hakimielnaz1

hakimielnaz1

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چرا باید لباس خواب بپوشیم؟

در زمان های دور تاجران و اشراف زادگان بیشتر از لباس های خواب استفاده می کردند و  تعویض کردن لباس های خود با لباس با لباس خواب نوعی عادت برای آن ها بود به گونه ای که نمی توانستند با همان لباسی که بر تن دارند به خواب برودند که این موضوع علاوه بر راحتی، اشراف زادگی و لوکس بودن خانواده ها را نیز به رخ می کشید. اما امروز پوشیدن لباس خواب امری ضروری است که بیشتر از قبل استفاده از لباس خواب در میان عموم رواج یافته است.

اصولا برای  داشتن خواب آرام و با کیفیت استفاده از لباس های تنگ و ضخیم مانند جنس های پلاستیک، لی و… توصیه نمی شود و بسیار خطرناک است چرا که استفاده از لباس های تنگ موجب تنگی نفس، فشردگی عضلات، ایست قلبی و… می شود.

اهمیت پوشیدن لباس خواب

استفاده و پوشیدن لباس خواب از زمان های دور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که بعد از یک روز کاری پر از استرس برای ریلکس کردن پوشیدن لباس خواب و رها کردن عضلات از شر لباس های تنگ و چسبان گزینه بسیار مناسبی است. پوشیدن لباس خواب یک امری ضروری مانند مسواک زدن قبل از خواب است چرا که شما را از استرس طول روز به دور می کند و همچنین ذهن شما را برای یک خواب عمیق و با کیفیت اماده می کند.

اهمیت پوشیدن لباس خواب

برخی از افراد به این فکر می کنند که لباس خواب فقط برای یک فصل محدود، فصل تابستان است که این طرز فکر بسیار غلط است چرا که برای هر فصلی لباس خواب مناسب همانند لباس های تابستانی و زمستانی طراحی شده است. و نسبت به هر فصل از شما در برابر سرما و گرما محافظت می کند.

لباس خواب های زنانه همانند لباس زیر زنانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که علاوه سلامت جسم به دلبری کردن با لباس خواب، داشتن روابط جنسی رمانتیک، جذب همسر و… کمک می کند. از این به خانم ها بسیار توصیه می شود که از لباس خواب با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنند.

برخی از افراد عادت بر این دارند که پتو را از روی خود کنار بزنند که این امر بیشتر مواقع موجب سرماخوردگی، گرفتگی عضلات و ماهیچه های شما و… می شود. از این رو طراحی لباس خواب های ضخیم و مناسب برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و برخی از بیماری های ناشی از سرما بسیار به جا بوده است.

لباس راحتی

در فصل های تابستانی خوابیدن در دمای بالا قدری دشوار است. این گرما می تواند باعث بروز حساسیت های پوستی در بدن شما شوند. از این رو بهتر است برای سلامتی پوست، سلامتی جسم خود از لباس خواب های نازک و تابستانی استفاده کنید تا خواب راحت و با کیفیتی داشته باشید. در کل پوشیدن لباس خواب شل شدن عضلات بدن و همچنین موجب حذف مواد سمی از بدن می شوند.

یک توصیه بسیار جذاب در رابطه با پوشیدن لباس خواب؛ که ممکن است این توصیه شما را ترغیب به پوشیدن لباس خواب قبل از خواب کند می تواند به صورت زیر باشد.

تصور کنید از سر کار برگشته اید همه کارا های روزمره خود را انجام داده اید و می خواهید دل به خواب عمیق بزنید برای این کار ( داشتن خوابی عمیق ) ابتدا لباس های خواب با لباس خواب های زیبای خود عوض نموده و لیوان شیری برای خود داغ کنید. در نور کم آباژور به مطالعه چند صفحه کتابی بپردازید و سپس بعد از مسواک زدن خود را برای داشتن خوابی عمیق و دلپذیر امادع کنید.

شاید تجربه این را داشته اید که پوشیدن لباس های تنگ و چسبان مانع این می شود که شما خواب عمیق و طولانی را تجربه کنید. پس از هر لحاظ و با هر جنسیتی پوشیدت لباس های راحتی همچنین لباس خواب برای همه برای داشتن پوستی سالم و شاداب و همچنین داشتن خوابی با کیفیت بسیار مناسب است.

از دیگر اهمیت های لباس خواب می توان به موضوع راوبط جنسی اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید مردان از طریق دیدن و زنان از طریق شنیدن تحریک می شوند از این رو برای خانم ها توصیه می شود برای جذب همسر خود به جای استفاده از کلمات عاشقانه بیشتر به زیبایی و پوشش خود توجه کنند و از لباس خواب در طول روزی که همسرتان در خانه است استفاده کنید سعی کنید از لباس خواب هایی استفاده کنید که پیراهنی و کوتاه باشند چرا که این نوع از لباس خواب ها جذابیت بیشتری دارند.

تاثیر لباس خواب بر کیفیت خواب

پوشیدن لباس راحتی و لباس خواب چه برای مردان چه برای زنان برای داشتن کیفیت خواب بسیار خوب ضرورت دارد. طبق تحقیقات انجام شده در کالیفرنیا از میان پنج نفر سه نفر به اختلالات بی خوابی دچار هستند. از کسانی که کیفیت خواب بهتری دارد سوال شد برای داشتن خواب خوب چه اقداماتی انجام می دهند که با پاسخ اینکه از لباس خواب و لباس راحتی استفاده می کنند مواجه شدند.

طبق نظریه پزشکی پوشیدن لباس راحتی و هم چنین لباس خواب قبل از خواب ذهن و بدن شما را به صورت خودکار برای خواب اماده می کند عضلات شما را شل می کند و به کفیت خواب شما می افزاید. خواب کافی و مناسب برای هر فردی لازم و ضروری است چرا که کمبود خواب مشکلات زیادی نظیر کم خوابی و اختلال در خواب؛ مشکلات روحی و روانی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی، مشکلات قلبی و حتی سکته را به وجود می آورد. پس بهتر است مراقب کیفیت خواب خود باشید.

منبع: https://mag.bafilo.com/why-should-we-wear-pajamas/

hakimielnaz1
hakimielnaz1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋