Hamed Mirzayi Niyari

Hamed Mirzayi Niyari

ویزای استارتاپ چیست؟

ویزای استارتاپی

ویزای استارتاپی / استارتاپ ویزا

یکی از گزینه‌های محبوب برای مهاجرت به کشورهایی که شرایط اقتصادی مطلوبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار دارند، اخذ ویزای استارتاپی است. کارآفرینانی که بتوانند شرایط اولیه راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارتاپی را در یک کشور دیگر برآورده کنند، می‌توانند برای اخذ استارتاپ ویزا اقدام کنند. معمولاً مهمترین شرط برای اخذ این ویزا، آن است که یک ایده خلاقانه استارتاپی داشته و بتوانید یک بیزینس پلن عالی با چشم‌انداز روشن ارائه دهید. در برخی کشورها، کارآفرینان باید بتوانند یک سرمایه مشخص را برای شروع کار خود داشته باشند، اما برخی کشورها حتی کمک‌های مالی به کارآفرینان ارائه داده و نیازی به سرمایه اولیه ندارند. در ادامه بیشتر با ویزای استارتاپی و نیازمندی‌های اخذ آن آشنا می‌شویم.

ویزای استارتاپی چیست؟

در چند سال گذشته، ویزای استارتاپی به یکی از محبوب‌ترین مسیرهای مهاجرتی برای ورود به کشورهای با اکوسیستم اقتصادی مناسب تبدیل شده است. صاحبان کسب‌وکارها و ایده‌های استارتاپی می‌توانند کار خود را به کشورهای موردنظرشان گسترش داده و ایده خود را در جای بهتری پیاده‌سازی کنند. 14 کشور در دنیا‌ برنامه‌های ویزای استارتاپی دارند. در میان همه این کشورها، 7 مورد جزو بهترین گزینه‌ها برای شروع کسب‌وکارهای استارتاپی هستند. این کشورها شامل کانادا، استونی، لتونی، لیتوانی، فنلاند، دانمارک و هلند است.

هفت مورد دیگر، اگرچه شرایط مطلوبی برای شروع یک کسب‌وکار دارند، اما نیازمند ارائه مدارک تحصیلات تکمیلی یا سرمایه زیادی نیاز هستند که باعث می‌شود تنها تعداد محدودتری از کارآفرینان بتوانند آن‌ها را انتخاب کنند. این کشورها عبارت است از انگلستان، ایرلند، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا و شیلی. بیایید برخی از الزامات اخذ استارتاپ ویزا را بررسی کنیم.

مدارک تحصیلی برای استارت-آپ ویزا

همه کشورهایی که ویزای استارتاپ را ارائه می‌دهند، برای واجد شرایط بودن نیاز به ارائه مدرک تحصیلی ندارند. کشورهایی ازجمله کانادا، استونی و لتونی نیازی به مدرک ندارند. برای ویزای استارتاپ برخی کشورهای دیگر ازجمله انگلستان، به مدرک تحصیلات تکمیلی نیاز دارید. برای بعضی کشورهای دیگر هم تنها ارائه مدرک کارشناسی کافی است.

مدت زمان اعتبار ویزا

مدت اعتبار ویزای استارتاپی نشان‌دهنده مدت زمانی است که شما مجاز به اقامت در کشور موردنظر هستید. گاهی ممکن است این ویزا دائمی باشد و برخی دیگر، به مدت محدودی اعتبار دارد اما قابل تمدید است. البته شرط تمدید ویزای استارت‌آپ آن است که در مدت تعیین شده، کسب‌وکار به سودآوری و وضعیت پایداری برسد که در این مرحله، می‌توانید واجد شرایط اخذ اقامت دائم باشید.

هزینه‌های ویزای استارت‌آپی

هزینه های پردازش درخواست ویزای استارت‌آپی بسته به کشور موردنظر متفاوت است. همچنین مانند سایر برنامه‌های اخذ ویزا، درصورتی‌که با اخذ ویزای شما موافقت نشود، وجه پرداخت شده قابل عودت نیست.

سرمایه شخصی یا تمکن مالی

برخی کشور برای ویزاهای استارتاپی یک محدوده تمکن مالی تعیین می‌کنند. تمکن مالی شامل موجودی حساب بانکی متقاضی ویزا است که برای تأمین هزینه‌های زندگی فرد در طول مدت اقامت در کشور موردنظر، الزامی است. فرد باید بتواند قبل از رسیدن به درآمد، هزینه‌های زندگی خود ازجمله مسکن، خوراک و ... را تأمین کند.

حداقل سرمایه‌گذاری برای استارتاپ

ممکن است بعضی از کشورهایی که ویزاهای استارتاپ را ارائه می‌دهند، یک حداقل سرمایه را برای راه‌اندازی کسب‌وکار تعیین کنند. برای برخی کشورها ازجمله فنلاند، داشتن این سرمایه اولیه الزامی نیست و حتی کمک‌های مالی دولتی هم دریافت می‌کنید.

مقایسه بهترین کشورها برای اخذ ویزای استارتاپی

همانطور که گفتیم، 7 کشور کانادا، استونی، لتونی، لیتوانی، دانمارک، فنلاند و هلند جزو بهترین انتخاب‌ها برای اخذ ویزای استارتاپی هستند. این کشورها برای راه‌اندازی کسب‌وکار شرایط مطلوب‌تری داشته و کارآفرینان با ایده‌های استارتاپی خود می‌توانند در آنجا موفق شوند. جدول زیر، این کشورها را از نظر برخی معیارهای اصلی استارتاپ ویزا مقایسه می‌کند. توجه داشته باشید که این شرایط ممکن است با تغییراتی همراه باشد و به همین دلیل، بهتر است با یک وکیل مهاجرتی درباره شرایط دقیق‌تر آن‌ها، مشورت کنید. 

نام کشور

نیاز به مدرک تحصیلی

مدت اعتبار ویزا

هزینه ویزا

حداقل سرمایه شخصی

کانادا

ندارد

دائم

1,180 دلار

9,700 دلار

استونی

ندارد

12 ماه

88 دلار

1,994 دلار

لتونی (Latvia)

ندارد

36 ماه

221 تا 443 دلار

5,720 دلار

لیتوانی (Lithuania)

ندارد

12 ماه

168 دلار

8,173 دلار

فنلاند

ندارد

24 ماه

390 دلار

26,760 دلار

دانمارک

ندارد

24 ماه

282 دلار

20,485 دلار

هلند

ندارد

12 ماه

252 دلار

15,224 دلار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع‌بندی

کارآفرینانی که یک ایده کسب‌وکار خلاقانه و جدید دارند، می‌توانند برای ویزای استارتاپی در برخی از بهترین کشورهای دنیا اقدام کنند. ویزای استارتاپ مختص کارآفرینان بوده و با داشتن آن می‌توانید در کشور موردنظر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. معمولاً برخی از کشورها، یک اجازه اقامت موقت با استارتاپ ویزا به کارآفرینان می‌دهند تا درصورت پایداری کسب‌وکار و رسیدن به سوددهی، آن را به اقامت دائم تبدیل کنند. ازجمله مزایای اخذ این ویزا، آن است که می‌توانید از برخی کمک‌های دولتی بهره‌مند شوید. اگر درباره ویزای استارتاپی سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ایزی مهاجر درارتباط بوده و اطلاعات بیشتری درباره این نوع ویزا کسب کنید

ایزی مهاجر برترین ارائه دهنده استارتاپ ویزا در ایران

Hamed Mirzayi Niyari
Hamed Mirzayi Niyari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋