GZING KALA

GZING KALA

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

راهنمای خرید بخاری گازی مناسب

راهنمای خرید بهترین بخاری گازی بازار

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

با نزدیک شدن به فصل سرما و روزهای پاییزی کم کم تقاضا برای خرید بخاری گازی افزایش پیدا می کند و بازار بخاری گازی بیشتر می شود. انتخاب بخاری گازی همانند سایر لوازم خانگی نیاز به دقت و آگاهی بالایی دارد. سیستم های گرمایشی انواع مختلفی دارند و بخاری گازی که از محبوب ترین آن ها می باشد با برندها و ظرفیت های مختلف در بازار موجود است. ما در این مقاله تاریخچه بخاری گازی و نکاتی را که باید هنگام خرید بخاری گازی به آن ها توجه کنید را بررسی می کنیم و در آخر تعدادی از بهترین مارک های بخاری گازی موجود در بازار ایران را به شما عزیزان معرفی می کنیم. چنانچه قصد خرید یک سیستم گرمایشی مناسب و با کیفیت را برای منزل خود دارید تا آخر این نوشته با فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا همراه باشید.

تاریخچه بخاری گازی

مطمئنا انسان ها از بدو خلقت به فکر گرم کردن و تامین سر پناهی گرم برای زندگی بودند. تاریخچه اولین بخاری به قرن پانزدهم برمی گردد و اگر در فیلم هایی با مضمون قرون وسطی دیده باشید بخاری های آن زمان به شکل امروزی نبودند و درون سقف ساخته می شدند. در زمان های بسیار قدیم استفاده از کرسی در میان مردم رایج بود و برای گرم کردن خانه هایشان از این وسیله استفاده می کردند. بعد ها نیاز بشر به بخاری های پیشرفته بیشتر شد و از همین رو اولین بخاری گازی با استفاده از اصول اولیه چراغ بونزن اختراع شد. این بخاری گازی در سال ۱۸۵۶ توسط کمپانی پتیت اسمیت تجاری سازی شد و روانه بازار گردید. این بخاری با استفاده از یک شعله، هوای اطراف خود را گرم می کرد و بعد از آن با جابجایی هوا کل اتاق گرم می شد.

بعد ها در سال ۱۸۸۱ توسط مهندس بریتانیایی به نام سیگسموند لیونی مدلی دیگر از بخاری وارد بازار شد. این بخاری برای گرم کردن ساختمان از مشعل های سوزان که با پنبه نسوز (آزبست) ساخته شده بودند استفاده می کرد و به شدت در میان مردم محبوب بود. بعد از چند سال آجر نسوز یا همان آجر شومینه به دلیل فرم دهی راحت تر جایگزین آزبست شد. عملکرد بخاری های گازی امروزی نیز همانند اولین بخاری ها می باشد و تنها به امکانات آن ها افزوده است.

 

تاریخچه بخاری گازی

 

مهم ترین نکات برای خرید بخاری گازی

بهترین مدل بخاری گازی با توجه به شرایط خانه من کدام مدل است؟ این سوالی است که به طور روزانه از پشتیبانان ما می پرسیدید به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به آن جواب بدهیم. برای خرید مناسب ترین بخاری نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید و بعد تصمیم نهایی خود را بگیرید. تعدادی از مهم ترین نکاتی که برای خرید بخاری گازی باید به آن ها توجه شود را در ذیل ذکر کردیم.

فضای محیط و مساحت آن

یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکات برای خرید بخاری گازی توجه به متراژ و فضای موجود است. بسیاری از افراد بعد از خرید بخاری متوجه می شوند مدلی که خریداری کرده اند جوابگوی فضایشان نیست و به خوبی محیط را گرم نمی کند یا این که اتاق را بیش از گرم نگه می دارد و مجبور به خاموشی بخاری می شوند. در نظر بگیرید که بخاری های گازی برای فضاهای باز و بزرگ مناسب هستند و اگر فضای شما کمتر از ۱۰ متر است اقدام به خرید بخاری های دیگر از جمله بخاری برقی و … کنید.

ظرفیت بخاری گازی

قطعا همه ما می دانیم که بخاری گازی در ظرفیت های مختلف از جمله ۶۰۰۰ تا ۲۹۰۰۰ در بازار موجود است. هنگام خرید بخاری گازی باید ظرفیت بخاری نیز توجه کنید و با توجه به مساحت اتاق بهترین ظرفیت را انتخاب بکنید. برای مثال اگر مساحت اتاق شما ۱۲ متر است مناسب ترین ظرفیت بخاری گازی برای شما ۶۰۰۰ یا ۸۰۰۰ می باشد.

وضعیت آب و هوایی منطقه سکونت

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها برای خرید بهترین بخاری گازی، آب و هوای منطقه شما است.قطعا انتخاب بخاری برای مناطق استان آذربایجان غربی با مناطق شمال کشور باید تفاوت داشته باشد. آب و هوای مناطق شمالی کاملا شرجی است در صورتی که آب و هوای استان آذربایجان غربی در فصل زمستان بسیار سرد است. برای مثال افرادی که در اهواز سکونت دارند یک بخاری گازی ۱۲ هزار جوابگوی اتاق ۲۴ متریشان است در حالی که در مناطق استان آذربایجان غربی بدین صورت نیست و بخاری گازی با چنین ظرفیتی جوابگو نخواهد بود.

بخاری گازی دودکش دار یا بدون دودکش

این سوال که بخاری دودکش دار بهتر است یا بدون دودکش قطعا برای خیلی از ما هنگام خرید بخاری گازی پیش آمده است. برخی از افراد بر این باور هستند که مدل های بدون دوکش خطرناک هستند به همین دلیل حاضر به خرید آن ها نیستند. بخاری های بدون دوکش با ایمنی کامل تولید می شوند و از این نظر مشکلی ندارد ولی به طور کلی این مدل از بخاری ها برای فضاهای کاری بسیار ناسب هستند. در فضاهای کوچک که هوا در آن جریان دارد و احتمال خوابیدن افراد در آن جا بسیار کم است بهترین انتخاب بخاری های گازی بدون دودکش می باشند. البته مزایایی که بخاری های بدون دودکش دارند این است که در هنگام روشن بودن قابلیت جابجایی دارند و میتوان آن ها را تکان داد. بخاری های گازی دودکش دار که امروزه از پرفروش ترین های بازار هستند از هر نظر برای منزل مناسب هستند. این مدل ها از طریق دودکش گازهای تولید شده را به بیرون از منزل انتقال می دهد به همین دلیل کاملا ایمن هستند. این بخاری ها در هنگام روشن بودن قابلیت جابجایی ندارد و باید در جای ثابت قرار بگیرند.

قدرت حرارتی بخاری گازی

 قدرت حرارتی بخاری از مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد و باید به آن توجه کنید. هر بخاری گازی توان گرمایشی مخصوص به خود را دارد . واحد اندازه گیری آن ها کیلو کالری می باشد. اگر بخاری بزرگی را بریا محیطی کوچک خریدرای کنید انرژی زیادی هدر خواهد رفت و هزینه ی زیادی را بریا شما در پی خواهد داشت. بنابراین برای برای فضای کوچک بخاری بزرگ خریداری نکنید. همه نوع مدل بخاری در بازار موجود است که می توانید با توجه به نیاز خود ان را خریداری کنید.

رده انرژی بخاری

باید در هنگام خرید به رده انرژی بخاری توجه کنید زیرا از مهمترین قسمت های آن است. رده انرژی را با یک برچسب بر روی بخاری نمایش می دهند که با حروف  E،C، D، F، G  مشخص می شوند که نشان دهنده بازده انرژی هستند.  علامت A بر روی بخاری دارای حداقل انرژی مصرفی و بیشترین کارایی است. اما بخاری گازی با برچسب انرژی A در میان محصولات ایرانی خیلی کم  دیده می شود زیرا به تکنولوژی های پیشرفته نیاز دارد و هزینه های آن نیز خیلی بالا است.

قیمت بخاری گازی

همه ما برای خرید لوازم خانگی اولین نکته ای که به آن توجه داریم مقدار بودجه ای است که برای آن محصول تعیین کرده ایم. خوب است بدانید که بخاری های گازی به دلیل امکانات فوق العاده در مقایسه با سایر مدل ها از قیمت بیشتری برخوردار هستند. خرید بخاری های گازی نسبت به مدل های برقی به بودجه ی بیشتری نیاز دارد.

از دیگر عوامل مهمی که برای خرید بهترین مدل بخاری گازی باید به آن ها توجه شود عبارتند از :

درجه مصرف انرژی

عایق بندی ساختمان

ارتفاع سقف ساختمان

ابعاد و اندازه پنجره ها

در دسترس بودن سوخت

وضعیت نورگیری اتاق مورد نظر

قرار گیری واحد در طبقات میانی ساختمان

 

بهترین بخاری گازی

 

معرفی بهترین مارک های بخاری گازی موجود در بازار

خرید بخاری گازی نیک کالا

شرکت محبوب نیک کالا در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی توسط خاندان سلیمانی و به مدیریت حاج محمد سلیمانی در میدان حسن آباد تهران برای اولین بار تاسیس شد. خاندان سلیمانی بعد از چند سال از فعالیت برای رشد و توسعه کسب و کار خود به بازار بزرگ تهران نقل مکان کردند. برادران سلیمانی در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی اولین تولیدات خود را از جمله بخاری، سماور، والور و … در کارخانه ای در منطقه پاچنار تهران شروع کردند. بعد از ۳ سال که در زمینه فروش بخاری و سماور بسیار موفق بودند در کنار فعالیت های تولیدی، فعالیت های وارداتی و صادراتی مرتبط با لوازم خانگی را شروع کردند و تعداد زیادی از تولیدات خود راب ه کشورهای عربی صادرات می کردند. به دنبال توسعه شبکه گازرسانی در سراسر کشور در سال ۱۳۶۱ هجری شمسی شرکت نیک کالا اقدام به تولید بخاری و شومینه های گازی کرد.

بخاری های گازی شرکت نیک کالا به دلیل کیفیت بی نظیری که داشتند به سرعت به یکی از محبوب ترین های بازار تبدیل شدند. امروزه شرکت نیک کالا با ۱۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و صادرات لوازم خانگی جزء موفق ترین تولید کنندگان در کشور ایران می باشد. در حال حاضر تولیدات شرکت نیک کالا از طریق ۱۵۰۰ پایگاه شبکه با سابقه و ارزشمند فروش در سرار ایران و کشورهای همجوار توزیع می گردد. ناگفته نماند که ۵۰۰ پایگاه نیز با عنوان خدمات مشتریان نیک کالا در تمام نقاط ایران پشتیبان این حرکت هستند. شعار شرکت نیک کالا (این نام نیک است که می ماند) است و نام برند نیک کالا نیز برگرفته از همین شعار است. امروزه این شرکت خط تولید خود را افزایش داده است و محصولات زیادی از جمله هود آشپزخانه، اجاق گاز رومیزی و … را به کارنامه تولیدات خود اضافه کرده است.

 

لیست بخاری گازی های شرکت نیک کالا

بخاری گازسوز کیوان KN-16

بخاری گازسوز سرامیکی CE-14

گازسوز مدل آفتاب AF-18

بخاری گازسوز مهتاب MB-20

بخاری گازسوز مرجان MN-12

 گازسوز مرجان الماسه MN-1

بخاری گازسوز مریم MN9-A

بخاری گازسوز ایده آل MN9

گازسوز ۶۰۰۰ مدل صبا MN-6A

بخاری گازسوز ۶۰۰۰ سحر MN-6

بخاری گازسوز هوشمند AB-7

گازسوز ۱۵۰۰۰ ناهید با شیشه رفلکس AB-15R

لیست شومینه های گازی شرکت نیک کالا

شومینه گازی قوسی مدرن MC-110

شومینه گازی نیک کالا مدل زرین MC-28

گازی نیک کالا ۲۶ هزار مدل سیمین MC-26

شومینه گازی نیک کالا ۳۰۰۰۰ مدل نفیس MC-30

شومینه گازی نیک کالا مدل سیما MC-22

گازی نیک کالا ۲۴ هزار مدل آذر MC-24

شومینه گازی نیک کالا ۲۵۰۰۰۰ مدل ثمین MC-25

 

بخاری گازی نیک کالا

خرید بخاری گازی ایران شرق

شرکت ایران شرق در سال ۱۳۵۶ در شهرستان نیشابور در زمینی به مساحت ۳۰۱۳۰ متر مربع کار خود را آغاز کرد. بعد از چند سال پروانه ی تاسیس خود را پس از ایجاد سالن و تهیه ی ماشین آلات مورد نیاز در زمینه تولیدات آبگرمکن و بخاری از اداره کل صنایع خراسان دریافت نمود. این شرکت در سال ۱۳۵۹ به علت جنگ تحمیلی فعالیت تولید خود را به مدت ۲ تا ۳ سال متوقف کرد و در ۱۳۶۲ دوباره کار خود را آغاز نمود. سپس مجددا در سال ۱۳۶۲ هجری شمسی پروانه ی بهره برداری خود را با ثبت شرکت در اداره ثبت اسناد نیشابور با توجه به امکانات خود و فعالیت موسسین خود دریافت کرد. شرکت ایران شرق با سابقه درخشان در طول ۴۰ سال فعالیت در زمینه تولید لوازم خانگی توانسته به یکی از خوش نام ترین برندها در کشور ایران تبدیل شود.

این شرکت با بهره گیری از بهترین و مجهزترین ماشین آلات، کارکنان با تجربه و ایجاد خطوط مکانیزه توانسته است به تولید با کیفیت ترین بخاری و آبگرمکن های گازی و نفتی دست پیدا کند. شرکت ایران شرق بعد از چندین سال فعالیت در این زمینه به دلیل تولید محصولات با کیفیت توانست محصولات سرمایشی و گرمایشی را سایر کشورها صادر کند. در حال حاضر محصولات ایران شرق به کشورهای ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، یوگوسلاوی، الجزایر و … صادر می شوند. محصولات این شرکت از مرحله طراحی تا تولید زیر نظر کارکنان با تجربه و متخصص هستند و حاصل تلاش و تجربه چندین سال این شرکت گارانتی ۲۴ ماهه تمامی محصولات می باشد.

GZING KALA
GZING KALA فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋