حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شرایط فروش زوتی DL5 اعلام شد؛ ارزان ترین خودرو وارداتی در راه بازار + جدول

شرایط فروش زوتی DL5 اعلام شد؛ ارزان‌ترین خودرو وارداتی در راه بازار + جدول

پس از پایان ثبت‌نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، اکنون پارس خودرو شرایط فروش زوتی DL5 را اعلام کرده است.

زوتی DL5 یکی از خودروهای وارداتی جدید برای بازار ایران است که مسئولیت ورود و عرضه آن را پارس خودرو بر عهده دارد. پس از پایان ثبت‌نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، اکنون پارس خودرو شرایط فروش زوتی DL5 را اعلام کرده است. در این شرایط کراس‌اوور زوتی با پرداخت علی‌الحساب و موعد تحویل 90 روزه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

قیمت زوتی DL5 برای مشتریان حدود 770 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین خرید ارزان‌ترین خودرو وارداتی تابه‌حال، بهایی در حدود 15,400 دلار برای مشتریان خواهد داشت. البته این قیمت علی‌الحساب است و رقم نهایی خودرو بیش از این میزان خواهد بود. زوتی DL5 با این قیمت همچنان برای مشتریان گران به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با رقبایش ارزان‌تر است. این خودرو یک کراس‌اوور ساب کامپکت به حساب می‌آید که رقیب خودروهایی همچون هایما S5، ام وی ام X55 پرو یا جک S5 و جک S3 است. بااین‌حال قیمت زوتی DL5 از اکثر رقبایش کمتر است. اختلاف قیمت چند صد میلیون تومانی زوتی DL5 با رقبای مونتاژی‌اش، به سادگی نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی ایران با اختلاف از مرحله سودآوری فاصله دارد و مونتاژ خودرو در کشور به هیچ عنوان تأثیر مثبتی بر قیمت آن نخواهد داشت.

شرایط فروش زوتی DL5 در آبان ماه 1402:

خودروقیمترنگموعد تحویل
زوتی DL5770 میلیون تومانسفید90 روزه

پارس خودرو زوتی DL5 را تنها در رنگ سفید وارد کشور کرده است و مشتریان امکان انتخاب رنگ دیگری را برای این خودرو ندارند. شرایط فروش کراس‌اوور زوتی از روز دوشنبه اول آبان ماه 1402 در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. متقاضیانی که خواهان خرید زوتی DL5 در قالب سامانه یکپارچه بوده‌اند، اکنون پیامک اطلاع‌رسانی را از سوی پارس خودرو دریافت کرده‌اند.

ممکن است زوتی DL5 در ابتدای عرضه به دلیل قیمت پایین‌تر در مقایسه با رقبا، مورد توجه علاقه‌مندان به کراس‌اوورهای چینی قرار گیرد. بااین‌حال شرایط خدمات پس از فروش این خودرو پس از عرضه مشخص خواهد شد. بدیهی است که عرضه محدود یک خودرو و عدم ارائه خدمات پس از فروش برای آن، باعث نابودی زودهنگام آن خودرو در بازار خواهد شد. این رویه بارها از سوی خودروسازان ایرانی تکرار شده است که امیدواریم در مورد زوتی DL5 چنین اتفاقی رخ ندهد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋