gluebaz

gluebaz

تاثیرات رنگ سرویس روتختی در خواب راحت

اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است و سرویس اتاق مهم ترین قسمت اتاق خواب است. وقتی صحبت از رختخواب می شود، روتختی قابل مشاهده ترین عنصر است. اگر می خواهید یک اتاق خواب را تصور کنید، رنگ رختخواب احتمالا بخش مهمی از تصور شما است. اگر سوال شما این است که رنگ روتختی چقدر در اتاق موثر است، باید در پاسخ شما بگوییم که رنگ روتختی تقریباً مهمترین عنصر در رنگ آمیزی اتاق و احتمالاً بیشتر از آن در رنگ است. بر روی دیوارها.

 

وقتی وارد اتاقی در یک هتل چند ستاره می شوید ممکن است برای شما اتفاق بیفتد که حتی اگر فضای اتاق چند متر بزرگتر نباشد و همه عناصر اتاق ساده و سرراست به نظر برسند، اما همه چیز لوکس و شیک به نظر برسد. و به طور خاص. روتختی شیک و رنگارنگ متناسب با بقیه اتاق خواب بیشترین تاثیر را در این جلوه خاص دارد. انتخاب رنگ روتختی کار آسانی نیست. زیرا این انتخاب متاثر از عوامل بسیاری است. اما آنچه این انتخاب را بیش از پیش مهم می کند، تاثیر رنگ بر کیفیت خواب و خلق و خوی انسان است. در این مقاله سعی داریم تاثیر رنگ تخت خواب را بر کیفیت خواب مورد بررسی قرار دهیم و راهنمایی هایی برای انتخاب رنگ تخت ارائه دهیم.

 


خرید روتختی دخترانه با رنگهای جذاب

شما با مراجعه به وبسایت نیلادکور انتخاب های زیادی دارید و می توانید روتختی دخترانه خود را در انواع رنگ ها و طرح ها تهیه نموده و براحتی درب منزل تحویل بگیرید.

 

تاثیر رنگ روتختی بر روحیه انسان

 تاثیر رنگ ها بر وضعیت روانی افراد سال هاست که ثابت شده است. و از این افکت در زمینه های مختلفی استفاده می شود.عکاسی از پتو با رنگ مناسب نیز می تواند تاثیرات زیادی در راحتی تخت، کیفیت خواب، زمان خواب و شادابی بعد از بیدار شدن داشته باشد. معمولاً از هر پالت رنگی می توان برای رختخواب استفاده کرد.

 

اما رنگ های دیگر مانند قرمز به دلیل حالت احساسی و سیاه به دلیل خنثی بودن و جذب نور، انتخاب کمتری نسبت به رنگ های روی تخت دارند. رنگ هایی مثل سفید، بژ، کرم و ... اما رنگ های محبوب. در انتخاب رنگ روتختی بهتر است به تاثیر روانی رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشید. انتخاب رنگ نامناسب باعث آشفتگی ذهنی و کاهش کیفیت خواب می شود. در این قسمت به بررسی رنگ های پرطرفدار روتختی از نظر روانشناسی و تاثیر آن بر خلق و خو و کیفیت خواب می پردازیم.

سفید: رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ های ملافه و کتان بوده و نماد زیبایی و آرامش است. این رنگ به دلیل انعکاس طولانی نور آرامش را به ارمغان می آورد. رنگ سفید یک رنگ خنثی و تابستانی از گروه رنگ های فرعی است.

 

آبی: رنگی معنوی و آرامش بخش است که اعتماد و اعتماد را القا می کند. استفاده از این رنگ در ترکیب با رنگ های خنثی دیگر می تواند شما را ناامید و ناامید کند.

سبز: سبز رنگی مثبت و آرامش بخش و در عین حال شاد است. استفاده از رنگ سبز با رنگ های خنثی ایده ای تمیز و منحصر به فرد برای رنگ روتختی است که جلوه ای خاص و منحصر به فرد به اتاق می دهد.

 

زرد: رنگ زرد نماد خوش بینی، اعتماد به نفس، تفکر و منطق است. رنگ زرد یکی از اصلی ترین رنگ های ترکیب شده با طیف طوسی و طوسی انتخابی شیک و خاص برای دکوراسیون اتاق خواب است. بنفش: رنگی سلطنتی که تجمل مالی و اعتماد به نفس بالا را تداعی می کند. بنفش در کنار رنگ های طلایی و کرم رنگی مجلل برای دکوراسیون اتاق است.

 

رنگ خاکستری: نمادی از بی طرفی، آرامش و سازش. استفاده بیش از حد از رنگ خاکستری در اتاق باعث ناامیدی و ناراحتی می شود. اما رنگ خاکستری در کنار رنگ هایی مانند سفید و زرد برای اتاق خواب ایده ای زیبا و آرامش بخش است. رنگ طلایی: رنگ طلایی رنگی مجلل و سلطنتی است که از ترکیب زرد و کرم ساخته شده و نمادی از ثروت، تجمل، قدرت و پیروزی است.

صورتی: این یک رنگ رمانتیک و آرام است که معمولا مورد توجه خانم ها و دختران قرار می گیرد و در ترکیب با رنگ سفید و طلایی لوکس و مجلل به نظر می رسد.

 

معیارهای انتخاب رنگ روتختی

1- علاقه و سلیقه شخصی: البته همه به رنگ های خاصی علاقه بیشتری دارند و این علاقه در انتخاب اکثر مبلمان بسیار موثر است. باید بدانید که علاقه معیار خوبی برای انتخاب رنگ روتختی نیست زیرا همانطور که گفته شد تاثیر رنگ ها بر وضعیت روحی افراد تاثیر زیادی بر کیفیت خواب دارد. انتخاب رنگ روتختی مورد علاقه تان همچنان می تواند اولویت اول شما باشد. فیلتر روانشناختی البته با سبک چیدمان اتاق و رنگ آمیزی سایر عناصر اتاق همخوانی دارد و مطابقت دارد.

 

2- تنظیمات: رنگ روتختی شما باید با سایر عناصر اتاق شما همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت فضای اتاق خواب ممکن است آشفته، زشت و یا سرد و بی‌روح به نظر برسد. رنگ روتختی می‌تواند با موارد زیر ست شود:

ست کردن رنگ روتختی با رنگ دیوار و کف‌پوش اتاق خواب

ست کردن رنگ روتختی با میز آرایش و میزتحریر و پاف و…. 

ست کردن رنگ روتختی با فرش، موکت و پرده

 

۳- هماهنگ بودن رنگ روتختی با سبک چیدمان منزل: برخی از انواع سبک و رنگ‌بندی مناسب روتختی عبارت‌اند از:

-سبک مدرن: روتختی‌های تک رنگ یا روتختی‌های چهارخانه با الگوهای دایره و مربعی معمولاً بیشترین هماهنگی را با سبک مدرن دارند. 

-سبک اسپرت: این سبک چیدمان بیشتر در بین نوجوانان و جوانان محبوب است و روتختی‌های راه‌راه جزء رایج‌ترین روتختی‌های هماهنگ با این سبک هستند. 

 

-سبک مینیمالیسم: در این سبک معمولاً روتختی‌های ساده و تک رنگ با رنگ‌هایی که انعکاس نور بیشتری دارند و باعث بزرگ‌تر جلوه کردن فضا می‌شوند، استفاده می‌شود.

 

سبک سنتی چک: این سبک چیدمان چیزی بیش از یک نماد گرمی و دوستی است و از روتختی طرح دار با طرح سنتی استفاده می کند.

- سبک کلاسیک: روتختی های طلایی، کرم، بژ و قهوه ای چیدمان را با سبک کلاسیک هماهنگ می کند.

 

نکته: روتختی انواع دیگری مانند روتختی بافته شده، چرمی و روتختی وجود دارد که برای اکثر سبک ها مناسب است. به عنوان مثال، تخت های بافته شده در سبک های مختلفی وجود دارند، اما اغلب در رنگ های زمستانی یافت می شوند و در این فصل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. روتختی های چرمی نیز اغلب ظاهری سلطنتی و مجلل دارند و بیشتر با سبک های لوکس هماهنگی دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تاثیر رنگ ست خواب و روتختی در افزایش و بهبود کیفیت خواب آشنا سازیم. امید است از خواندن این مقاله لذت برده باشید. 

gluebaz
gluebaz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋