حمید پیمان فر

حمید پیمان فر

برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

مشخصات نمایشگر هدست واقعیت مختلط اپل فاش شد: روشنایی 5000 نیت و اندازه 1.41 اینچی

مشخصات نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد: روشنایی 5000 نیت و اندازه 1.41 اینچی

با وجود ویژگی‌های اشاره شده در این گزارش، رقابت با هدست واقعیت ترکیبی اپل برای شرکت‌های رقیب مانند متا و سونی کاملاً دشوار خواهد بود.

براساس گزارش‌های قبلی، هدست واقعیت ترکیبی اپل که احتمالاً هفته آینده در جریان کنفرانس WWDC 2023 معرفی خواهد شد، دارای دو نمایشگر میکرو OLED با وضوح 4K خواهد بود که به‌طور کلی، وضوح 8K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالا «راس یانگ»، تحلیلگر قابل‌اعتماد حوزه نمایشگر، مشخصات بیشتری درباره نمایشگرهای این دستگاه موردانتظار ارائه کرده است.

به گفته یانگ، هر یک از این دو نمایشگر دارای اندازه 1.41 اینچی خواهند بود و اپل قصد دارد بیش از 5000 نیت روشنایی و تراکم پیکسلی 4000 پیکسل در هر اینچ را به کاربران ارائه کند. هرچند وال‌استریت ژورنال ماه گذشته در گزارشی گفته بود که هدست اپل با قابلیت‌های خود، دستگاه‌های رقیب خود را شکست می‌دهد، اما با توجه به اینکه رقبایی مانند سونی و متا به جز وضوح و تراکم پیکسلی، مشخصات نمایشگر هدست‌های واقعیت ترکیبی خود را ارائه نکرده‌اند، مقایسه آن‌ها در این زمینه کمی دشوار است.

مقایسه نمایشگر هدست اپل با دستگاه‌های رقیب

مشخصات نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد: روشنایی 5000 نیت و اندازه 1.41 اینچی

با وجود روشنایی 5000 نیت (یا بیشتر)، هدست اپل از محتوای HDR یا محدوده دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند که این ویژگی معمولاً توسط هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار ارائه نمی‌شود. به‌عنوان مثال، هدست واقعیت مجازی Quest 2 شرکت متا دارای حداکثر روشنایی 100 نیت است و HDR را ارائه نمی‌کند و هدست هولولنز 2 مایکروسافت حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه می‌کند.

هدست PSVR 2 سونی نیز حدود 265 نیت روشنایی دارد و فقط در صورت اتصال به نمایشگر سازگار با این ویژگی، از HDR پشتیبانی می‌کند.

اگر اپل واقعاً با هدست واقعیت ترکیبی خود حداکثر روشنایی 5000 نیت را ارائه کند، دستگاه غول فناوری از کنتراست منحصربه‌فرد، رنگ‌های روشن‌تر و وضوحی بهتر از دیگر هدست‌های موجود در بازار خواهد بود و رقابت با آن برای سایر شرکت‌ها واقعاً سخت خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

درباره سایر مشخصات این دستگاه اخیراً گفته شده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل به دو پورت مجزا مجهز می‌شود: USB-C برای انتقال داده‌ها و یک درگاه مغناطیسی اختصاصی برای اتصال باتری اکسترنال. همچنین ظاهراً این دستگاه با قیمت نجومی بین 3 تا 4 هزار دلار معرفی خواهد شد که «مینگ-چی کو»، ماه گذشته دلیل این قیمت را توضیح داده بود.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان پیش روی اپل یا همان WWDC 2023 در روز دوشنبه، 5 ژوئن مصادف با 15 خردادماه در ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار می‌شود و ما آن را در دیجیاتو به‌صورت زنده پوشش خواهیم داد.

حمید پیمان فر
حمید پیمان فر برنامه نویس ارشد در حوزه بازی سازی، ساکن هلند

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋