت مقداد آیتی، تیم این شرکت پاسخگو و مسئولیتپذیر نبوده است. براساس پیگیریهای دیجیاتو، کاربران که با مشکل مواجه شده بودند، اقدام به تشکیل گروه تلگرامی کردند و تاکنون بیش از ۱۳۵ عضو گردهم آمدهاند تا بتوانند با مشارکت همدیگر، مطالبات خود را از این واحد پیگیری کنند.
به گفته کاربران، مقداد آیتی در پاسخ به پیگیریهایشان، تاریخ ارسال کالا را بهصورت بیاساس به تعویق انداخته و مشتریان را ملزم به انتظار تا چند هفته کرده است. درخواستهای کسانی که تصمیم به بازگرداندن وجه خود داشتند نیز به پاسخ «این مسئله زمانبر است و باید صبر کنید» محدود شده است.
این ناهنجاریها در خدمات خرید آنلاین تجربههای مشتریان را تحت تأثیر قرار داده و اعتماد آنان به این فروشگاه را زیر سؤال برده است. همچنین عدم پایبندی به تعهدات اعلامشده توسط فروشگاه و تأخیر در ارسال سفارشات منجر به اقدام کاربران برای ثبت شکایتهای متعدد شده است.
«سجاد بهجتی»، استراتژیست محتوا، در گفتوگو با دیجیاتو، درخصوص تجربه ناموفق خرید خود از مقداد آیتی توضیح داد: «در ۱۹ آبانماه از این فروشگاه کیبوردی به مبلغ ۷ میلیون سیصد هزار تومان خریداری کردم که در فاصله کوتاهی متوجه شدم سفارشم را اشتباه ثبت کردهام. در وبسایت موفق به ثبت این اشتباه شدم و فردای آن دیدم که مقداد آیتی خبر از لغو سفارش من داد. فردای آن روز با مجموعه تماس گرفتم و درخواست استرداد وجه داشتم که گفتند از طریق تماس با ما، اقدام به استرداد وجه کنید. بعد از آن با توجه به پیگیریهایی که داشتم، همیشه با پاسخ اینکه «بهزودی این مبلغ واریز میشود» و یا «تا یک هفته زمان میبرد» روبهرو شدم. تا همین حالا که ۶۰ روز از این موضوع میگذرد هم موفق به دریافت وجه نشدهام.»
او ادامه داد: «پس از یک ماه اقدام به ثبت شکایت در سامانه یکپارچه ثبت شکایت کردم. در کمتر از ۲۴ ساعت با همان پاسخهای همیشگی مثل واریزشدن مبلغ تا یک هفته دیگه روبهرو شدم. درنهایت وقتی دیدم با مکالمه نمیتوان کاری از پیش برد، درخواست ارجاع پرونده به مراجع قضایی را ثبت کردم.»
بهجتی ضمن تأکید بر اینکه در پیگیریهای تلفنی پاسخ محترمانهای دریافت نکرده است، به دیجیاتو اعلام کرد که پس از این مراحل، هشتگ مقداد آیتی را در شبکه اجتماعی ایکس جستجو کرده و با تجربههای مشترک کاربران در همین زمینه روبهرو شده است. جستجو در این شبکه اجتماعی میتواند تعداد زیادی از شکایتهای دیگر را به ما نشان دهد.
مقداد آیتی اما در بیانیهای که در اختیار دیجیاتو قرار داده، اعلام کرده که با تأمینکنندگان و شریکان تجاری درحال مذاکرات جدید است.
بخشی از متن این بیانیه عیناً به این شرح است: «متأسفانه، قادر به ارائه خدمات و ارسال سفارشات در بازههای زمانی مانند سابق نیستیم. این موضوع طی چند هفته گذشته باعث ایجاد بحران نسبت به مقداد آیتی شده. ما انتظارات و نگرانیهای کاربران و شرکای تجاری خود را درک میکنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقاً از کاربران همراه که همواره همراه شرکت بودند، پوزش میخواهیم.»
این شرکت اعلام کرده است که حتماً بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این تأخیر انجام خواهد داد. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «قطعاً این بحران بهمنزله پایان فعالیت این شرکت نیست و ما امیدوارم در ادامه مسیر فعالیت خود و بعد از سپریشدن این بحران که در بازار کنونی برای هر کسبوکاری احتمال وقوع آن است، بتوانیم به پاس خدمات و همراهی سالیان قبل، رضایت کاربران خود را داشته باشیم.»
در بخش پایانی این بیانیه نیز آمده است: «لازم به ذکر است که تمامی سفارشات کاربران مقداد آیتی و علت مشکل سفارش هر یک از کاربران بررسی شده و اقدامات متناسبی بنا به درخواست مشتریان درنظر گرفته شده است. طبق صحبتی که با مدیریت این مجموعه صورت گرفته، تیم پشتیبانی و عارضهیابی جدید به این شرکت درخصوص بحران اخیر ملحق شده تا هفته اول بهمن با تمامی کاربران بهصورت مستقیم ارتباط گرفته و بنا به تصمیم کاربر، مسیر جدیدی برای سفارش وی صورت گیرد. پیشبینی این تیم جهت ارتباطگیری و به نتیجه رسیدن درخواست مشتریان، با توجه به حجم سفارشات تا امید داریم پروسه تحویل سفارشات و یا عودت وجه تا پایان آخرین هفته بهمن بهصورت کامل انجام پذیرد.»
پاسخ ها