گیتا خوش صدا

گیتا خوش صدا

دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

طرح جدید اردوغان برای جذب شهروندان خارجی

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: هدفمان این است که تا پایان سال جاری میزبان ۶۰ میلیون گردشگر باشیم.

عصر ایران: اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: هدفمان این است که تا پایان سال جاری میزبان ۶۰ میلیون گردشگر باشیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت هدف ما این است که تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۴) میزبان ۶۰ میلیون گردشگر بوده و ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری کسب کنیم.

نقشه تازه اردوغان برای جذب شهروندان خارجی

به نوشته خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی)، رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاحیه کارخانه کشتی‌سازی ریکسوس در استانبول اظهار داشت: درآمد گردشگری کشور در نیمه نخست سال 2023 میلادی، 21.6 میلیارد دلار بود که با 9.3 درصد افزایش، در مدت مشابه سال جاری به 23.7 میلیارد دلار رسید.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: در حالی که شمار گردشگرانی که در سال 2002 از ترکیه بازدید کردند، 13 میلیون نفر بود، این تعداد در پایان سال 2023 به 56 میلیون و 700 هزار نفر رسید.

اردوغان گفت: درآمد حاصله از بخش گردشگری خود را که 8.5 میلیارد دلار در سال 2002 بود به مرز 56 میلیارد دلار در سال 2023 رساندیم.

وی در ادامه به هدفگذاری انجام شده برای جذب گردشگر اشاره و تصریح کرد:   در دولت حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم)، گردشگری همواره یک حوزه استراتژیک است و در این راستا گام‌های انقلابی برداشته‌ شده. هدفمان این است که تا پایان سال جاری میزبان 60 میلیون گردشگر باشیم.

اردوغان همچنین اظهار داشت: استانبول در نتیجه تلاش‌هایمان به یکی از مقاصد مورد علاقه جهان از نظر فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است. در دوران حاکمیتمان، گردشگری را به عنوان یک حوزه استراتژیک دیدیم و در این راستا گام‌های انقلابی برداشتیم.

به نقل از آناتولی، تعداد گردشگران خارجی که به استانبول آمده اند در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال 2023، 7 درصد افزایش یافته و به بیش از 10.4 میلیون گردشگر رسید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، تعداد گردشگران خارجی که از ژانویه تا پایان ژوئیه گذشته از استانبول دیدن کرده اند به 10 میلیون و 467 هزار و 313 گردشگر رسیده است.

استانبول در نیمه اول سال 2023 پذیرای 9 میلیون و 776 هزار و 635 گردشگر خارجی بوده است.

تعداد گردشگران خارجی که به استانبول می آیند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 690 هزار و 678 گردشگر افزایش یافته است.

این ایالت جولای گذشته پذیرای 1905146 گردشگر خارجی بود که گردشگران روسی با 192018 گردشگر در صدر قرار گرفتند و پس از آن آلمانی ها با 153861، آمریکایی ها با 114412 و سعودی ها با 108983 قرار گرفتند.

گیتا خوش صدا
گیتا خوش صدا دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋