گزارش سالانه فلای تودی ۱۴۰۱ منتشر شد. در این گزارش که با هویت بصری جدیدی از این برند انتشار یافته، به بررسی خدمات ارائه شده در این پلتفرم آنلاین فروش بلیط و رزرو هتل میپردازد.
دادههای این گزارش، رشد ۱۲۹% فروش بلیط هواپیما و همچنین رشد ۳۴۰% رزرو هتل داخلی و خارجی را نشان میدهد. همچنین فلای تودی در این گزارش به رتبه یک خود در فروش هتل و پرواز خارجی در سال گذشته اشاره کرده که بررسی این ارقام نشان میدهد بازار فروش خدمات گردشگری در ایران تک قطبی نبوده و اکثریت سهم آن در دست یک شرکت خاص نیست. نسخه کامل گزارش فلای تودی در سال ۱۴۰۱ را می توانید از اینجا دانلود و مطالعه کنید.
در گزارش سالانه فلای تودی آمده، امکان رزرو آنلاین بیش از یک و نیم میلیون هتل، ویلا، اقامتگاه و خانه در نقاط مختلف دنیا و بیش از 900 شرکت هواپیمایی را در سرتاسر دنیا در اختیار کاربران قرار گرفت. همچنین نگاهی به آمار این گزارش نشان میدهد تعداد 117 میلیون و 557 هزار و 30 نفر از این سایت در سال گذشته بازدید کرده و تعداد 261 میلیون و 758 هزار و 345 پرواز و هتل در آن جست و جو شده است.
وبسایت phocuswright.com به عنوان یک مرجع تحقیقاتی پیشرو در صنعت سفر و گردشگری، تخمین زده که گردش مالی این صنعت در سال 2023 به 1.6 تریلیون دلار میرسد. اما سهم شرکتهای ایرانی از این بازار کمتراز یک درصد است. در گزارش فلای تودی آمده که برای افزایش سهم ایران در این آمار، به نوآوری، ساختارشکنی و انجام پروژههای جسورانه نیاز است. همچنین در این گزارش سالانه، سهم فلای تودی از صنعت گردشگری جهان در سال 1401، معادل 1401/1 عنوان شده است.
در این گزارش اعلام شده، فلای تودی در سالی که گذشت نسبت به سال قبل، در بخـش پـرواز داخلـی و خارجی، رشـدی معادل با 129% داشته است. میزان فروش بلیط داخلی 79% و بلیط خارجی 179% رشد را نشان میدهد.
جالب است بدانید که در بخش فروش هتل داخلی و خارجی نیز فلای تودی رشد 340% را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. نگاهی به اعداد و ارقام رشد 208% در بخش هتل خارجی و 471% در بخش هتل دخلی را نشان میدهد.
بررسی این آمار نشان میدهد فلای تودی رتبه یک فروش بلیط و هتل خارجی در سال 1401 را به خود اختصاص داده است.
پرفروشترین مقاصد گردشگری نیز در بخش داخلی بر اساس رزرو هتل و خرید پرواز شامل تهران، مشهد و کیش و در بخش خارجی، بر اساس رزرو هتل؛ استانبول، دبی و وان و بر اساس خرید پرواز، استانبول، دبی و نجف بودهاند. ایرلاینهای پروفروش این سایت در سالی که گذشت، در بخش داخلی؛ شامل قشم ایر، ماهان و ایران ایرتور و در بخش خارجی؛ ترکیش، فلای دبی و پگاسوس بودند.
همچنین کاربران بین 25 تا 34 سال بیشترین میزان رشد را در سال 1401 داشتهاند که معادل 112% بوده است.
فلای تودی از محصول جدید خود به نام سفرکارت در سال 1401، رونمایی کرد. سفرکارت فلای تودی شامل خرید خدمات پرواز و رزرو هتل در این سایت است. براساس آمار ارائه شده، در سال گذشته، تعداد 10 هزار عدد سفرکارت توسط افراد و سازمان ها خریداری شد.
در پایان گزارش سالانه فلای تودی به این نکته اشاره شده که به زودی محصولات جدیدی از جمله بلیط قطار، خدمات تور و ویزا و... در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
پاسخ ها