حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

سرمایه گذاری متقابل در "ویپان" و "بیولاب"؛ سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومان دیگر در استارتاپ های دیگر تا پایان سال

سرمایه‌گذاری هم‌آوا در «ویپان» و «بایولب»؛ سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان دیگر در سایر استارتاپ‌ها تا پایان سال

مدیران هم‌آوار باور دارند به‌زودی می‌توانیم شاهد این باشیم که تیم‌های ویپان و بایولب بخش بزرگی از بازار مربوطه را در اختیار خود بگیرند.

شرکت سرمایه‌گذار و شتابدهنده هم‌آوا به‌تازگی در دو استارتاپ بایولب و ویپان سرمایه‌گذاری کرده است. این دو استارتاپ از میان 40 استارتاپ متقاضی انتخاب شده و توسط کمیته سرمایه‌گذاری هم‌آوا موفق به جذب سرمایه شده‌اند.

شرکت بایولب در جهت رفع نیازهای آزمایشگاهی و پژوهشی در راستای تسهیل خدمات به مراکز معتبر پژوهشی و دانشگاهی، دانشجویان و سایر اقشار فعالیت می‌کند. شرکت بایولب نیز در رفع نیازهای آزمایشگاهی و پژوهشی در راستای تسهیل خدمات به مراکز معتبر پژوهشی و دانشگاهی دانشجویان و سایر اقشار فعالیت می‌کند. استارتاپ ویپان نیز ارائه دهنده خدمات آنلاین برقی و الکتریکی به شرکت‌ها و خانوارهای ایرانی است.

سرمایه‌گذاری هم‌آوا در «ویپان» و «بایولب»؛ سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان دیگر در سایر استارتاپ‌ها تا پایان سال

«سهیل عباسی»، معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا، هدف سرمایه‌گذاری هم‌آوا بر این دو استارتاپ را منطبق‌بودن نظام نوآورانه آن‌ها با هم‌آوا دانست. او در این راستا به دیجیاتو گفت: «در راستای مأموریت شتابدهنده هم‌آوا، با هدف سرمایه‌گذاری و شتابدهی استارتاپ‌های فناورانه، از میان ۴۰ استارتاپ متقاضی، دو استارتاپ بایولب و ویپان در نتیجه فرایند غربالگری و بررسی استارتاپ‌ها توسط کمیته سرمایه‌گذاری هم‌آوا انتخاب شدند.»

عباسی سرمایه‌گذاری در استارتاپ بایولب را داشتن ویژگی‌هایی ازجمله داشتن راه‌حل مبتنی بر نوآوری و فناوری دانست و به دیجیاتو گفت: «تیم منسجم بایولب دارای مهارت‌های مکمل است و در صنعت مربوطه تجربه زیسته مطلوبی دارد. همچنین درک مناسب آن‌ها نسبت به مسئله و داشتن راه‌حل‌های مبتنی بر نوآوری و فناوری از ویژگی‌های قابل‌توجه برای ما بود. تیم بایولب ذی‌نفعان را می‌شناسد و مزیت‌های رقابتی دارد.»

استارتاپ ویپان نیز ارائه‌دهنده خدمات آنلاین الکتریکی به شرکت‌ها و خانوارهای ایرانی است. معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا با تأکید بر داشتن مزیت رقابتی بالای این تیم، معتقد است که ویپان با شناسایی ذی‌نفعان خود در بازار، محصول مناسب ارائه می‌دهد و با داشتن سابقه کار طولانی در صنعت مربوطه، توانسته است راه‌حل‌های اعتبارسنجی‌شده ارائه دهد.

معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا در پاسخ به دیجیاتو درخصوص مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده در بایولب و ویپان گفت: «مبلغ سرمایه‌گذاری هم‌آوا در این استارتاپ‌ها در قالب سرمایه‌گذاری پیش‌بذری، هرکدام ۷۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی دراِزای سهام بسیار حداقلی بوده است.»

معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا در مورد برنامه‌های آینده این شرکت توضیح داد: «ما در برنامه شتابدهی هم‌آوا تلاش خواهیم کرد تا براساس فرایندهای طراحی‌شده به استارتاپ‌ها کمک کنیم تا با هزینه زمانی و مالی کمتر، محصول اولیه خود را بهتر کنند و توسعه دهند، کشش بازار را بسنجند، کانال‌های ورود به بازار را بهتر، سریع‌تر و کارآمدتر تست کنند، راه ارتباطی مطلوب را شناسایی کنند و فرایندهای ارتباط با مشتری را بهبود ببخشند. همچنین آن‌ها را به شبکه‌های مرتبط کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاران متصل کرده و درنهایت سطح آمادگی سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کار خود را برای جذب سرمایه مراحل رشد و توسعه بیشتر بالاتر ببرند.»

سرمایه‌گذاری هم‌آوا در «ویپان» و «بایولب»؛ سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان دیگر در سایر استارتاپ‌ها تا پایان سال

عباسی تأکید کرد که در کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها دخالتی ندارند و هم‌آوا باور دارد که تیم‌ها باید با توجه به نیاز بازار و مخاطبانشان، ویژگی‌های محصولشان را تعیین کنند و در صورت نیاز تغییر دهند. او همچنین در مورد فعالیت‌های هم‌آوا اعلام کرد که این شرکت سرمایه‌گذاری و شتابدهنده با ارائه روش‌های مناسب شناخت بازار و نیاز مصرف‌کننده، اعتبارسنجی مدل کسب‌وکار را به تیم‌ها ارائه خواهد داد.

او از برنامه‌ سرمایه‌گذاری دو میلیاردی هم‌آوا در آینده خبر داد و در مورد چشم‌اندازهای آتی این شرکت به دیجیاتو گفت: «می‌توان چشم‌انداز روشنی برای این تیم‌ها متصور شد. همچنین ما در هم‌آوا قصد داریم متقاضیان سرمایه‌پذیری و شتابدهی بیش‌تری را بررسی کرده و حداقل دو میلیارد تومان دیگر روی استارتاپ‌های دیگر سرمایه‌گذاری پیش‌بذری کنیم.»
عباسی در پایان افزود: «طبق مذاکرات و تعاملاتی که با بازیگران بزرگ این صنعت صورت گرفته است، به‌زودی می‌توانیم شاهد این باشیم که تیم‌های ویپان و بایولب بخش بزرگی از بازار مربوطه را در اختیار خود بگیرند.»

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋