GZING KALA

GZING KALA

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

خرید بهترین کولر آبی

 

راهنمای خرید کولر آبی

کم کم داریم به فصل گرما نزدیک می شویم و باید به فکر خرید بهترین کولر آبی باشیم زیرا کولر آبی وسیله ای است که اکثر مردم نمی توانند نبود آن را در فصل گرما تحمل کنند. پس قبل از خرید بهترین کولر آبی باید معیارهایی را در نظر گرفت که ما در این مقاله قصد داریم آن ها را با هم بررسی کنیم و چند مدل از بهترین کولر های بازار ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

تاریخچه کولر آبی 

بر روی دیوارهای مصر باستان نقاشی هایی کشف شده است که فنجان هایی بزرگ پر از آب را به تصویر کشیده اند. این یک شکل اولیه از کولرهای آبی می باشد.همچنین بسیاری از رومیان باستان آبشار هایی را از دیوارهای خانه هایشان عبور می دادند تا سبب خنک سازی هوای محیط خانه گردد. قدیمی‌ ترین نمونه ی کولر آبی در جهان، بادگیر می باشد که در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد. کارکرد بادگیرها به این گونه است که هوای بیرون از خانه را به داخل خود می‌ کشند و توسط تشت‌ های آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت می‌ کند.

 

کولر آبی چگونه کار می کند؟

کولر آبی نوعی کولر است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌ کند و در واقع کولر های آبی با فرایند سرمایش تبخیری کار می‌ کنند. حال شاید با خود بگویید سرمایش تبخیری به چه معناست. فرآیند سرمایش تبخیری یک فرآیند بسیار قدیمی است که منشا آن به هزاران سال قبل بر می گردد و اساس کار سیستم های سرمایش تبخیری به این گونه است که در آن از پدیده ی تبخیر به عنوان یک جاذب گرمایی طبیعی استفاده می‌ شود. در این فرآیند هوای محیط در تماس مستقیم با آب قرار می گیرد و آب، گرمای محیط را می گیرد و تبخیر می کند و در نتیجه دمای هوا پایین می آید. بهترین مثال برای شرح دادن فرایند سرمایش تبخیری عمل تعریق در بدن انسان می باشد. بدن انسان به صورت طبیعی برای خنک کردن خود عرق می کند بدین شیوه که در ابتدا لایه ی نازکی از آب بر روی پوست انسان ایجاد می شود و سپس این آب تبخیر می شود و حرارت لازم برای تبخیر خود را از بدن انسان می گیرد.

کولر آبی چگونه کار می کند

چند نوع کولر آبی داریم؟

کولر آبی پوشالی : همانطور که از نام این مدل کولر پیداست دارای پوشال بوده و برای راندمان بهتر کولر هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض دارد و در مقایسه با کولر های سلولزی مصرف برق پایین تری دارد و همچنین از نظر قیمت نیز بسیار ارزان تر از کولرهای سلولزی می باشد. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین کولرها در میان مردم می باشند اما از معایب آن ها نیز می توان به جذب کردن گرد و غبار توسط پوشال ها و انتقال آن به محیط خانه نام برد.

کولر آبی سلولزی : تقریبا تمام ویژگی های کولر آبی سلولزی مانند کولر آبی پوشالی می باشد با این تفاوت که در این مدل از کولرها به جای پوشال از پد های سلولزی متراکم استفاده می شود. مزیت این پدهای سلولزی نسبت به پوشال ها این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و همچنین اجازه ی ورود گرد و غبار به پروانه موتور را نمی دهند به همین دلیل متخصصان استفاده از کولرهای آبی سلولزی را به افرادی که ساکن مناطق آلوده هستند پیشنهاد می کنند. البته بدانید که پدهای سلولزی از پوشال ها گرانتر هستند به همین دلیل قیمت کولرهای سلولزی نسبت به کولر های پوشالی بالاتر است.

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ی کولرهای سلولزی و پوشالی می توانید مقاله ( تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی) را مطالعه کنید.

 

لینک خرید کولر های آبی با کیفیت

GZING KALA
GZING KALA فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋