نظرسنجی شرکت مورگان استنلی نشان میدهد که نرخ پذیرش و استفاده از چتباتهایی مثل ChatGPT هنوز خیلی کم است.
نظرسنجی جدیدی که توسط شرکت مورگان استنلی انجام شده، میگوید علیرغم سروصدای زیادی که پیرامون چتباتهای هوش مصنوعی به پا شده است، نرخ پذیرش و استفاده از این ابزارها ازجمله ChatGPT و بارد بهطرز غافلگیرکنندهای پایین است.
بهگزارش یورونیوز، مطالعهای که اخیراً توسط مورگان استنلی صورت گرفته است، نشان میدهد که افراد کمی واقعاً از چتباتهای هوش مصنوعی استفاده میکنند. این نظرسنجی در ماه آوریل 2023 انجام گرفته و 2000 نفر در آن شرکت کردهاند. این مطالعه بر ارزیابی میزان تمایل افراد در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تمرکز داشته است.
در پایان مشخص شد که تنها 19 درصد از شرکتکنندگان از ChatGPT و صرفاً 9 درصد از افراد از بارد گوگل استفاده کرده بودند. افزونبراین، اکثر افرادی که در حال حاضر از این چتباتها استفاده نمیکنند، اعلام کردند که قصد ندارند در 6 ماه آینده هم از این ابزارها بهره بگیرند.
این یافتهها با توجه به رشد تعداد کاربران ChatGPT بسیار غافلگیرکننده است. بااینحال، شرکتکنندگان ChatGPT را به بارد ترجیح میدهند. حدود 4 درصد از افراد میگویند بهصورت روزانه از هوش مصنوعی شرکت OpenAI استفاده میکنند، در حالی که فقط 1 درصد از افراد کاربر روزانه بارد هستند.
تحلیلگران مورگان استنلی باور دارند که آمار پایین استفاده از این چتباتها احتمالاً متأثر از این مسئله است که ابزارهای مذکور هنوز در مراحل آغازین کار خود قرار دارند. از طرف دیگر، بهنظر میرسد که کاربران این چتباتها عمدتاً از این ابزارها برای کسب اطلاعات و یادگیری موضوعات مختلف استفاده میکنند.
اگرچه استفاده از چتباتها برای تحقیق درباره محصولات جدید، مقایسه قیمتها و خرید آنلاین هم رایج است، اما اکثر کاربران همچنان ترجیج میدهند که این کارها را از طریق موتورهای جستجوی سنتی نظیر گوگل انجام دهند و صرفاً سؤالات سادهتر خود را از چتباتهایی مثل ChatGPT و بارد بپرسند. بنابراین احتمالاً مدت بیشتری طول خواهد کشید تا این چتباتها بتوانند جایگزین موتورهای جستجو شوند.
پاسخ ها