grouprahsa

grouprahsa

عوامل و عوارض سکته قلبی یا حمله قلبی

درباره سکته قلبی بیشتر بدانیم

حمله قلبی که انفارکتوس میوکارد نیز نامیده می‌شود، در سرتاسر دنیا بسیار رایج است. درد قفسه سینه از علائم سکته قلبی است؛ اما ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد؛ مانند سبکی سر، حالت تهوع و تنگی نفس. علائم حمله قلبی می‌تواند شدید یا خفیف باشد و اغلب از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد ممکن است حتی متوجه هیچ علامت هشدار دهنده حمله قلبی نشوند؛ اما به‌طور کلی، شایع‌ترین علائم حمله قلبی چطوریه؟ آیا سکته قلبی ارثی است؟ آیا سکته قلبی باعث مرگ می شود؟ واقعاً حمله قلبی چطوری است؟ ایا سکته قلبی خوب می شود؟ سؤالات بسیار زیادی در مورد حمله قلبی حاد وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به اکثر آن‌ها پاسخ دهیم. اگر شما هم به‌دنبال کسب اطلاعاتی در مورد سکته قلبی هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

سکته قلبی (حمله قلبی) چیست؟

حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به قلب، مسدود یا قطع شود. اگر خون غنی از اکسیژن کافی به قلب جریان نداشته باشد، می‌تواند باعث آسیب به قلب شود. در نتیجه عملکرد عضله قلب مختل می‌شود. وقتی قلب، خون و اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد صحیح را دریافت نکند، می‌تواند فرد را در معرض خطر نارسایی قلبی و سایر عوارض جدی قرار دهد.

حمله قلبی یک اورژانس پزشکی تهدیدکننده زندگی است. در پاسخ به سؤال آیا سکته قلبی باعث مرگ می شود، باید بگوییم که زنده‌ماندن فرد بستگی به شدت حمله قلبی و دریافت مراقبت‌های پزشکی دارد. هرچه زودتر فرد درمان پزشکی دریافت کند که جریان خون طبیعی را به قلب بازگرداند، شانس بیشتری برای بهبودی و زنده‌ماندن خواهد داشت.

بیماری‌ عروق کرونر قلب، عامل اصلی مرگ و میر در بسیاری از کشورها به حساب می‌آید. در تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی می‌توان گفت که حمله قلبی نسبت به سکته قلبی، مرگ ‌بارتر است. با این حال، هر دو عارضه ممکن است باعث مرگ‌ومیر شوند.

 

علائم سکته قلبی

از علائم سکته قلبی در جوانان و افراد میانسال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد یا ناراحتی قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • درد در بازو، شانه یا گردن
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • سبکی سر یا سرگیجه
  • خستگی

هر فردی که هریک از علائم حمله قلبی فوق را تجربه می‌کند، هرچقدر هم که علائم سکته قلبی خفیف باشد، باید فوراً با اورژانس تماس بگیرد. همچنین از علائم سکته قلبی در خواب می‌توان به درد قفسه سینه، احساس خفگی و تپش قلب اشاره کرد.
 

 برای مطالعه ادامه این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

 http://rahsagroup.com/Details.aspx?Type=%D8%B3%DA%A9%D8%AA%D9%87%20%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87%20%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C:%20%D8%B9%D9%84%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%20%D9%88%20%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85

منبع: گروه پاتوبیولوژی رهسا

grouprahsa
grouprahsa

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋