حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

اپل از آیفون 15 پلاس با پورت USB-C و Dynamic Island رونمایی کرد

اپل از آیفون 15 پلاس با پورت USB-C و داینامیک آیلند رونمایی کرد

مهم‌ترین تغییرات آیفون 15 پلاس شامل پورت USB-C، داینامیک آیلند یا جزیره پویا و سیستم دروبین بهبود یافته می‌شود.

در رویداد Wonderlust اپل همانطور که انتظار داشتیم، گوشی جدید آیفون 15 پلاس معرفی شد که مانند آیفون 15 از ویژگی‌هایی مانند پورت USB-C (به‌جای لایتنینگ) و جزیره پویا که در نسخه‌های پرو آیفون 14 وجود داشت، بهره می‌برد.

مشخصات فنی آیفون 15 پلاس

اپل از آیفون 15 پلاس با پورت USB-C و داینامیک آیلند رونمایی کرد

طراحی آیفون ۱۵ پلاس

از نظر طراحی، آیفون 15 پلاس نسبت به نسبت قبلی خود تغییر زیادی نکرده است و شاید مهم‌ترین ویژگی آن در این بخش، وجود داینامیک آیلند یا جزیره پویا است. این ویژگی اولین بار در آیفون 14 پرو و پرو مکس معرفی شده بود و راه جدیدی برای دیدن نوتیفیکشن‌ها و تعامل با برنامه‌ها به کاربران ارائه می‌کند.

گزینه‌های رنگی این دستگاه نیز شامل صورتی، زرد سبز، آبی و مشکی می‌شود.

صفحه نمایش آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پلاس دارای نمایشگر 6.7 اینچی OLED Super Retina است که حداکثر روشنایی آن تا 2000 نیت افزایش یافته است، یعنی دو برابر بیشتر از آیفون 14. نمایشگر این دستگاه همچنین از محتوای Dolby Vision با روشنایی 1600 نیت پشتیبانی می‌کند.

دوربین آیفون ۱۵ پلاس

اپل از آیفون 15 پلاس با پورت USB-C و داینامیک آیلند رونمایی کرد

مهم‌ترین ارتقاء آیفون 15 پلاس در کنار داینامیک آیلند، سیستم دروبین بهبود یافته آن است. در حالی که نسخه‌های پایه آیفون 14 دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی بودند، اما آیفون 15 پلاس از سنسور 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی نیز در ماژول سیستم دوربین‌های این دستگاه وجود دارد و اپل حالت پرتره آن را بهبود داده است.

علاوه بر این، اپل همچنین عملکرد دوربین‌های این دستگاه در شب و حالت‌های Live Photos و اکشن را بهبود داده است و دوربین سلفی آن نیز اکنون دارای قابلیت فوکوس خودکار و نور پرتره است.

باتری آیفون 15 پلاس

کوپرتینویی‌ها ادعا کرده‌اند که در آیفون 15 پلاس از باتری بزرگ‌تری استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود «دوام و طول عمر» بیشتری داشته باشد. برای شارژ این باتری نیز حالا می‌توانید از پورت USB-C استفاده کنید.

اپل از آیفون 15 پلاس با پورت USB-C و داینامیک آیلند رونمایی کرد

پردازنده آیفون ۱۵ پلاس

اپل گوشی‌های سری آیفون 15 خود را به تراشه A16 مجهز کرده که مدل‌های پرو آیفون 14 سال گذشته از آن بهره می‌بردند. تراشه A16 دارای یک پردازنده شش هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 5 هسته‌ای است.

همچنین این دستگاه مانند اپل واچ سری 9 دارای تراشه نسل دوم Ultra Wideband است اتصال آن به دستگاه‌های دیگر را بهبود می‌بخشد و عملکرد آن در Find My را دقیق‌تر می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 15 پلاس

قیمت آیفون 15 پلاس برای نسخه 128 گیگابایتی از 899 دلار آغاز می‌شود. پیش‌خرید این دستگاه از جمعه همین هفته آغاز می‌شود و عرضه آن از 31 شهریور صورت خواهد پذیرفت.


اسپانسر این پوشش زنده دیجیاتو، پیندو است؛ خرید و فروش امن و آسان کالا و خدمات در پیندو

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋