گیتا خوش صدا

گیتا خوش صدا

دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تابستان خود را چگونه می گذرانید؟ با قطع برق!

درحالی‌که شرکت توانیر هرگونه «قطع برنامه‌ریزی‌شده برق» در تهران را تکذیب کرده است، گزارش‌های میدانی از قطعی گسترده برق طی ساعت‌های طولانی در مناطقی از پایتخت حکایت دارد. برخی از مردم نیز برای در امان ماندن از گرمای شدید در ساعت‌های قطع برق به کولرهای خودروهایشان پناه می‌برند.

برترین‌ها: درحالی‌که شرکت توانیر هرگونه «قطع برنامه‌ریزی‌شده برق» در تهران را تکذیب کرده است، گزارش‌های میدانی از قطعی گسترده برق طی ساعت‌های طولانی در مناطقی از پایتخت حکایت دارد. برخی از مردم نیز برای در امان ماندن از گرمای شدید در ساعت‌های قطع برق به کولرهای خودروهایشان پناه می‌برند.

تابستان خود را چگونه می‌گذرانید؟ با قطعی برق!

 اهالی محله و کسبه برخی مناطق تهران اعلام کردند، حدود ۱۰ روز است که با قطعی‌های برق مکرر و بدون اعلام قبلی از ساعت ۱۳ تا ساعت ۱۶ در اوج گرما مواجه بوده‌اند.

سایت انتخاب با انتشار گزارشی در کانال تلگرامی‌اش به نقل از یکی از مخاطبانش نوشت که برق میدان وثوق در منطقه نارمک به مدت دو ساعت بدون اطلاع قبلی قطع شد. روز گذشته نیز برق همین منطقه به مدت دو ساعت قطغ بود.

مخاطب دیگری نیز مدعی شد که جمعه گذشته برق منطقه تهرانسر در غرب تهران از حوالی ساعت ۱۲ ظهر به مدت بیش از شش ساعت قطع بود. تماس‌های شهروندان به اداره برق منطقه نیز این پاسخ را در پی داشت که ظرفیت پست برق، از حد نصاب خارج شده است و آن‌ها باید شش تا هفت ساعت بی‌برقی را تحمل کنند تا شرایط به حالت عادی بازگردد!

شهروند دیگری به این رسانه خبر داد که یک کودک اوتیسم دارد که در گرمای شدید به هم می‌ریزد.

در این گزارش آمده است که خیلی از مردم از شدت گرما و قطعی برق به خیابان‌ها و استفاده از کولرهای ماشین‌ها پناه آوردند. برخی خودروها نیز به دلیل نبود برق و باز نشدن درهای پارکینگ خانه‌ها در خیابان ساعت‌ها بلاتکلیف بودند. این در حالی است که وزارت نیرو و سایر مسئولان درمورد قطعی‌ها یا دست‌کم زمان آن اندک توضیحی به مردم نداده‌اند.

تابستان خود را چگونه می‌گذرانید؟ با قطعی برق!

خبرفوری نوشت: یکی از ساکنان میدان هروی تهران گفت که برق این منطقه روزانه بین دو تا سه ساعت قطع می‌شود. شهروند دیگری ساکن میدان رسالت نیز خبر داد که هر روز در ساعت‌های ظهر و در اوج گرما برق این منطقه قطع می‌شود.دو شهروند دیگر ساکن منطقه‌های تهران‌پارس و جنت‌آباد در شرق و غرب تهران نیز قطعی روزانه برق را تایید کردند.

به‌رغم اینکه گزارش‌های میدانی، قطعی گسترده و طولانی برق در نقاط مختلف را اثبات می‌کند، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر،ادعا کرد که چیزی به نام «قطعی برنامه‌ریزی‌شده برق» وجود ندارد. این مقام دولتی مدعی شد «تنها گرمای هوا علت برخی حوادث مقطعی در شبکه برق است که با تلاش گروه‌های عملیاتی صنعت برق به سرعت حل می‌شود».

مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، قطعی برق در تهران را به «بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و گرمای شدید» نسبت داد و از مصرف‌کنندگان خانگی از آن‌ها خواست مصرفشان را تا ۱۵ درصد کاهش دهند. در نقطه مقابل شهروندان یادآور می‌شوند که طی ساعت‌های طولانی و در اوج گرما اصلا برق ندارند که بخواهند در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

تابستان خود را چگونه می‌گذرانید؟ با قطعی برق!

بحران ناترازی تولید و مصرف برق در حالی ادامه دارد که با تصمیم دولت، برق صنایع به‌طور گسترده قطع می‌شود و طی روزهای متوالی هفته‌های اخیر اداره‌ها و بانک‌های بسیاری از استان‌ها یا تعطیل شدند یا ساعت کاری‌شان به شدت کاهش یافت.

ناترازی تولید و مصرف برق مساله‌ای است که تابستان هر سال در ایران مطرح می‌شود. دولتی‌ها مردم را به بدمصرفی متهم می‌کنند و کارشناسان زیرساخت‌های فرسوده شبکه برق و ناکارآمدی دولت در حل بحران را یادآور می‌شوند.

با این حال، چنین به نظر می‌رسد که تعطیلی یک روز در هفته صنایع و قطع پیاپی برق مشترکان خانگی تاثیری در ناترازی تولید و مصرف برق نداشته است.

چند نمونه از واکنش کاربران فضای مجازی در این خصوص را بخوانید:

علی هدیه‌لو (فعال توئیتری) نوشت: «برای بار سوم در طول امروز و امشب، برق منزل پدری قطع شد. دفعه اول بابا تو آسانسور گیر کرد، دفعه دوم مهمان‌مون تو مستراح دچار فقدان نور و آب شد، دفعه سوم مهمان دیگه‌مون نتونست ماشینو از پارکینگ بیاره بیرون (کرکره پارکینگ ما حالت دستی نداره) داریم تو اسکیپ‌روم (اتاق فرار) زندگی میکنیم.»

پدرام سلطانی، فعال اقتصادی: به برکت دولت رئیسی و در ادامه آن دولت پزشکیان سبک زندگی مردم تهران تغییر کرده دیگه تابستون تو خونه نیستن جاش میرن تو ماشین زیر کولر میشینن!

عرشیا، دانشجوی مهندسی برق هم نوشت: بابا قطعی برق چند ساعته مهم نیست مهم اینکه آقای پزشکیان به مردم وعده نداده است!

رزیتا هم توئیت زد: پیشنهاد به دولت از اول خرداد تا اول مهر کشور و تعطیل کنند که دیگه این همه به زحمت نیفتن و مصرف برق هم مدیریت بشه.

گیتا خوش صدا
گیتا خوش صدا دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋