گیتا خوش صدا

گیتا خوش صدا

دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

شوک تازه؛ پیکان از ماشین صفر گرانتر شد!

چند ساعت اخیر انتشار رگباری آگهی‌های فروش خودروی پیکان، فضای دیوار و شیپور را به تسخیر خود درآورده است.

فرهیختگان: چند ساعت اخیر انتشار رگباری آگهی‌های فروش خودروی پیکان، فضای دیوار و شیپور را به تسخیر خود درآورده است. موضوع قابل‌تامل، قیمت‌های نجومی این آگهی‌هاست. براساس رصد فرهیختگان، پیکان با ۲۰ تا ۲۵ سال کارکرد بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. موضوع جالب‌توجه دیگر، تکرار عجیب‌وغریب و کلافه‌کننده این آگهی‌هاست. 

شوک تازه؛ پیکان گران‌تر از خودروی صفر شد!

این اقدام ظاهرا از سوی سفته‌بازان و با هدف قیمت‌سازی صورت می‌گیرد، موضوعی که در روزهای اخیر مورد انتقاد رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد قرار گرفت. در این خصوص رئیس‌جمهور خواستار ساماندهی سکوهای انتشار آگهی و جلوگیری از قیمت‌سازی این سکوها شد و وزیر اقتصاد نیز پیشنهاد در نظر گرفتن جرایم پلکانی و در نهایت لغو مجوز سکوهای متخلف را مطرح کرد. 

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که افزایش قیمت پیکان و سفته‌بازی پیرامون آن ناشی از خبری است که درخصوص اسقاط خودروهای فرسوده منتشر شده است. برخی از فعالان بازار خودرو می‌گویند سفته‌بازان شایعه کرده‌اند که ترخیص خودروهای وارداتی مشروط به اسقاط خودروهای فرسوده است و با این دست‌فرمان درحال بازارگرمی و سفته‌بازی از آب گل‌آلود هستند.

 البته این خبر چندان جدید نیست و 28 تیرماه 1402 رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت تمامی خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده، برای شماره‌گذاری باید گواهی اسقاط داشته باشند. برخی منتقدان این الزام قانونی می‌گویند خودرویی اسقاط نمی‌شود و صرفا با کاغذبازی، افرادی صاحب میلیاردها تومان رانت می‌شوند و مهم‌تر از آن، با این الزام قانونی عملا قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدیدی هم خواهد داشت.

گیتا خوش صدا
گیتا خوش صدا دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋