حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

پانزده جایگاه شارژ روز دوشنبه در پایتخت افتتاح می شود

پانزده ایستگاه شارژ در پایتخت طی روز دوشنبه افتتاح می‌شوند

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، پانزده ایستگاه شارژ که شامل 73 دستگاه شارژر هستند، طی هفته جاری در این شهر افتتاح خواهند شد.

به گفته «عبدالمطهر محمدخانی»، سخنگوی شهرداری تهران، 15 ایستگاه شارژ خودروهای برقی که شامل 73 دستگاه شارژر هستند، طی روز دوشنبه افتتاح خواهند شد. افتتاح این ایستگاه‌ها با حضور شهردار تهران و وزیر صمت صورت خواهد گرفت. پیش از این در جریان یک همکاری، گروه مپنا و شهرداری تهران برای ساخت جایگاه‌های شارژ توافق کرده بودند.

راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ در تهران پس از آن صورت می‌گیرد که طی هفته‌های اخیر، شاهد رونمایی از خودروهای برقی در محوطه شهرداری تهران بودیم. پس از آن نیز این خودروها در حاشیه جلسه هیئت دولت رونمایی شدند. وزارت صمت نیز با مدیریت جدید خود، واردات خودروهای برقی را در اولویت قرار داده است. بنابراین شهرداری تهران و دولت در یک جریان هماهنگ قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا خودروهای برقی هرچه سریع‌تر وارد پایتخت شوند.

همچنین بخوانید: قرارداد احداث ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی بین شهرداری تهران و شرکت مکو منعقد شد

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، این سازمان در تعامل با دولت مجدانه پیگیر برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل در پایتخت است. وزارت صمت نیز واردات تاکسی‌های برقی را در اولویت تخصیص ارز قرار داده است. البته قیمت خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی بسیار بیشتر است. از این رو شهرداری تهران تسهیلاتی را برای خرید تاکسی‌های برقی در نظر گرفته است.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه افزود: بر اساس تفاهم شهرداری تهران با وزارت صمت، ورود 400 هزار موتورسیکلت برقی، 50 هزار تاکسی برقی و 1000 اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت هدف‌گذاری شده است. ورود این میزان از وسایل نقلیه برقی در صورت تحقق، می‌تواند شرایط حمل‌ونقل در تهران را متحول کند. همچنین شهرداری تهران در تلاش است تا پیش از پایان سال، نخستین اتوبوس برقی را به ناوگان حمل‌ونقل خود اضافه نماید.

ایستگاه شارژ لازمه استفاده مفید از خودروهای برقی

بدیهی است که پیش از ورود خودروهای برقی به یک شهر، بایستی زیرساخت لازم یعنی ایستگاه شارژ برای آن‌ها فراهم شده باشد. زیرساخت‌ها ازجمله ایستگاه‌های شارژ متناظر نیز به مرور درحال راه‌اندازی در سطح شهر بوده و برخی نقاط به ایستگاه‌های شارژ مجهز شده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: «خوشبختانه در کنار تمرکز مدیریت شهری بر تحول در ناوگان حمل‌ونقل، اراده تحول در ناوگان حمل‌ونقل و حرکت به سمت وسایل حمل‌ونقل برقی در هیئت دولت ازجمله وزرای کشور، نفت و صنعت، معدن و تجارت نیز وجود دارد. این مسئله نویدبخش ورود ناوگان برقی به خیابان‌های پایتخت پس از سال‌ها در سال جاری است.»

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋