GZING KALA

GZING KALA

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
 ۱ نفر را دنبال می کند

برای جهیزیه عروس چی بخریم؟

برای جهیزیه عروس چی بخریم؟

خرید جهیزیه عروس ساده و شیک 

از آنجایی که خرید جهیزیه عروس از اهمیت بسیار زیادی برای عروس و داماد برخوردار است و تقریبا پرخرج ترین و پرزحمت ترین بخش از تدارکات عروسی می باشد باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند تا بتوانند یک جهیزیه عروس ساده و شیک را انتخاب کنند. البته باید بدانید که هیچ خریدی الزاما غلط نیست و بستگی به مقدار بودجه ای دارد که شما برای آن تعیین کرده اید. ما در مقاله ی برای جهیزیه عروس چی بخریم؟ سعی کرده ایم تمام نکاتی را که باید هنگام خرید جهیزیه عروس به آن ها توجه داشته باشید بیان کنیم و بهترین ها را به شما معرفی کنیم پس تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

 

تاریخچه جهیزیه یا جهاز عروس 

 

تاریخچه جهیزیه یا جهاز عروس

 

بسیاری از آداب و رسوم ازدواج مانند خرید جهیزیه در زمان های بسیار گذشته ریشه دارد و حتی این رسومات در فرهنگ بسیاری از ملل دنیا مشترک هستند. بر اساس گزارش های به دست آمده حتی در قانون حمورابی نیز به خرید جهاز عروس اشاره شده است و از آن به عنوان یک رسوم رایج نام برده شده است. جهیزیه در اصل به دارایی و مالی گفته می شود که عروس در هنگام ازدواج با خود به خانه مشترک می برد و شامل پول، جنس و ملک می باشد. البته امروزه این رسم در بین ایرانی ها رایج شده و جهیزیه شامل سرویس کامل اثاثیه مورد نیاز برای یک زندگی دو یا سه نفره است. در اسلام تامین جهیزیه و اثاث مورد نیاز زندگی بر عهده مرد است و تامین آن بر زن واجب نیست. 

بودجه خرید جهیزیه را مشخص کنید!

از مهمترین نکاتی که هنگام خرید جهزیه باید به آن توجه کنید میزان بودجه برای خرید است. اگر میزان بودجه خود را بدانید متوجه می شوید که باید چقدر هزینه کنید و چه لوازمی را خریداری کنید. اگر بودجه را مشخص کنید بهتر می توانید خرید کنید و از خرید لوازم غیر ضرروی خودداری می کنید. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید لوازمی کهخیلی نیاز هستند را در درجه اول قرار دهید.

متراژ خانه‌ای که برای آن جهیزیه می‌خرید را مشخص کنید

از گزینه ای دیگری که نباید فراموش کنید در نظر گرفتن متراژ خانه ای است که می خواهید در ان سکونت داشته باشید. با توجه به متراژ خانه یتان می توانید لوازمی که را خیلی ضروری هستند خریداری کنید و محیط خانه یتان بی جهت شلوغ نکنید. اگر به این موضوع توجه نکنید فضای خانه شما شلوغ می شود و جایی برای گذاشتن وسایل اضافه نخواهید داشت و این موضوع وقتی حساس می شود که در منزل اجاره ای باشید. بنابراین خوب به این موضوع دقت کنید.

برای خرید جهیزیه عروس چک لیست تهیه کنید 

برای اینکه یک جهیزیه کامل داشته باشید و چیزی را از قلم نیندازید پیشنهاد می کنیم یک چک لیست از وسایلی که قصد دارید بخرید تهیه کنید برای مثال :

  • وسایل برقی
  • لوازم آشپزخانه
  • سرویس خواب
  • وسایل پلاستیکی
  • لوازم پخت و پز
  • مواد شوینده
  • سایر وسایل متفرقه

بعد از نوشتن چنین چک لیستی چند بار آن را مرور کنید و وسایلی که خرید آن ها ضروری نیست حذف کنید یا اینکه وسایل غیر ضروری را با یک رنگ متفاوت بنویسید تا هنگام خرید ابتدا وسایل ضروری را تهیه کنید.

برای خرید جهیزیه عروس از کدام وسایل شروع کنیم؟

بیشتر تازه عروس ها در دوران نامزدی به این سوال فکر می کنند و نمی دانند جهاز خود را با خرید کدام وسیله شروع کنند. این مسئله کاملا به میزان بودجه ی شما بستگی دارد. اگر بودجه ی مناسبی در اختیار دارید از خرید وسایل بزرگ مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و … شروع کنید زیرا خرید چنین وسایلی بسیار ضروری است و بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد. خرید لوازم خرده ریزه آشپزخانه و همچنین وسایلی مانند فرش، مبل، سرویس خواب و … پیشنهاد می شود در آخر انجام شود زیرا نگهداری آن ها به مکان مشخصی نیاز دارد و همچنین ممکن است از نظر ظاهری آسیب ببینند.

چگونه لوازم غیر ضروری جهیزیه را مشخص کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد می توانید برای مشخص کردن وسایل غیر ضروری لیستی از وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. تصور کنید که دانشجو هستید و قرار است برای خانه ی دانشجویی خود وسایل مورد نیاز را بخرید. مطمئنا هیچ کدام از شما هنگام خرید به وسایل دکوری و تزئینی، آباژورهای خاص، تابلوهای گران قیمت، ظروف پذیرایی لوکس و … فکر نمی کنید در نتیجه از طریق این روش می توانید لوازم غیر ضروری جهیزیه را مشخص کنید. بهتر است ذهن خود را بخش به بخش و اتاق به اتاق در خانه ای که قرار است در آن زندگی مشترک را شروع کنید بگردانید برای مثال از آشپزخانه شروع کنید و ببینید خرید کدام وسایل ضروری است.

لینک خرید لوازم خانگی مخصوص جهیزیه

GZING KALA
GZING KALA فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋