حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

تیک آبی اینستاگرام باعث افزایش اعتبار برند شما می‌شود و در این مطلب نحوه دریافت آن را آموزش داده‌ایم.

تیک آبی اینستاگرام باعث افزایش اعتبار برند شما می‌شود و به‌طور‌کلی با وجود آن، کاربران بیشتری به برند شما اعتماد خواهند کرد و بنابراین فروش یا تعامل شما افزایش پیدا می‌کند. با این حال، گرفتن تیک آبی اینستا چالش‌هایی را به‌همراه دارد و در این مطلب از دیجیاتو ضمن توضیح این موضوع که «تیک آبی اینستاگرام چیست»، روش‌های دریافت آن را نیز به شما توضیح خواهیم داد.

برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام باید درخواست مربوط به آن را ارسال کنید که هرچند انجام آن ساده است، اما پیش از هرچیز باید با شرایط اینستاگرام برای دریافت آن آشنا شوید. بنابراین ما در این مطلب به‌صورت گام‌به‌گام این فرآیند را شرح داده‌ایم و همچنین به نکاتی اشاره کرده‌ایم که شانس شما برای تأیید درخواست را افزایش می‌دهد.

تاییدشدن در اینستاگرام به چه معناست؟

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

معنای تیک آبی اینستاگرام و به‌طور کلی تأییدشدن در این شبکه اجتماعی همیشه در حال تغییر بوده است. زمانی که متا اولین بار در سال 2018 تیک آبی را معرفی کرد، این ویژگی برای محافظت از حساب‌های پرمخاطب در برابر کلاهبرداران ارائه شده بود.

با این حال، اخیراً از یک برنامه جدید با نام Meta Verified رونمایی شد که با وجود آن هر فردی می‌تواند با ازای پرداخت مبلغی، این نشان آبی رنگ را دریافت کند. البته این روش برای برندها در دسترس نیست و اگر شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار به‌دنبال تأیید حساب خود هستید، همچنان باید از روش قدیمی اقدام کنید که آن را توضیح خواهیم داد.

وجود این تیک آبی رنگ در پروفایل اینستاگرا‌م شما باعث می‌شود تا سایر اکانت‌ها سریع‌تر به برند شما اعتماد کنند. همچنین این تیک تأییدیه در جستجوها نیز نمایش داده می‌شود تا دیگر کاربران شما را سریع‌تر پیدا کنند.

گرفتن تیک آبی اینستا چه مزایایی دارد؟

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

از نظر اکثر کاربران، گرفتن تیک آبی اینستاگرام کار دشواری است و به‌همین وجود آن‌ها در پروفایل به‌نوعی نماد تبدیل شده است. اما این ویژگی مزایای بیشتری را برای برند شما به‌همراه دارد:

  • محافظت در برابر جعل هویت: اینستاگرام با وجود تیک آبی، به‌طور فعالانه ساخت حساب‌های جعلی برای شما را بررسی می‌کند.
  • دسترسی بهتر به مشتریان
  • احتمال افزایش تعاملات و دیده‌شدن در اینستاگرام

آیا همه می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

هر شخص، برند یا سازمانی واجد شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام است. کاربران همچنین می‌توانند هزینه‌ای را به متا پرداخت کنند و پس از یک پروسه کوتاه، تیک آبی خود را دریافت کنند.

برای برندها و سازمان، همچنان قوانین قدیمی اینستاگرام اعمال می‌شود. بنابراین اگر دارای این دسته از حساب‌ها هستید، فقط باید به اینستاگرام ثابت کنید که حساب شما معیارهای زیر را دارد و سپس می‌توانید درخواست خود برای دریافت تیک آبی را ارسال کنید:

  • حساب شما باید از شرایط استفاده و قوانین اینستاگرام پیروی کند.
  • حساب شما باید نماینده یک شخص، کسب‌و‌کار یا سازمان واقعی باشد (حساب‌های جعلی یا طرفدار واجد شرایط تیک نیستند).
  • حساب شما باید تنها حسابی باشد که نماینده یک شخص یا برند خاص است. البته می‌توان یک حساب جداگانه برای زبان‌های مختلف ایجاد کرد.
  • برای گرفتن تیک آبی اینستا باید حساب خود را تکمیل کنید و همچنین از طریق آن پست ارسال کرده باشید.
  • برای گرفتن تأییدیه اینستاگرام، حساب شما باید عمومی (Public) باشد.
  • شما یا نام تجاری شما باید اغلب، شناختهشده و در منابع خبری جستجو شود.

همانطور که می‌بینید، تعداد فالوورها نقش چندان زیادی برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام ندارد.

آموزش دریافت تیک آبی اینستاگرام در 6 مرحله

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

برای دریافت تیک آبی اینستاگرام ابتدا باید برنامه تأیید اینستاگرام را تکمیل کنید که انجام آن با 6 مرحله زیر فقط چند دقیقه زمان می‌برد:

در مرحله اول باید با حسابی که می‌خواهید برای آن تیک آبی دریافت کنید وارد اینستاگرام شوید و سپس وارد صفحه پروفایل خود شوید. پیش از هرچیز توصیه می‌کنیم که از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS اینستاگرام برای دریافت تیک آبی اقدام کنید.

در مرحله بعد از طریق تنظیمات خود وارد بخش Settings and Privacy شوید. پس از آن نیز باید به بخش Business Tools and Controls بروید. در این بخش گزینه‌ای با عنوان Request Verification وجود دارد که از طریق آن می‌توانید درخواست خود برای تیک آبی را ارسال کنید. (برای حساب‌های شخصی پس از ورود به تنظیمات Setting and Privacy باید به پایین صفحه بروید و گزینه Account type and tools را انتخاب کنید که بخش Request Verification در آن وجود دارد.)

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

پس از ورود به صفحه Request Verification چند گزینه وجود دارد که باید آن‌‌ها را تکمیل کنید. در قسمت ابتدایی باید نام خود را به‌همراه یک مدرک شناسایی ثبت کنید. می‌توانید از مدارکی مانند گواهینامه رانندگی، پرونده مالیاتی یا صورت‌حساب به‌عنوان مدرک شناسایی استفاده کنید. البته برای حساب‌ها شخصی ایرانی فقط گذرنامه قابل‌قبول است.

پس از آن باید دسته‌بندی اکانت خود را از بین گزینه‌هایی مانند اخبار/رسانه، ورزش، دولت/سیاست و سرگرمی به‌همراه کشور خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید درباره مخاطبان خود توضیح مدنظرتان را یادداشت کنید.

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

در نهایت، می‌توانید لینک‌هایی را به مقالات خبری یا حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر اضافه کنید و روی گزینه Submit کلیک کنید. سپس باید منتظر بمانید تا اینستاگرام پس از چند روز یا حتی یک ماه، پاسخ خود نسبت به درخواست شما را ارسال کند.

دریافت تیک آبی اینستا از طریق برنامه Meta Verified

برای دریافت تیک آبی اینستاگرام می‌توانید از طریق برنامه Meta Verified نیز اقدام کنید که البته این روش شامل پرداخت هزینه 14.99 دلاری در ماه می‌شود و همچنین برای کاربران ایرانی هنوز در دسترس قرار نگرفته و احتمالاً با پیغامی مبنی بر اینکه شما در لیست انتظار (Waitlist) قرار دارید مواجه خواهید شد. آموزش تأیید حساب اینستاگرام از این طریق به شرح زیر است:

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
  • ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام یا فیسبوک را اجرا کنید و از طریق پروفایل خود وارد تنظیمات شوید.
  • روی گزینه Accounts Center ضربه بزنید و سپس Meta Verified را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید روش پرداخت دلخواه خود برای پرداخت هزینه ماهانه را انتخاب کنید.
  • نهایتاً در فرآیند تأیید به شناسه دولتی نیاز دارید و همچنین در برخی مناطق انتخابی، باید یک ویدیو سلفی برای تأیید هویت خود نیز آپلود کنید.

نکاتی که باعث می‌شوند تیک آبی دریافت کنید

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

پرکردن فرم درخواست تیک آبی اینستا بسیار آسان است و قسمت سخت ماجرا به تأیید حساب شما مربوط می‌شود. به‌همین دلیل در ادامه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا چراغ سبز اینستاگرام را دریافت کنید.

بیوگرافی و پروفایل خود را به‌درستی تکمیل کنید

اینستاگرام به‌صراحت بیان کرده که برای تأیید یک حساب کاربری، اطلاعات آن باید کامل باشد. بنابراین باید اطلاعات مربوط به حساب خود را تا حد امکان جذاب کنید. استفاده از یک بیوگرافی خلاقانه نه‌تنها تأییدکنندگان اینستاگرام را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه باعث بهبود جایگاه شما در بین حساب‌های دیگر خواهد شد.

علاوه بر این، با تکمیل کردن پروفایل خود باعث می‌شود تا بهتر در نتایج جستجو قرار بگیرید و کاربران بیشتری به حساب شما دسترسی داشته باشند.

فالوورهای خود را افزایش دهید

هرچند اینستاگرام می‌گوید که تعداد فالوورها برای گرفتن تیک آبی تعیین‌کننده نیست، اما طبعیتاً هر اندازه تعداد فالوورهای متعهد بیشتری داشته باشید، برند شما شهرت بیشتری خواهد داشت. در واقع با افزایش تعداد فالوورهای شما، افراد بیشتری در مورد برند شما صحبت خواهند کرد.

درخواست خود را در زمان مناسبی ارسال کنید

همانطور که گفتیم، در فرآیند درخواست تأییدیه به اینستاگرام، می‌توانید لینک‌های مربوط به نام تجاری خود را نیز به اشتراک بگذارید که این امر تأثیر زیادی در دریافت تیک آبی دارد. بنابراین بهتر است درخواست خود را زمانی ارسال کنید که برند شما از سویی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده باشد و یا در نشریات درباره آن‌ها صحبت شده باشد.

همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که اینستاگرام هنگام پردازش درخواست شما تبلیغات پولی را در نظر نمی‌گیرد.

از پرداخت هزینه برای تیک آبی اینستاگرام اجتناب کنید

احتمالاً شما هم در سطح اینترنت با افرادی روبرو شده باشید که در ازای دریافت هزینه وعده می‌دهند که تیک آبی حساب شما را دریافت کنند. استفاده از این روش‌ها به‌طور کلی پیشنهاد نمی‌شود و همچنین می‌تواند منجر به جریمه‌شدن حساب شما شوند. پس بهتر است از راه‌های اصولی برای تأیید حساب خود استفاده کنید.

در واقع به جای هزینه‌کردن می‌توانید با یادگیری بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، شهرت بیشتری کسب کنید.

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

لینک شبکه‌های اجتماعی دیگر را از پروفایل خود حذف کنید

اینستاگرام اضافه‌کردن لینک شبکه‌های اجتماعی دیگر در قسمت بیوگرافی اکانت شما را دوست ندارد. به بیان ساده‌تر، اگر در حساب خود از لینک شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده کرده باشید احتمالاً واجد شرایط دریافت تیک آبی اینستا نباشید. بنابراین اگر به دنبال دریافت تیک آبی هستید، باید لینک سایر شبکه‌های اجتماعی را از حساب خود حذف کنید.

البته با توجه به اینکه اینستاگرام و فیسبوک محصولات متا هستند، همچنان می‌توانید در حساب اینستاگرام خود از لینک فیسبوک استفاده کنید.

درخواست خود را چندین‌بار ارسال کنید

اگر با اولین درخواست خود موفق به دریافت تیک آبی نشدید، می‌توانید دوباره تلاش کنید. در واقع احتمالاً مجبور خواهید شد که درخواست خود را چندین‌بار ارسال کنید و مجاز به انجام این کار هستید.

البته دو نکته را باید در نظر داشته باشید. اول اینکه باید حداقل پس از گذشت 30 روز از زمان ارسال درخواست خود، مجدداً اقدام کنید. همچنین اگر برای بار دوم (یا سوم) قبل از دریافت نوتیفیکیشن مربوط به درخواست خود اقدام کنید، اینستاگرام برنامه شما را به‌طور کلی لغو می‌کند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه اگر پس از عدم پذیرش درخواست اولیه شما، هیچ تغییری در وضعیت اکانت خود اعمال نکرده باشید، احتمالاً ارسال درخواست مجدد کار بیهوده‌ای باشد.

سوالات متداول مربوط به دریافت تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟
برای دریافت تیک آبی اینستاگرام به چه تعداد فالوور نیاز دارید؟

اینستاگرام ادعا می‌کند که تعداد فالوورها برای دریافت تیک آبی تعیین‌کننده نیستند. با این حال، هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، احتمالاً شانس بیشتری دارید تا تیک آبی اینستا را دریافت کنید.

آیا تمام افراد می‌توانند نسبت به دریافت تیک تأییدیه اقدام کنند؟

بله. برای دریافت تیک آبی اینستاگرام نیازی نیست تا حساب شما شناخته‌شده و محبوب باشد. با این حال، باید ثابت کنید که برند شما محبوبیت عمومی را کسب کرده و به شما تعلق دارد.

تیک آبی اینستاگرام چه مزایایی را به‌همراه دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، تیک آبی اینستاگرام باعث می‌شود تا حساب شما در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد و به‌طور بالقوه میزان تعامل آن افزایش پیدا کند.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋