حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

ساخت جهان های مجازی سه بعدی با هوش مصنوعی مولد امکان پذیر شد [ساعت]

ساخت جهان‌های مجازی سه‌بعدی با هوش مصنوعی مولد ممکن شد [تماشا کنید]

ابزار جدید شرکت Hiber با هوش مصنوعی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا برای ساخت جهان‌های مجازی از دستورات زبانی استفاده کنند.

شرکت Hiber نسخه جدید ابزار ساخت جهان سه‌بعدی خود را معرفی کرده که مهم‌ترین ویژگی آن اضافه‌شدن هوش مصنوعی مولد است تا ساخت دنیاهای سه‌بعدی و مجازی برای کاربران بسیار ساده‌تر شود.

Hiber نسخه جدید ابزار خود را که Hiber3D نام دارد و با همکاری Datatonic و Google Cloud ایجاد شده، در رویداد گوگل Cloud Next معرفی کرده است. ادغام هوش مصنوعی مولد با Hiber3D به سازندگان اجازه می‌دهد تا از دستورات زبانی برای ساخت جهان‌های سه‌بعدی استفاده کنند.

ساخت جهان‌های مجازی با هوش مصنوعی Hiber3D

«مایکل ینگفورز»، مدیرعامل این شرکت مستقر در گوتنبرگ، سوئد در مصاحبه با GamesBeat گفت که کاربران با ابزارهای سازنده Hiber که شامل کیت توسعه Hiber3D و یک ابزار بدون کد برای مصرف‌کنندگان می‌شود، تاکنون بیش از 5 میلیون دنیای سه‌بعدی در هاب HiberWorld ایجاد کرده‌اند.

او در مصاحبه خود گفت:

«این نقطه عطفی بسیار مهم برای شرکت ما محسوب می‌شود. این روزها هوش مصنوعی در سرتاسر وب وجود دارد و این موضوعی است که ما از زمان آغاز ساخت Hiber روی آن کار کرده‌ایم.»

Hiber برای اضافه‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به ابزار خود، از سرویس‌های Google Cloud و الگوریتم‌های جدید هوش مصنوعی استفاده کرده است. به گفته ینگفورز، این امر باعث می‌شود برخی از هزینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی مولد که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد، کمتر شود. با وجود این قابلیت، کاربران می‌توانند با استفاده از زبان طبیعی موارد مختلفی مانند ساختمان‌ها را به جهان‌های خود اضافه کند.

ینگفورز همچنین اعلام کرد که شرکت آن‌ها قصد ندارد در کوتاه‌مدت محدودیت یا هزینه‌ای را برای سرویس خود اعلام کند.

ساخت جهان‌های مجازی سه‌بعدی با هوش مصنوعی مولد ممکن شد [تماشا کنید]

در آینده، Hiber قصد دارد یک دستیار هوش مصنوعی را برای کاربران خود توسعه دهد که می‌تواند پیشنهادهای لحظه‌ای به آن‌ها ارائه کرده و با کمک‌های خود، فرایند ساخت را برای آن‌ها ساده‌تر از قبل کند.

ابزار Hiber3D تاکنون مورد‌توجه برندهای بزرگی قرار گرفته است که قصد دارند حضور خود در دنیای مجازی و متاورس را گسترش دهند و روی تجربیات نوآورانه سرمایه‌گذاری کنند.

برند مد لوکس Tommy Hilfiger اخیراً با کمک این ابزار، جهان مجازی خود را که Tommy Parallel نام دارد، ایجاد کرده بود.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋