هدیه شریف

هدیه شریف

چه چیزی برای پاکسازی پوست خوبه؟

روی پوست ما به طور ذاتی چربی هایی وجود دارد که در نگهداری رطوبت پوست لازم است و خواص ضد میکروبی هم دارد. در تعدادی از افراد چربی‌ها بر روی پوست جمع میشوند و منافذ پوستی را می‌بندند و موجب آکنه و جوش می‌شوند.

پاکسازی می‌تواند چربی‌های اضافی صورت را از بین ببرد. به علاوه آلاینده و دودهایی که هر روزه با آن‌ها روبه رو میشویم، روی پوست قرار میگیرند و موجب التهاب، بسته شدن منافذ و موارد دیگر می‌شوند.

اگر شما هم به دنبال پاکسازی صورت خود هستید و نمیدانید که چه چیزی برای پاکسازی پوست خوبه و از چه موادی باید برای پاک شدن مواد کثیف و لکه ها و جوش های سر سیاه روی پوست خود استفاده کنید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. تا در این رابطه به طور کامل به شما توضیح دهیم.  

به چه علت پاکسازی پوست انجام میدهیم؟

غدد چربی در پوست مسئول ترشح چربی میباشند. خروج این ترشحات از طریق کانال هایی صورت می گیرد که به سطح پوست باز می شوند و منجر به رطوبت سطح پوست و حل شدن سلول های مرده، ذرات گرد و غبار و آلودگی روی سطح پوست می شوند.

گرد و غبار و آلودگی هوا با چربی پوست ترکیب می شود و خروج سموم یا چربی را مسدود می کند و در نتیجه پوست کدر می شود و شفافیت و شادابی خود را از دست می دهد.

برای رفع این مشکل پاکسازی منظم پوست با آب و پاک کننده های مناسب بسیار کمک کننده است. همچنین باید از استفاده بیش از حد از ترکیبات چرب و کرم پودرها و مواد آرایشی روی پوست خودداری کنید.

از حالت دهنده عمیق و لایه برداری موثر استفاده می کند. علاوه بر این، سطح بدن با استفاده از اسکراب مناسب با تیپ بدنی شما کمی ماساژ داده می شود.

                                                       پاکسازی صورت و پوست, image #1

 

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست و صورت یکی از مهمترین فاکتورها برای سلامت پوست صورت است. شناخت نوع پوست مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست است، زیرا استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. مراقبت روزانه از پوست به حفظ سلامت و شادابی کلی پوست و بهبود مشکلات پوستی کمک می کند.

با گذشت زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن آسیب های ناشی از غذای ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می دهد. با پاکسازی پوست، آلودگی های به صورت جوش های سرسیاه، جوش، التهاب و لک از بین رفته و پوستی سالم و شاداب به دست می آید.

شناخت انواع پوست

قبل از پرداختن به مراحل پاکسازی پوست و اینکه برای پاکسازی پوست چی خوبه؟ نیاز است که به شناخت درستی از شرایط و پوست خود برسیم، در جریان باشید که به طور کلی ۴ مدل پوست وجود دارد.

  1. پوست های خشک: شفاف اند ،دارای منفذ های ریز و کوچک هستند، ایجاد حس کشیدگی در صورت، داری کک و مک هستند.
  2. پوست های خشک و حساس: همه مشخصات پوست خشک را دارا هستند وعلاوه برا آن واکنش پذیرند و قرمز می‌شوند.
  3. پوست چرب؛ منافذ باز زیاد و براق
  4. پوست مختلط: در نواحی T صورت و نواحی U صورت احساس خشکی و کشیدگی وجود دارد.

 

                                                               عکس قبل و بعد از پاکسازی صورت

برای پاکسازی پوست چه چیزهایی لازم است؟

برای اینکه بدانیم چه چیزهایی برای پاکسازی پوست لازم است ابتدا باید بدانیم که از چه طریقی میخواهیم پاکسازی پوست انجام دهیم؟

به طور ممول 3 روش برای پاکسازی پوست مرسوم است.

روش اول: پاکسازی پوست در خانه و آرایشگاه

 این روش‌ها را می‌توانید خودتان در خانه و یا آرایشگاه انجام دهید. روش ها یا برنامه‌های زیادی برای این کار در اینترنت وجود دارد. این روش‌ها معمولاً موجب پاکسازی سطحی پوست خواند شد.

برای پاکسازی پوست در خانه چه چیز هایی لازم است؟

شیر پاک کن

تونیک

لایه بردار

مرطوب کننده

فیس براش

انواع ماسک های خانگی

 

روش دوم : پاکسازی در کلینیک های زیبایی

این روش‌ها باید توسط پزشکان پوست یا تکنسین‌های دارای مدرک بهداشت و درمان (مانند پرستاری) انجام شود. روش‌های کلینیکی موجب پاکسازی عمیق پوست شده و با شیوه‌های متفاوت انجام می‌شوند.

بنابراین تفاوت اصلی روش‌های کلینیکی و یا خانگی و آرایشگاهی این است که در روش‌های کلینیکی ابزارها و موادی استفاده می‌شوند که استفاده از آن‌ها فقط برای پزشکان و کادر درمانی مجاز می باشد. این روش‌های پاکسازی پوست نباید در محیط خارج از مطب یا کلینیک انجام شوند؛ در غیر این صورت مضر بوده و برای شخص مسئول پیگرد قانونی دارند.

در این روش وسایل مورد نیاز توسط کلینیک تهیه میشود و فقط کافیه شما با پوست تمیز و بدون آرایش و حوله ای تمیز به کلینیک های معتبر زیبایی مراجعه کنید. 

نکته: برای شستن صورت از آب خیلی داغ استفاده نکنید. شستشو را ادامه دهید تا همه مواد آرایشی و آلودگی از بین رود و پوست شما تمیز شود. برای بررسی اینکه آیا صورت شما تمیز شده یا خیر، از یک پد پنبه‌ای خشک برای پاک کردن صورتتان استفاده نمایید و اگر این پد هیچ کثیفی را از بین نمی‌برد، پوست شما میز است.

 

 

 

 

هدیه شریف
هدیه شریف

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋