حس خوب زندگی

حس خوب زندگی

چگونه خلاق باشیم وقتی به طور طبیعی خلاق نیستیم

1- با یک نوشتن آزاد صبحگاهی شروع کنید.
  2-    یک دوره خلاقانه بگذرانید.
   3-  هنگام ورزش طوفان فکری کنید.
   4-  به جاهای دیگر سفر کنید.
   5-  فرزند درون خود را کانالیزه کنید.
   6-  به یک فضای کار مشترک بپیوندید.
   7-  وقفه ها را در هر روز کاری بگنجانید.
   8-  با افراد خلاق ارتباط برقرار کنید.
   9-  یک دفترچه ابله پشت میز خود نگه دارید.
   10-  با تماشای مطالب خنده دار احساس آرامش کنید.
   11-  هنگام کار به موسیقی گوش دهید.

"همه چیز قبلاً فکر شده است."

"من حتی نمی دانم از کجا شروع کنم."

"من فقط یک فرد خلاق نیستم."

همه ما آن لحظات ناامید کننده را داشته ایم - زمانی که از ما انتظار می رود یک ایده جدید درخشان داشته باشیم، اما مهم نیست که چقدر به صفحه نمایش رایانه خود نگاه می کنیم، به نظر نمی رسد به چیز خوبی فکر کنیم.

آن وقت است که به همتایان خود که «انواع خلاق» هستند نگاه می کنیم و تعجب می کنیم که چرا خودمان هیچ یک از آن ژن های خلاق را به ارث نبرده ایم.

اما ممکن است ما به اشتباه به آن نگاه کنیم. در واقع، بسیاری از روانشناسان استدلال می کنند که خلاقیت چیزی نیست که مردم با آن متولد شوند. این در واقع یک مهارت است که می توان آن را آموخت. و مانند هر مهارت دیگری، تنها با تمرین می توانید در آن بهتر شوید. مغز مانند ماهیچه ای است که نیاز به رشد دارد -- در این مورد با استفاده از تمرینات شناختی.

بنابراین: هنگامی که در تلاش برای ارائه ایده های جدید هستیم، چه کاری می توانیم انجام دهیم تا آن عضله خلاق را تمرین دهیم؟ هر کس روش های خاص خود را دارد که دوست دارد "در فرم قرار بگیرد". برای کمک به شما برای شروع، در اینجا 11 روش مختلف برای تقویت تفکر خلاق ارائه شده است.


11 راه برای شروع خلاقیت


1) با یک نوشتن آزاد صبحگاهی شروع کنید.

همه ما روزهایی را داریم که صبح به دفتر راه می‌رویم و تنها چیزی که می‌توانیم به آن فکر کنیم، فهرست پر از کارهایمان است. اما تمرکز صرف بر روی کارهایی که باید انجام دهیم می تواند ما را تحت فشار قرار دهد و حتی می تواند باعث شود که دیدگاه خود را نسبت به تفکر خود از دست دهیم.

در چنین روزهایی، یکی از راه‌های تمرکز مجدد، نوشتن رایگان صبحگاهی است. طبق مطالعه ای از پروفسور ترزا آمابیل مدرسه بازرگانی هاروارد، روزنامه نگاری منظم در محل کار به شما این امکان را می دهد که دیدگاه خود را دوباره کشف کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید.

بنابراین به‌جای اینکه وقتی وارد دفتر می‌شوید، مستقیماً وارد پروژه‌های خود شوید، ده دقیقه از سم‌زدایی دیجیتال جلوگیری کنید و یک دفترچه و کاغذ بردارید تا فقط بنویسید. برخلاف یک وبلاگ یا سایر محتوای عمومی، یک ژورنال فیزیکی مجموعه ای شخصی از افکار شماست که لازم نیست برای کسی جز شما معنی داشته باشد. نوشتن به سبکی آزادتر به شما اجازه می دهد تا آب خلاق شما جاری شود، در حالی که همچنین شما را مجبور می کند که افکار خود را در کلمات نوشته شده قرار دهید.

نمی‌دانید از کجا شروع به نوشتن آزاد کنید؟ کتابخانه سریع Twords را بررسی کنید یا در صفحه روزانه مشترک شوید تا هر روز صبح یک پیام نوشتاری برای شما ایمیل شود. در اینجا چند ایده سریع دیگر از همکارم مگان کانلی وجود دارد:

     اخیراً در حال مبارزه با ...
     اگر در طول روز وقت بیشتری داشتم، از آن برای ...
     امروز استرس را با ...
     احساس می کنم از منطقه راحتی ام خارج شده ام وقتی ...
     انگیزه کار من با ...
     این هفته از این بابت سپاسگزارم...
     امروز باید از ...
     در محل کار احساس رضایت می کنم وقتی ...
     از تیمم، من به ...
     من زمانی بهترین کار را می کنم که ...

2) یک دوره خلاقانه بگذرانید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که آموزش های هدایت شده را ترجیح می دهید، گذراندن یک دوره خلاقانه می تواند راه درستی برای هدایت خلاقیت شما باشد.

دوره های خلاقانه می تواند هر چیزی باشد، از نوشتن خلاقانه گرفته تا عکس و ویدئو گرفته تا موسیقی، هنر و طراحی. صرف نظر از دوره ای که می گذرانید، در معرض روش های مختلف تفکر و رویکردهای کار قرار خواهید گرفت که می توانید در کار خود اعمال کنید. بعلاوه، ممکن است به شما کمک کند برخی از نقاط قوت خود را کشف کنید و روی نقاط ضعف خود کار کنید.

همچنین شما را با افراد دیگری احاطه می کند که هدفشان توسعه مهارت های خلاقانه است. شما می توانید از همسالان خود بیاموزید و کار یکدیگر را مرور کنید تا دیدگاه جدیدی نسبت به ایده های خود داشته باشید. و اگر کسی هستید که خیلی عصبی هستید که نمی توانید در دفتر کمک بخواهید، یک محیط کلاسی می تواند به شما این فرصت را بدهد که از طریق نقدهای کارگاهی با دیگران باز شوید. با به اشتراک گذاشتن ایده های خود با دیگران، مجبور خواهید شد راه هایی را برای فرموله کردن افکار خود به صورت کلمات و تصاویر بیابید، در حالی که یاد می گیرید چگونه از دیگران انتقاد کنید.

چند دوره آنلاین رایگان برای شروع شامل Creative Live، MIT OpenCourseWare، Creative Writing Now، و Stanford OpenEdEx هستند.

در حال حاضر، دوره ها ممکن است برای همه مناسب نباشد - به خصوص اگر احساس می کنید ساختار مانعی برای جریان خلاقیت شما است. اما اگر احساس می‌کنید که مسیری در تفکر خود ندارید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.


3) هنگام ورزش طوفان فکری کنید.

اگر احساس می‌کنید که به سختی از مغزتان کار می‌کنید و همچنان دست خالی بیرون می‌آیید، سعی کنید سی دقیقه یا بیشتر به خودتان فشار بیاورید. تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند با تفکر خلاق تر مرتبط باشد. یک مطالعه که بر این موضوع متمرکز بود که چگونه ورزش متوسط بر عملکرد شرکت کنندگان در وظایف مختلف تفکر تأثیر می گذارد، نشان داد که ورزش منظم ممکن است تفکر شناختی و خلاقیت شما را به روشی سالم تربیت کند.

بخش زیادی از مغز به حرکت اختصاص دارد تا زبان. الیور ساکس، متخصص مغز و اعصاب می گوید: زبان تنها چیز کوچکی است که در بالای این اقیانوس عظیم حرکت نشسته است.

30 دقیقه از روز خود را برای دویدن، انجام یک جریان یوگای پرانرژی، یا تمرین برخی از تمرینات خواب اختصاص دهید. هم برای بدن و هم برای ذهن شما مفید خواهد بود.


4) به جاهای دیگر سفر کنید.

از آنجایی که خلاقیت شما با نحوه سیم کشی مغز شما مرتبط است، مهم است که ذهن خود را با مناظر، صداها، مزه ها، بوها و تجربیات جدید تحریک کنید. از طریق یک تجربه فرهنگی جدید، خود را در معرض دیدگاهی کاملا متفاوت قرار دهید. تیز نگه داشتن حواس به سیناپس های مغز اجازه می دهد تا به روش های جدیدی فکر کنند.

آدام گالینسکی، استاد دانشکده بازرگانی کلمبیا، که تحقیقاتش بر ارتباط شناختی بین سفر بین‌المللی و خلاقیت متمرکز است، می‌گوید: «تجارب خارجی هم انعطاف‌پذیری شناختی و هم عمق و یکپارچگی فکر را افزایش می‌دهد، و توانایی ایجاد ارتباط عمیق بین اشکال مختلف را افزایش می‌دهد.

او بر اهمیت نه تنها رفتن به مکان های مختلف، بلکه غوطه ور شدن در فرهنگ آنها تأکید می کند. با درگیر شدن با هنر، آشپزی و مردم محلی، به خود اجازه می‌دهید تا واقعاً روش‌های جدیدی از تفکر را بیاموزید که بعداً می‌توانید در ایده‌های خود اعمال کنید.


5) کودک درون خود را کانالیزه کنید.

کودکان "به طور طبیعی خلاق" در نظر گرفته می شوند - فقط به این دلیل که محدودیتی برای خلاقیت خود نمی شناسند. از آنجایی که کودکان مایلند با خلاقیت خود به هر سمتی بروند، دریغ نمی‌کنند. این ذهنیت را کانالیزه کنید، به خصوص زمانی که می خواهید مسیری کاملاً متفاوت با کار خود بگیرید. به جای اینکه نگران یا خودآگاه باشید که کارتان به اندازه کافی خوب نیست، مایل به ریسک باشید تا محدودیت های خلاقانه خود را کنار بزنید.

مهمتر از همه، از کار خود لذت ببرید. یک کودک همه چیز را به عنوان یک ماجراجویی می بیند و از هر لحظه بهترین استفاده را می کند. به جای نگرانی در مورد تمام مسئولیت های خود در یک زمان، تمام انرژی خود را در یک زمان بر روی یک پروژه متمرکز کنید تا بتوانید بهترین قدم خود را به جلو بگذارید.

6) به یک فضای کار مشترک بپیوندید.

یک مطالعه در دانشگاه میشیگان دو راه کلیدی را نشان داد که فضاهای کار مشترک فرصت‌های منحصر به فردی برای خلاقیت ایجاد می‌کنند: انعطاف‌پذیری و استقلال. بسیاری از آن به چیدمان فیزیکی فضا مربوط می شود. انعطاف پذیری برای کنترل فضای خود مطابق با ترجیحات شخصی شما، خلاقیت را تشویق می کند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که داشتن قابلیت شخصی‌سازی فضای کاری منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود. کار خلاقانه شما ممکن است ناشی از کار در محیطی باشد که به سادگی برای سبک کاری شخصی شما مناسب نیست.

به علاوه، نزدیکی به دیگران به معنای فرصت کافی برای همکاری است. همکاری می‌تواند کاتالیزوری برای نوآوری باشد و فضاهای کار مشترک راه‌های عالی برای پرتاب کردن خود به محیطی جدید با افراد همفکر و مبتکر هستند.

مطمئن نیستید از کجا می توانید فضای کار مشترک را در نزدیکی خود پیدا کنید؟ با وارد کردن شهر خود به DeskSurfing.net شروع کنید تا یک جستجوی محلی انجام دهید.


7) وقفه ها را در هر روز کاری بگنجانید.

آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از بهترین ایده های شما در تصادفی ترین زمان ها مانند ماشین یا دوش گرفتن به ذهن شما می رسد؟ دلیلی برای آن وجود دارد: این وقفه‌ها به ذهن شما اجازه می‌دهد تا به کار روی این ایده‌ها ادامه دهد، بدون اینکه در یک فانک گیر کند که نمی‌توانید افکارتان را سازماندهی کنید.

همانطور که Adrian Furnman، Ph.D در یک مقاله Psychology Today توضیح می دهد، زمانی که برای مدتی فعالانه روی یک ایده کار می کنید، مهم است که به فکر خود "زمان نهفتگی" بدهید.

برایان هالیگان، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران خود HubSpot، مدافع بزرگ چرت زدن در محل کار است. او در واقع متوجه می شود که بهترین ایده هایش زمانی به ذهنش می رسد که تازه به خواب می رود یا تازه از خواب بیدار می شود. در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، او گفت که تلاش می کند تا دفتر را به محیطی تبدیل کند که در آن کارمندان بتوانند «کمتر کار کنند و بیشتر فکر کنند» با فراهم کردن اتاق های چرت برای تشویق مردم به استراحت. او می گوید که این به جرقه زدن خلاقیت کمک می کند.

مطمئن شوید که به خود اجازه می‌دهید جلسات استراحت تعیین‌شده را در تقویم خود مسدود کنید تا پس از برنامه‌ریزی برای جلسات بی‌پایان و پشت سر هم، آن زمان را از دست ندهید.


۸) با افراد خلاق ارتباط برقرار کنید.

وقتی با ایده های خود به دیوار برخورد کردید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از خلاقیت دیگران بهره ببرید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که می توانید ایده ها و نظرات خود را با آنها به اشتراک بگذارید و بازخورد دریافت کنید نه تنها برای خلاقیت شما خوب است، بلکه برای حرفه شما نیز مفید است. این دیدگاه‌های متفاوت می‌توانند به عنوان دیدگاه تازه‌ای در پروژه‌ای عمل کنند که برای مدت طولانی به آن خیره شده‌اید.

افراد خلاق نه تنها می‌توانند در مورد پروژه‌هایتان به شما بازخورد بدهند، بلکه انگیزه خودشان نیز شما را برای انجام بهترین کارتان با انگیزه نگه می‌دارد. یک دوز سالم رقابت می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که پزشک دستور داده است، زمانی که باید خود را مجبور کنید که واقعاً روح خلاق درونی خود را هدایت کنید.

این امر به ویژه زمانی صدق می کند که این ارتباط، طرز تفکر شما را به چالش می کشد. اگر اطراف خود را با افراد همفکر احاطه کنید، ممکن است در دام سوگیری تایید بیفتید، جایی که هرگز ایرادات کار خود را نمی بینید زیرا همه قبلاً با شما موافق هستند. اگرچه پذیرش این انتقاد می تواند سخت باشد، اما شما را مجبور می کند به روش هایی فکر کنید که قبلاً هرگز فکرش را نمی کردید.

برای شروع شبکه‌سازی با سایر ذهن‌های خلاق، می‌توانید کار افراد را در پلتفرم‌هایی مانند Behance یا Instagram بررسی کنید. اگر به دنبال ارتباط حضوری با افراد هستید، در کنفرانس‌ها و رویدادهای شبکه‌ای شرکت کنید که هم مرتبط با صنعت و هم علایق شما هستند.


9) یک دفترچه ابله پشت میز خود نگه دارید.

آیا شما یک متفکر بصری هستید؟ اگر چنین است، زمانی که به چهار گوشه صفحه نمایش خود محدود می شوید، پیدا کردن جهتی با ایده های خود برایتان سخت است. روال خود را تغییر دهید و یک مداد و کاغذ بردارید تا ایده های شما در یک خروجی فیزیکی آزادتر شکل بگیرد. یک ورق کاغذ یا تخته سفید ممکن است بهترین خروجی باشد که به شما امکان می دهد فرآیند فکر خود را در یک فضا سازماندهی کنید.

به گفته سنی براون، نویسنده کتاب The Doodle Revolution، "حتی اگر فقط در حاشیه خط خطی می کنید، شبکه های مختلفی را در مغز خود روشن می کنید و وقتی این کار را انجام می دهید، اطلاعات متفاوتی را درگیر می کنید."

ایجاد نقشه های بصری از تمام افکار مختلف به شما این امکان را می دهد که رابطه بین ایده های خود را ببینید. نوشتن فیزیکی آن، ایده های شما را یک قدم جلوتر می برد و شما را مجبور می کند که آنها را در قالب کلمات و اشکال فیزیکی بیان کنید. اگر بتوانید روند فکر خود را ببینید، درک مسیری که می خواهید به آن بروید آسان تر خواهد بود.

10) با تماشای مطالب خنده دار آرامش را تجربه کنید

آیا به نقطه‌ای در بلوک خلاقیت خود رسیده‌اید که ساعت‌ها را صرف تماشای ویدیوهای گربه می‌کنید؟ به نظر می رسد که آن فیلم های گربه در واقع ممکن است مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که بین شوخ طبعی و خلاقیت همبستگی قوی وجود دارد. یک خنده در واقع می تواند شما را به آن لحظات الهام نزدیکتر کند. طنز همچنین شما را در خلق و خوی بهتری قرار می دهد و به شما امکان می دهد آزادانه تر فکر کنید و مشکلات خلاقانه را بهتر حل کنید.

اگر از منظری ساده‌تر به پروژه خود نگاه کنید، به خود اجازه می‌دهید که دیدگاه تازه‌ای در مورد مشکل در دست داشته باشید. با این لیست از توییت های خنده دار و پست های رسانه های اجتماعی که برندهای واقعی برای الهام گرفتن پست کرده اند شروع کنید.


11) هنگام کار به موسیقی گوش دهید

آیا به راهی برای تقویت کار خود بدون منطقه بندی نیاز دارید؟ اگرچه بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا گوش دادن به موسیقی واقعاً هوش شما را در طول زمان افزایش می‌دهد وجود دارد (تئوری که اغلب به آن اثر موتزارت می‌گویند)، هنوز هم مزایای بهره‌وری برای کوک کردن وجود دارد. گوش دادن به موسیقی می‌تواند به شما کمک کند روی هر کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید. در حال حاضر انجام می دهید همچنین می تواند شما را در خلق و خوی بهتری قرار دهد و حتی اگر مضطرب هستید، اعصاب شما را آرام کند.

اشکال خاصی از موسیقی می تواند به هدایت خلاقیت شما بهتر از دیگران کمک کند و صداهای دفتر را کاهش دهد. در حالی که موسیقی با تغییرات شدید سرعت یا اشعار می تواند حواس پرتی باشد، موسیقی محیطی می تواند به افزایش سطح پردازش و ترویج تفکر خلاق کمک کند.

هرکسی سلیقه خاص خود را در موسیقی دارد، اما برخی از ژانرهای مفید شامل موسیقی متن بازی های کلاسیک، الکترونیک و حتی ویدیویی است. حتماً لیست لیست خود HubSpot از لیست های پخش سازنده توصیه شده را بررسی کنید.

اگر از آن خسته شوید، یک تمرین جدید در طول زمان می تواند برای شما متفاوت عمل کند. اگر زمانی احساس کردید که تمرینی برای شما عادی شده است، این پست را دوباره مرور کنید تا ایده دیگری را امتحان کنید.

حس خوب زندگی
حس خوب زندگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋