Hamed Mirzayi Niyari

Hamed Mirzayi Niyari

ویزای استارتاپ آلمان 2023 شرایط و هزینه

ویزای استارتاپ آلمان

اکوسیستم پویای آلمان باعث شده تا ایده راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور بسیار پررنگ بوده و خیلی‌ها بخواهند برای ویزای استارتاپ آلمان اقدام کنند. از آنجایی که آلمان به‌طور خاص برنامه‌های ویزای استارتاپی ارائه نمی‌کند، کسانی که یک ایده استارتاپی دارند و می‌خواهند آن را در این کشور به کسب‌وکاری سودآور تبدیل کنند، باید از روش‌های جایگزین استفاده کنند. آلمان دو برنامه ویزای دیگر به‌جای ویزای استارتاپی ارائه می‌دهد. در ادامه بیشتر درباره ویزای استارتاپ آلمان و راه‌های جایگزین آن صحبت کرده و می‌بینیم که روند اخذ اقامت در این مسیر به چه صورت است. همچنین می‌بینیم که چرا باید آلمان را برای راه‌اندازی کسب‌وکار استارتاپی خود انتخاب کنیم.

اخذ ویزای استارتاپ آلمان

همان‌طور که گفتیم، از آنجایی که هیچ برنامه دقیقی برای اخذ ویزای استارتاپ آلمان وجود ندارد، باید از برخی برنامه‌های جایگزین برای راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور استفاده کرد. روش‌های جایگزین، ویزای مختص کارآفرینان خوداشتغال (Gewerbetreibender) و مشاغل آزاد یا فریلنسری (Freiberufler) است. هر دو این مسیرها به شما یک اجازه اقامت موقت می‌‌دهند که درصورت برآورده کردن سایر الزامات، می‌توان آن را به اقامت نامحدود تبدیل کرد.

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار را در آلمان شروع کنید، در دسته کارآفرینان قرار می‌گیرید. برای اخذ ویزای کارآفرینی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • اثبات استقبال و نیاز محلی در آلمان برای خدمات یا محصول شما
  • اثبات تأثیر مثبت روی اقتصاد آلمان
  • تأمین مالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار ازطریق وام یا سرمایه شخصی

فریلنسرها (Freiberufler) باید در یکی از مشاغل آزاد فعالیت داشته باشند تا بتوانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. برای این ویزا، باید ثابت کنید که برای پروژه خود ابزارهای تأمین مالی، تمکن مالی برای تأمین مخارج زندگی و مجوز انجام فعالیت موردنظر را دارید.

فرآیند اخذ ویزا

برای درخواست ویزای استارتاپ آلمان باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول؛ ارائه درخواست

در این مرحله لازم است تا فرم درخواست آنلاین خود را تکمیل کنید. سپس فرمی را تکمیل شده، و امضا کنید.

مرحله دوم؛ جمع‌آوری مدارک لازم

برای تکمیل درخواست ویزای خود لازم است تا مدارکی را که توسط سفارت از شما درخواست می‌شود، ارائه کنید. نقص یا اشتباه در این مدارک می‌تواند منجر به رد درخواست ویزا شود. مدارک لازم برای درخواست ویزا عبارت است از:

  • 2 نسخه کپی از فرم درخواست آنلاین شامل بارکد
  • پاسپورت معتبر (صادر شده در 10 سال گذشته و اعتبار حداقل 3 ماه و دارای حداقل 2 صفحه خالی)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • اطلاعات جامعی شامل ایده کلی کسب‌وکار ازجمله بیزینس پلن، طرح‌های مالی و نقدینگی و همچنین پیش بینی درآمد و سودآوری شما
  • شواهدی مبنی بر بودجه کافی برای تأمین مخارج زندگی در طول اقامت در آلمان
  • تاییدیه پوشش بیمه درمانی متناسب با سطح بیمه سلامت عمومی آلمان (gesetzliche Krankenversicherung)
  • رزومه تحصیلی / کاری
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا

مرحله سوم؛ گرفتن وقت ملاقات برای درخواست ویزا

در این مرحله باید از سفارت آلمان یک وقت قرار ملاقات بگیرید تا در مصاحبه شرکت کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. سپس منتظر بمانید تا کل پرونده درخواست ویزای استارتاپ آلمان شما بررسی شده و نتیجه موافقت یا رد آن به شما اطلاع داده شود.

مزایای راه‌اندازی استارتاپ در آلمان

آلمان جزو 10 کشور برتر دنیا برای راه‌اندازی کسب‌‌وکارهای استارتاپی شناخته می‌شود. این کشور به صاحبان ایده‌های نوآورانه کمک می‌کند تا در یک اکوسیستم پویا، به پیشرفت‌های چشمگیری برسند. اگرچه به‌طور مستقیم نمی‌توانید برای اخذ ویزای استارتاپ آلمان اقدام کنید، اما می‌توانید با ویزاهای جایگزینی که معرفی کردیم به این کشور مهاجرت کرده و از مزایای آن برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. مهمترین مزایای آلمان برای راه‌اندازی استارتاپ عبارت است از:

  • امکان کار در کشوری با اقتصاد قوی و باثبات
  • دسترسی به طیف جدید و گسترده‌تری از مشتریان و مخاطبین
  • دسترسی به نیروی کار ماهر
  • پشتیبانی عالی از ایده‌های خلاقانه
  • داشتن فرهنگ استارتاپی
  • بهره‌مندی از مشوق‌های سرمایه‌گذاری
  • دسترسی به بازارهای جهانی

اخذ اقامت آلمان ازطریق استارتاپ

چنانچه بتوانید با موفقیت ویزای استارتاپ آلمان یا همان ویزاهای فریلنسری و کارآفرینی را دریافت کنید، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. پس از ورود به آلمان، باید کارهای مربوط به ایجاد کسب‌وکار خود را انجام دهید. سپس باید برای تبدیل ویزای خود به یک مجوز اقامت موقت، که معمولاً تا 3 سال اعتبار دارد، درخواست دهید. چنانچه در مدت این 3 سال بتوانید کسب‌وکار خود را به سوددهی رسانده و هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را تأمین کنید، می‌توانید برای اخذ مجوز اقامت دائم درخواست دهید.

جمع‌بندی

به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی با یک سیستم اقتصادی قوی و پایدار، اخذ ویزای استارتاپ آلمان به رویای صاحبان ایده‌های استارتاپی نوآورانه تبدیل شده است. با رفتن به آلمان، به زیرساخت‌های مستحکم و نیروی کار ماهر دسترسی خواهید داشت که از ابزارهای اولیه برای موفقیت کسب‌وکارتان خواهند بود. علاوه‌براین، در آلمان از مشاغل و ایده‌های استارتاپی جدید حمایت شده و می‌توانید از انواع کمک‌های دولتی بهره‌مند شوید. همه این‌ها از دلایلی است که کارآفرینان خارجی می‌خواهند با اخذ ویزای استارتاپ آلمان به این کشور مهاجرت کنند.

ایزی مهاجر برترین ارائه دهنده استارتاپ ویزا در ایران

 

منابع

https://uk.diplo.de/uk-en/02/visa/-/2449414

https://www.auswaertiges-amt.de/en/visa-service/buergerservice/faq/12-own-business/606752

https://www.openaeuropeancompany.com/blog/8-benefits-of-starting-a-business-in-germany/

Hamed Mirzayi Niyari
Hamed Mirzayi Niyari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋