حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

هزینه خرید خودروی هیبریدی در بازار ایران چقدر است؟ + جدول دسامبر 1402

خرید خودروی هیبریدی در بازار ایران چقدر هزینه دارد؟ + جدول آذرماه 1402

واردات محدود به همراه قیمت بالای خودروهای هیبریدی، باعث شده است تا خودروی هیبریدی چندان موردپسند مشتریان ایرانی نباشد.

طی دو دهه گذشته، بازار خودروهای هیبریدی رشدی بی‌سابقه را در سراسر جهان تجربه کرده است. بااین‌حال، مشتریان ایرانی سهم چندانی از این رشد خیره‌کننده نداشته‌اند. واردات محدود، عوارض سنگین واردات به همراه قیمت بالای خودروهای هیبریدی و الکتریکی، باعث شده است تا خرید خودروی هیبریدی چندان موردپسند مشتریان ایرانی نباشد. واردکنندگان نیز تمایل چندانی به عرضه خودروهای هیبریدی نشان نداده‌اند. البته در دوره جدید، این رویه تا حدودی فرق کرده است.

با وجود تأکیدهای مختلف وزارت صمت، رویه ورود خودروهای هیبریدی جدید به بازار با کندی صورت می‌گیرد. بنابراین همچنان علاقه‌مندان به خودروهای هیبریدی، بایستی نسخه‌های کارکرده این خودروها را خریداری کنند که حداقل پنج سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. این خودروها به نیمه عمر خود رسیده‌اند و طی سالیان آتی، نیاز به تعویض پکیج باتری خواهند داشت. این موضوع برای مالکان خودروهای هیبریدی بسیار پرهزینه است. همین مسئله باعث شده تا تقاضا برای خرید خودروهای هیبریدی کاهش یابد. همچنین باید توجه داشت که دوره گارانتی اکثر این خودروها نیز تمام شده است.

جدول راهنمای قیمت و خرید خودروی هیبریدی در بازار ایران، آذرماه 1402:

خودرومدلکارکردقیمت
هیوندای سوناتا LF هیبرید gls plus2018۷۰٬۰۰۰ کیلومتر۳٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
تویوتا کمری XLE هیبرید2016۱۲۲٬۰۰۰ کیلومتر۳٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
تویوتا C-HR هیبرید2017۶۷٬۰۰۰ کیلومتر۳٬۰۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
لکسوس CT 200H F2014۱۰۱٬۰۰۰ کیلومتر۲٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
هیوندای سوناتا LF هیبرید gls plus2017۹۰٬۰۰۰ کیلومتر۲٬۵۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

یکی از معدود خودروهای هیبریدی بازار که مشتریان قادر به خرید آن در نسخه صفرکیلومتر هستند، فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس است. این خودرو عضو پلاگین هیبرید خانواده کراس‌اوورهای تیگو 8 به‌حساب می‌آید که مدتی پیش توسط مدیران خودرو معرفی شد. تیگو 8 پرو e پلاس یک خودروی تک‌دیفرانسیل است، بااین‌حال قدرت مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نخستین نمونه‌های این کراس‌اوور هیبریدی اکنون وارد بازار شده است. قیمت تیگو 8 پرو هیبریدی از سوی مدیران خودرو معادل دو میلیارد و 764 میلیون تومان عنوان شده اما مشتریان در بازار آزاد این خودرو را سه میلیارد و 150 میلیون تومان آگهی کرده‌اند. البته انتظار داریم اعلام این قیمت‌ به‌دلیل هیجان اولیه ناشی از ورود خودروی جدید به بازار باشد. درنتیجه پس از مدتی، قیمت این خودرو نیز همانند دیگر نسخه‌های تیگو 8 به ثبات خواهد رسید.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋