گیتا خوش صدا

گیتا خوش صدا

دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

درخشش غیرمعمول حلقه های زحل از تلسکوپ جیمز وب

حلقه‌های زحل در اولین عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب از این غول گازی بسیار زیبا به نظر می‌رسند و به مانند عکس خامی که چند روز پیش منتشر شد، چند قمر زحل نیز در آن قابل مشاهده هستند.

ایسنا نوشت: حلقه‌های زحل در اولین عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب از این غول گازی بسیار زیبا به نظر می‌رسند و به مانند عکس خامی که چند روز پیش منتشر شد، چند قمر زحل نیز در آن قابل مشاهده هستند.

اولین عکس رسمی از سیاره زحل از جانب تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST) منتشر شده است. ناسا ساعاتی پیش تصویری خیره کننده را منتشر کرد که این سیاره حلقه‌دار را از منظری کاملا جدید نشان می‌دهد.

مقامات ناسا در توضیح این تصویر گفتند: این عکس که در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ توسط ابزار NIRCam(دوربین فروسرخ نزدیک) جیمز وب گرفته شده است، پژوهشگران را مجذوب خود کرده است.

آنها افزودند: زحل در این طول موج فروسرخ که توسط تلسکوپ مشاهده می‌شود، بسیار تاریک به نظر می‌رسد، زیرا گاز متان تقریباً تمام نور خورشید را که به جو می‌تابد، جذب می‌کند. با این حال، حلقه‌های یخی آن نسبتا روشن باقی مانده‌اند که منجر به ظاهر غیرمعمول زحل در تصویر جیمز وب شده است.

درخشش غیرعادی حلقه‌های زحل از دید تلسکوپ جیمز وب

این تصویر تازه منتشر شده طی یک کمپین رصدی ۲۰ ساعته برای رصد زحل گرفته شده است.

چند روز پیش عکس خامی از زحل و حلقه‌ها و قمرهایش در تارنمای غیررسمی JWST feed منتشر شده بود و اکنون آن تصویر که پردازش شده، توسط ناسا به صورت رسمی منتشر شده است.

همانطور که این عکس جدید نشان می‌دهد، پردازش، دنیایی از تفاوت ایجاد می‌کند.

در حالی که حلقه‌های زحل در این تصویر جلب توجه می‌کنند، قمرهای انسلادوس، دیون و تتیس، سه قمر از ۱۴۵ قمر شناخته شده زحل نیز در آن قابل مشاهده است.

انسلادوس مورد توجه اخترزیست‌شناسان است، زیرا تصور می‌شود این قمر، اقیانوسی از آب مایع در زیر پوسته یخی خود دارد. این قمر مقداری از آب زیرسطحی خود را از طریق آبفشان‌های نزدیک قطب جنوبی خود به فضا شلیک می‌کند. این ویژگی چشمگیر توسط کاوشگر کاسینی ناسا در سال ۲۰۰۵ کشف شد و اخیراً نیز توسط جیمز وب مشاهده شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب برای نظاره به اعماق زمان طراحی شده و به ستاره شناسان نگاهی به برخی از اولین ستارگان و کهکشان‌های کیهان می‌دهد. اما همانطور که عکس جدید زحل نشان می‌دهد، این رصدخانه فضایی می‌تواند اجرام بسیار نزدیک به زمین را نیز مشاهده کند.

در واقع، این تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری تاکنون عکس‌های شگفت انگیزی از اورانوس گرفته و مناظری عالی از مشتری و شفق‌های قطبی آن را به ما ارائه کرده است.

در حالی که این رصدخانه فضایی در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد و تابستان گذشته عملیات علمی خود را آغاز کرد، به نظر می‌رسد کار آن تازه شروع شده است.

گیتا خوش صدا
گیتا خوش صدا دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋