گیتا خوش صدا

گیتا خوش صدا

دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تصاویر پهپاد عجیب آمریکایی

پهپاد جدید ارتش آمریکا قادر است از روی هر فضای محدودی پرواز کند و از هوش مصنوعی برای امور جاسوسی و جستجوی اقیانوسی بهره می‌برد.

گجت نیوز نوشت: پهپاد جدید ارتش آمریکا قادر است از روی هر فضای محدودی پرواز کند و از هوش مصنوعی برای امور جاسوسی و جستجوی اقیانوسی بهره می‌برد.

نیروی دریایی ارتش آمریکا در حال آزمایش یک پهپاد جدید در اقیانوس بین ایران و شبه‌جزیره عربستان است. این پهپاد که “Aerovel Flexrotor” نام دارد، دارای یک روتور در بخش زیرین دوربین جلویی خود است و به‌فضای بسیار کمی برای برخاستن یا فرود نیاز دارد. این پهپاد هم‌چنین می‌تواند مانند یک هواپیمای بال ثابت بچرخد و پرواز کند و حتی برای استقرار بر روی عرشه کشتی‌های کوچک‌ یا باندهای قدیمی نیز ایده‌آل است.

پروازهای آزمایشی اخیر پهپاد جدید ارتش آمریکا، در قالب بخشی از یک تمرین بین‌المللی صورت گرفته که شامل مقابله با مین‌های دریایی، مسائل بهداشت جهانی، هوش مصنوعی و تمرین پیروی از دستورات بود. علاوه بر آن، Flexrotor طی ماه دسامبر ۲۰۲۲ در منقطه مذکور برای ادغام فناوری پهپاد با هوش مصنوعی در عملیات نیروی دریایی این کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

از جمله مزایای پهپاد جدید ارتش آمریکا، امکان برخاستن و فرود آن تنها از طریق یک فضای محدود یا عرشه کوچک است که آن‌ را به وسیله‌ای انعطاف‌پذیر و کارآمد برای جستجوی اقیانوسی تبدیل می‌کند. سرعت کروز این پهپاد ۸۵ کیلومتر بر ساعت است که حداکثر به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پهپاد Flexrotor می‌تواند با دوربین‌های دی‌لایت و مادون قرمز خود به‌عنوان یک وسیله جاسوسی یا رله ارتباطی کار کند و خستگی خلبان را بدون نیاز به فرود برای تغییر اپراتور کاهش دهد. نیروی دریایی ایالات متحده با افزودن سیستم‌های بدون سرنشین و مبتنی بر هوش مصنوعی در تلاش است تا توانایی خود را برای نظارت بر آب‌های منطقه بهبود ببخشد.

در این راستا، پهپاد Flexrotor نشان‌دهنده گام مهم ارتش آمریکا در گسترش عملیات واکاوی کشتی‌ها و بهبود جستجوی اقیانوسی است. این امر باعث می‌شود تا نیروی دریایی از آنچه در حال رخ دادن است آگاهی بیش‌تری داشته باشد و با استفاده از پهپادهایی که می‌توانند به‌سرعت از فضای خالی و محدود عرشه پرتاب شوند، به تهدیدهای بالقوه واکنش بهتری نشان دهند.

تصاویری از یک پهپاد عجیب و غریب آمریکایی

گیتا خوش صدا
گیتا خوش صدا دانشجوی موسیقی، نوازنده تار، علاقمند به یادگیری، عاشق رقص و آواز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋