حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

کیا پیکانتو 2024 رونمایی شد؛ جراحی زیبایی سنگین برای یک هاچ بک کوچک کره ای

کیا پیکانتو 2024 رونمایی شد؛ جراحی زیبایی سنگین برای هاچبک کوچک کره‌ای

سال 2020 بود که شرکت کیا از فیس‌لیفت نسل سوم پیکانتو پرده‌برداری کرد و حالا نوبت به مدل فیس لیفت پیکانتو رسیده است.

سال 2020 بود که شرکت کیا از فیس‌لیفت نسل سوم پیکانتو پرده‌برداری کرد. پس از گذشت سه سال حالا شاهد معرفی فیس‌لیفت دوم این نسل هستیم. طبق روال مرسوم در بین خودروسازان کره‌ای، دامنه تغییرات در کیا پیکانتو 2024 نیز بسیار زیاد است، طوری که در نمای روبرو نمی‌توان هیچ وجه اشتراکی بین دو نسخه پیدا کرد! خبر بد پیکانتوی جدید با موتور توربوشارژ دیگر تولید نخواهد شد.

طراحی بر مبنای فلسفه جدید اتحاد تضادها

کیا محصولات جدید خود را بر مبنای فلسفه «اتحاد تضادها» طراحی می‌کند. فیس‌لیفت پیکانتو نیز بر اساس این فلسفه طراحی شده و از چهره بسیار جذابی برخوردار است. در نمای روبرو، بدون تردید فرم خاص چراغ‌ها که شباهت‌هایی به حرف Y انگلیسی دارد، فیس‌لیفت پیکانتو را در کلاس هاچبک‌های کلاس A از رقبا متمایز می‌کند. مثل چراغ‌ها، سپر نیز کاملاً جدید است و ساختار متورم‌تر و عضلانی‌تری دارد.

کیا پیکانتو 2024

هر چقدر که دامنه تغییرات در نمای روبرو گسترده است، به همان نسبت در نمای جانبی فیس‌لیفت کیا پیکانتو تفاوت‌های کمی می‌توان مشاهده کرد. در این بخش تقریباً تمامی قسمت‌ها بدون تغییر باقی مانده‌اند.

همانند نمای روبرو در نمای عقب هم شاهد تحولات زیادی هستیم. در حد فاصل چراغ‌های اصلی، حالا یک نوار LED باریک وجود دارد تا فیس‌لیفت کیا پیکانتو نیز دارای چراغ‌های سرتاسری باشد. سپر ساده قبلی هم جای خود را به یک سپر اسپرت و خوش‌فرم داده است. ترکیب این سپر با یک دیفیوزر حجیم، جذابیت فیس‌لیفت پیکانتو را دو چندان کرده است. اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید، نخواهید توانست اثری از خروجی اگزوز پیدا کنید، زیرا با تصمیم کیا این قطعه در پشت سپر قرار دارد.

کیا پیکانتو 2024

گفتنی است تصاویری که کیا در زمان کنونی منتشر کرده، به مدل GT-Line مربوط می‌شوند. این مدل، پرچمدار است و در مقایسه با سایر مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده طراحی خیلی جذاب‌تری دارد. بنابراین، نباید انتظار داشت که همه تریم‌های مختلف فیس‌لیفت کیا پیکانتو با چنین طراحی اسپرتی راهی بازار شوند.

مقایسه نمای بیرونی کیا پیکانتو
کیا پیکانتو مدل 2024 در بالا و کیا پیکانتو 2021 در پایین

تغییرات کم در داخل کابین

همانند نمای جانبی، در داخل کابین هم اکثر قسمت‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند. البته کیا تأکید می‌کند در فیس‌لیفت پیکانتو کیفیت مواد مرغوب‌تر است و این نسخه از امکانات بیشتری بهره می‌برد. در مدل‌های پرچمدار یک نمایشگر 8 اینچی وظیفه برقراری ارتباط راننده و خودرو را بر عهده دارد و روکش‌ها از جنس چرم مصنوعی هستند. شاید بدانید کیا مدتی است که سیاست عدم استفاده از چرم طبیعی را دنبال می‌کند. شایان ذکر است نمایشگر مرکزی یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتیمنت، از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه کابین
کابین کیا پیکانتو 2024 در بالا و کابین کیا پیکانتو 2021 در پایین

علاوه‌بر این‌ها باید گفت سیستم‌های کمک راننده در فیس‌لیفت پیکانتو ارتقا پیدا کرده‌اند. این هاچبک شهری در نسخه‌های فول دارای 6 ایربگ است.

مشخصات فنی کیا پیکانتو 2024

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در فیس‌لیفت پیکانتو موتور 1 لیتری توربوشارژ متأسفانه دیگر در لیست پیشرانه‌ها وجود ندارد. این در حالی است که فیس‌لیفت هیوندای i10 با آن موتور به‌فروش می‌رسد. موتور مورد بحث 99 اسب بخار قدرت دارد و برای خودرویی کوچک و سبک مثل پیکانتو، بسیار قدرتمند محسوب می‌شود.

کیا پیکانتو 2024

کیا پیکانتو در بازارهایی مثل اروپا و استرالیا با دو موتور تنفس طبیعی 1 و 1.2 لیتری عرضه خواهد شد. خودروساز کره‌ای می‌گوید به‌لطف بازنگری‌های فنی، این موتورها از نظر خروجی و آلایندگی حالا وضعیت بهتری دارند، هر چند این شرکت از پرداختن به جزئیات خودداری کرده و درباره اعداد و ارقام اطلاعاتی در دست نیست.

از آنجایی که کیا پیکانتو و هیوندای i10 دوقلوهای ناهمسان محسوب می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت که موتورهای آنها نیز مثل سابق مشترک خواهند بود. در فیس‌لیفت i10 موتور 1 لیتری سه سیلندر توانایی تولید 67 اسب بخار قدرت را دارد. موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر هم قادر است 84 اسب بخار قدرت تولید کند.

کیا پیکانتو 2024

نیروی تولیدی موتور در کیا پیکانتو 2024 توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا خودکار به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. این خودرو در کره جنوبی با موتور 1 لیتری و جعبه دنده 4 سرعته خودکار به‌فروش خواهد رسید.

و اما قیمت؛ در زمان فعلی مشخص نیست که کیا پیکانتو 2024 با چه قیمتی وارد بازار خواهد شد، اما بعید است که نسبت به قبل شاهد تغییرات زیادی باشیم. مدل 2023 از این هاچبک شهری در انگلستان با پرداخت 13.5 هزار پوند قابل خرید است. مجهزترین نسخه نیز چیزی در حدود 17.5 هزار پوند برای مشتریان آب می‌خورد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋