طراحی سایت به شیوههای مختلفی متناسب با حوزه کاری مشتری صورت میگیرد. مانند: طراحی سایت شرکتی, طراحی سایت فروشگاهی, طراحی سایت آموزشی.
ما در این مقاله درباره طراحی سایت فروشگاهی و خصوصیات و نوع بهینه کردن این نوع طراحی ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. اگر علاقهمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
سایتهای فروشگاهی تقریبا از کامل ترین انواع سایتها به حساب می آیند. این نوع سایتها علاوه بر امکاناتی مانند گالری تصاویر, برگه تماس با ما, خدمات, اخبار و درباره ما, شامل درگاه پرداخت نیز هستند و کاربر به راحتی میتواند با انتخاب محصول و پرداخت از طریق درگاه پرداختی که در سایت تعبیه شده، برای خرید محصول مورد نظر خود اقدام کند.
پس اولین قدم برای راه اندازی و طراحی سایت, مشخص کردن نوع فعالیت است. با راهنمایی های لازم از طریق تیم طراحی سایت شما متوجه خواهید شد که چه نوع وب سایتی نیاز دارید.
ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی
در واقع سایت فروشگاهی با هدف ارائه و فروش محصولات مختلف یا چند محصول خاص طراحی میشود. بنابراین باید مانند ویترین فروشگاه جذاب و چشمگیر باشد.
برای طراحی سایت فروشگاهی باید از طرحهای گرافیکی جذاب و رنگهای چشمگیر استفاده کرد تا کاربر را به ماندن در سایت و حتی خرید ترغیب کند.
نکته بعدی برای یک سایت فروشگاهی جذب اعتماد کاربر است. برای هر محصول باید اطلاعات جامع و کاملی بارگذاری شود تا کاربری که قصد خرید دارد, نقطه ابهامی در ذهنش نداشته باشد.
سایتهای فروشگاهی چون با هدف فروش محصولات طراحی میشوند، نیاز به درگاه پرداخت دارند. بهتر است چندین درگاه از بانکهای مختلف را در نظر داشته باشید تا مشتری با خیال راحت و اطمینان بیشتر بتواند انتخاب کند و پرداخت را انجام دهد.
دسته بندی ها بهترین روش برای دسترسی آسان کاربران به محصولات مختلف موجود در وب سایت شما است.
تصور کنید که قریب به هزار محصول را در فروشگاه خود ارائه میدهید. اگر دسته بندی لحاظ نشده باشد, مشتری چگونه میتواند به محصول مد نظر خود برسد و خرید کند؟؟
بعضی از فیلترهای جدید نیز بسیار مناسب هستند. به این صورت که با هر مرحله از فیلتر محصولات, مشتری به محصول نهایی خود نزدیکتر میشود و انتخاب راحتتری خواهد داشت.
بعضی از این فیلترها میتواند شامل رنگ, جنس انتخابی, قیمت و سایر ویژگی های کالا باشد که همه این فیلترها در هنگام طراحی سایت میتواند با نظر شما برای محصولات لحاظ شوند.
سرعت سایت فروشگاهی شما باید بسیار مناسب باشد. کاربر یا همان مشتری بالقوه شما، چندین دقیقه برای باز شدن یک صفحه محصول وقت نمی گذارد و پس از اینکه از سرعت پایین وب سایت شما مطمئن شد حتی اگر قصد خرید و پرداخت داشته باشد پشیمان خواهد شد و صفحه را میبندد.
پس سرعت وب سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است.
از جمله مزایای وب سایت فروشگاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛
البته سایتهای فروشگاهی و در کل خرید به صورت آنلاین معایبی هم دارد, که حتما باید در کنار مزایا به آن بپردازیم تا خریدار با نگاهی کامل کالای خود را انتخاب کند و پرداخت را انجام دهد.
یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی این است که سایت باید به گونه ای طراحی شود که کاربر با هر سیستمی که اقدام به بازکردن سایت مورد نظر کرد, قابل دسترس باشد. از جمله رایانه های رومیزی, تبلت و یا گوشی های هوشمند. سایتهایی که این ویژگی را دارند “وب سایتهای ریسپانسیو” نامیده می شوند.
طراحی سایتهای فروشگاهی میتواند با زبانهای برنامه نویسی مختلفی صورت بگیرد از جمله: JavaScript ,php و … .
برای داشتن سایت فروشگاهی تنها طراحی و راه اندازی آن ملاک نیست. پس از این که سایت شما به بهترین شکل طراحی شد و شروع به کار کرد، قدم بعدی تمرکز روی اصول سئو است.
شما اگر یک سایت فروشگاهی حرفه ای با طراحی های گرافیکی عالی داشته باشید, از عکسهای با کیفیت استفاده کنید اما روی سئو آن کاری انجام ندهید عملا بازدیدکننده ای نخواهید داشت.
اگر قصد دارید مدیریت و پشتیبانی سایت خود را به افق وب بسپارید, فرم درخواست مدیریت وبسایت را تکمیل نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.
ofoghweb.ir
سئو سایت به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که سبب افزایش رنک (رتبه) سایت فروشگاهی ما در موتورهای جستجو میشود.
وقتی شما در بین ده پیشنهاد اولیه موتورهای جستجو مخصوصا گوگل در کلمه کلیدی مد نظر خود قرار بگیرید, به طور قطع بازدید و در نهایت خرید از سایت شما افزایش خواهد یافت.
ملاکهایی برای تعیین هزینه طراحی وب سایت وجود دارد, از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرها و پیشنهادهای خودتان را با ما از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
پاسخ ها