ظاهراً این شرکت قصد دارد تا ChatGPT را بهعنوان یک دستیار صوتی به خودروهایش اضافه کند تا بتواند وظیفه دفترچه راهنما را انجام دهد.
شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز اعلام کرد که بهعنوان بخشی از همکاری گستردهتر خود با مایکروسافت، قصد دارد تا از کاربردهای ChatGPT در خودروهای خود استفاده کند.
«اسکات میلر»، معاون جنرال موتورز، به رویترز گفت که این چتبات میتواند برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از ویژگیهای خودرو که معمولاً در دفترچه راهنما یافت میشود، برخی عملکردهای برنامه و یا ادغام برنامهها از یک تقویم مورد استفاده قرار بگیرد. برخلاف ChatGPT که از طریق صفحهکلید با آن ارتباط برقرار میکنید، در گزارش Semafor توضیح داده شده است که جنرال موتورز قصد دارد صدای هوش مصنوعی داخل خودرو را فعال کرده و از سرویس ابری Azure مایکروسافت استفاده کند.
سخنگوی جنرال موتورز در مورد این تلاش گفت:
«این تغییر فقط در مورد یک قابلیت مانند تکامل دستورات صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان میتوانند انتظار داشته باشند که خودروی آینده آنها درمجموع از فناوریهای نوظهور تواناتر و تازهتری استفاده کند.»
خودروهایی که در آینده با این ویژگی عرضه میشوند، میتوانند به مالکان خود توضیح دهد که درصورت پنچرشدن لاستیک، چگونه آن را عوض کنند یا میتوان از هوش مصنوعی سؤال کرد که چراغ چشمکزن روی داشبورد چه معنایی دارد. ظاهراً همچنین میتواند قرارهای مربوط به تعمیرگاه خودرو را رزرو کند. برای افرادی که با جنرال موتورز آشنایی ندارند، این شرکت خودروسازی برندهایی ازجمله شورولت، کادیلاک، بیوک و جیامسی را در اختیار دارد.
یکی از جزئیات مهمی که جنرال موتورز هنوز به آن اشارهای نکرده، این است که نام سیستم هوش مصنوعی خود را چه خواهد گذاشت. اما احتمالاً در آینده اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد.
هوش مصنوعی ChatGPT در چند وقت گذشته موردتوجه بسیاری از شرکتهای بزرگ سراسر جهان قرار گرفته و مایکروسافت با اضافهکردن آن به موتور جستجو بینگ، تصمیمی انقلابی گرفته است.
پاسخ ها