grizz7231

grizz7231

کاشت مو چیست؟

کاشت مو اغلب فرآیندی است که در آن جراح پلاستیک یا پوست مو را به ناحیه طاس سر شما منتقل می کند. جراح عموماً موها را در پشت یا قسمت قله به ورودی شما یا با رتبه بالای The بالا حرکت می دهد.

کاشت مو معمولاً در مطب پزشکی حرفه ای کمتر از بیهوشی نزدیک ظاهر می شود.

الگوی طاسی تقریباً برای تمام ریزش مو قابل اعتماد است. این به ژنتیک باز می گردد. موارد باقیمانده به دلیل عوامل مختلفی هستند، همراه با:

بیماری
تنش
رژیم غذایی
عدم تعادل هورمونی
داروهای تجویزی
آیا انواع مختلفی از پیوند مو وجود دارد؟
دو نوع روش پیوند وجود دارد: پیوندهای شکافی و میکروگرافت.

گرافت های شکاف شامل 4 تا 10 تار مو برای هر گرافت است. میکروگرافت ها شامل یک تا 2 تار مو برای هر پیوند، با توجه به حفاظت ضروری است.


چه کسانی ممکن است از کاشت مو سود ببرند؟
کاشت مو می تواند به ظاهر کلی و اعتماد به نفس شما کمک کند. کاندیداهای خوب برای هر پیوند مو عبارتند از:

مردان دارای طاسی نمونه مردانه،
زنان با موهای نازک،
هر کسی که به دلیل سوختگی یا صدمات پوست سر مقداری
مو از بین رفته است . افرادی که

پوست سرشان را
به اندازه کافی سایت های اینترنتی «اهداکننده» ندارند، برای از بین بردن موی
افراد پیوندی که اسکارهای کلوئیدی (اسکارهای ضخیم و فیبری) را بلافاصله بعد از آسیب شخصی یا عمل می نویسند،
افرادی که امروزه ریزش موی آنها به دلیل مصرف دارو است، ندارند. شیمی درمانی
در دوره کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟
درست پس از تمیز کردن کامل پوست سر، جراح از یک سوزن کوچک برای بی حس کردن قسمتی از سر شما با بی حسی منطقه استفاده می کند.

دو روش اصلی برای دریافت فولیکول برای پیوند استفاده می شود: FUT و FUE.

در پیوند دستگاه فولیکولی (FUT):

جراح از یک چاقوی جراحی برای از بین بردن نواری از منافذ پوست سر و پوست از پشت قله استفاده می کند. برش معمولاً چندین اینچ بسیار طولانی است.
سپس می توان آن را با بخیه بسته کرد.
سپس جراح قسمت ریشه کن شده پوست سر را با استفاده از یک لنز ذره بین و چاقوی جراحی تیز به بخش های کوچک جدا می کند. هنگام کاشت، این بخش ها باید به پیشرفت مو در جستجوی ارگانیک کمک کنند.
در استخراج دستگاه فولیکولی (FUE)، فولیکول های مو مستقیماً از پشت قله از طریق صدها تا تعداد زیادی برش پانچ کوچک بریده می شوند.

جراح تمایل دارد با استفاده از یک تیغ یا سوزن در ناحیه ای از پوست سر که کاشت مو را انجام می دهد، سوراخ های ریزی ایجاد کند. آنها به آرامی موها را در این سوراخ ها قرار می دهند.
در طول یک جلسه درمانی، جراح ممکن است صدها یا شاید تعداد بی شماری مو را پیوند بزند.
پس از آن، گرافت، گاز یا بانداژ برای چند روز پوست سر شما را می پوشاند.
یک جلسه کاشت مو ممکن است چهار ساعت یا شاید بیشتر طول بکشد. بخیه های شما احتمالا حدود 10 روز پس از اقدامات پزشکی کشیده می شود.

می توانید حداکثر سه یا چهار کلاس را برای رسیدن به کل موهای مورد نظر خود فراخوانی کنید. پریودها به فاصله چندین ماه اتفاق می‌افتند تا هر پیوند فردی به طور کامل بهبود یابد.

بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟
ممکن است پوست سر شما دردناک باشد، و همچنین ممکن است نیاز به دریافت داروهای تجویزی با رعایت درمان جراحی کاشت مو داشته باشید، مانند:

داروهای ناراحت کننده،
آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر عفونت
، داروهای ضد التهابی برای حفظ تورم
اکثر افراد می توانند به سر کار بازگردند. چند روز درست پس از درمان جراحی

ریزش موهای کاشته شده 2 تا 3 ماه پس از عمل، استاندارد است. این راه را برای پیشرفت موهای جدید باز می کند. بسیاری از افراد 8 تا 12 ماه پس از جراحی شاهد رشد موهای جدید خواهند بود.

تعداد کمی از پزشکان ماینوکسیدیل (روگین) یا داروی گشاد کننده مو فیناستراید (پروپسیا) را برای تقویت رشد مجدد مو تجویز می کنند. این داروها همچنین به کاهش تدریجی مو کمک می کنند یا کاهش مو در آینده را متوقف می کنند.

عوارض کاشت مو چیست؟
عوارض جانبی ناخواسته کاشت مو اغلب ناچیز است و در عرض چند هفته آشکار می شود.

آنها می توانند عبارتند از:

عفونت
خونریزی دهنده
تورم در پوست سر،
کبودی در داخل چشم ها
پوسته ای که در مناطقی از پوست سر در هر جایی که مو از بین رفته یا کاشته شده است ایجاد می شود،
بی حسی یا احساس ناکافی در قسمت های مورد نظر پوست سر،
خارش
التهاب یا عفونت روی موها. فولیکول‌ها، که به عنوان ریزش شوک فولیکولیت شناخته می‌شود
، یا ریزش غیرمنتظره اما به طور کلی غیر دائمی موهای کاشته‌شده با
ظاهر غیرطبیعی تافت‌های مو
، دقیقاً چشم‌انداز عبارت طولانی چیست؟
به طور معمول، کسانی که پیوند مو انجام داده اند، به رشد مو در نواحی پیوند شده سر ادامه می دهند.

موهای کاملاً جدید ممکن است به نوعی متراکم به نظر برسند:

شلی پوست سر، یا میزان آزاد بودن پوست سر،
تراکم فولیکول‌های موجود در ناحیه پیوند شده یا
فر مو
با کیفیت بالا
برای کسانی که دارو دریافت نمی‌کنند (که شامل ماینوکسیدیل یا ماینوکسیدیل می‌شود). فیناستراید) یا مقدار کمی لیزر درمانی را تحمل کنید، ممکن است به آگاهی از ریزش مو در نواحی درمان نشده پوست سر خود ادامه دهید.

بحث در مورد نتیجه مورد انتظار با تمام جراح و ایجاد انتظارات معقول مهم است. اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو و همچنین هزینه های آنها را در زیر دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد کاشت مو
آیا معمولا کاشت مو عذاب آور است؟
خبر عالی این است که نه - پیوند مو ناراحت کننده نیست. در برخی زمان‌های درمان، ناحیه‌ای از پوست سر که جراح روی آن تمرکز می‌کند با یک بی‌حس کننده ناحیه‌ای بی‌حس می‌شود، بنابراین از آنجایی که ممکن است در طول عمل کمی احساس فشار یا حرکت کنید، نباید این کار را انجام دهید. دردناک باشد

اما مانند بسیاری از ترمیم‌های پس از جراحی، ممکن است احساس ناراحتی یا درد در جزئیات برش داشته باشید زیرا کل بدن شما شروع به ترمیم و بهبود می‌کند. تیم مراقبت‌های بهداشتی شما احتمالاً مؤثرترین تکنیک‌ها را برای کنترل ناراحتی و سایر روش‌ها برای به حداقل رساندن احتمال تأثیرات یا واکنش‌های منفی منفی بررسی خواهند کرد.

آیا ارزش کاشت مو را دارد؟
کاشت مو یک راه حل کارآمد برای افرادی است که می توانند هزینه های بالاتر این روش را بپردازند و نتایج خوبی از درمان هایی مانند ماینوکسیدیل یا روگین دریافت نکرده اند. درمان جراحی کاشت مو در مقایسه با سایر روش های جراحی امکان نسبتاً کمی دارد، با این حال بدون نیاز به خطر نیست. مطمئناً اغلب این احتمال وجود دارد که رشد مجدد موهای شما حداقل باشد.

با این حال، اگر این می‌تواند درمانی باشد که به آن علاقه دارید، به علاوه پاداش‌های فرصت بیشتر از هزینه‌ها و چالش‌ها است، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید تا کشف کنید که آیا این یک امکان عالی است یا خیر.

غذای آماده
اگر ریزش مو یا نازک شدن مو را تجربه می کنید، روش های درمانی پیشنهادی وجود دارد. اما هیچ درمانی مطمئن نیست که عمل کند، و قیمت ها می توانند به سرعت بالا بروند، به ویژه از آنجایی که برنامه های درمان کاهش مو به ندرت تحت پوشش بیمه نامه ها قرار می گیرند.

اما هنگامی که با همه پزشک خود در مورد گزینه های درمانی صحبت کردید یا متوجه شدید که سایر گزینه های رایج درمان رشد مجدد مو مطابق با نیازهای شما کار نکرده اند، به دنبال کاشت مو باشید. هنگامی که شما یک متقاضی فوق العاده برای پیوند همراه با نیروی کار مراقبت های بهداشتی خود فکر می کنید که احتمالا نتایج نهایی مثبت را خواهید دید، این می تواند روشی باشد که ارزش فکر کردن را دارد.

grizz7231
grizz7231

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋