گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

آیا لوگوی سایپا بعد از 40 سال تغییر می کند؟

لوگو سایپا پس از ۴۰ سال عوض می‌شود؟

طی روزهای اخیر شاهد انتشار تصاویری از لوگو جدیدی هستیم که گفته می‌شود لوگوی جدید سایپا است.

طی روزهای اخیر شاهد انتشار تصاویر لوگویی هستیم که گفته می‌شود لوگوی جدید سایپا است. ظاهر این لوگو از نشان فعلی این شرکت ساده‌تر است. البته برخی کاربران از شباهت لوگوی جدید سایپا به نشان و طرح خودروهای چانگان انتقاد کرده‌اند. کانال‌های خبررسانی رسمی سایپا هنوز واکنشی به انتشار این لوگو نشان نداده‌اند.

لوگوی فعلی سایپا را «مرتضی ممیز» طراحی کرده است و از سال ۱۳۶۴ تاکنون در خودروهای این شرکت استفاده می‌شود. هنوز مشخص نیست چه شخص یا شرکتی لوگوی جدید منتسب به سایپا را طراحی کرده‌اند. در لوگوی جدید از 3 خط منحنی با ظاهری شبیه چوب هاکی استفاده شده است.

درصورتی‌که مدیران سایپا این لوگو را تأیید کنند، شاهد استفاده از آن در محصولات جدید این شرکت مانند شاهین پلاس و سایپا آریا خواهیم بود. رونمایی از لوگوی جدید سایپا احتمالاً در مراسمی رسمی همراه مدیرعامل و دیگر افراد مؤثر در صنعت خودرو انجام خواهد شد. البته هنوز روند کار سایپا تغییری نکرده است، حتی ممکن است لوگوی جدیدی که این شرکت معرفی می‌کند،‌ با تصاویری که امروزه می‌بینیم، متفاوت باشد.

لوگوی جدید سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

نشان تجاری جدید سایپا ظاهری شیک و مدرن دارد اما ساده‌سازی بیش از حد در آن انجام نشده است. در واقع می‌توان گفت لوگوی جدید سایپا نتیجه بازطراحی نشان قبلی با ایده‌های امروزی است. ظاهر این لوگو جدید به ما نشان می‌دهد سایپا به ایده‌هایی مانند نوآوری و آینده‌اندیشی روی آورده است.

همان‌طور که گفتیم، این لوگو نسبت به نشان تجاری فعلی سایپا ساده‌تر شده است. سادگی نمادها یکی از مفاهیم مشترک دنیای تجهیزات و لوازم صنعتی امروزی است. البته سایپا نمی‌تواند به‌سرعت خودش را شرکتی فناور نشان دهد. برای تحقق این ایده،‌ باید محصولاتی کاملاً جدید عرضه کند، نه اینکه همچنان خودروهای این شرکت با موتور و پلتفرم کیا پراید 30 سال پیش تولید شوند.

نشان تجاری

نشان تجاری جدید سایپا از طرح فلزی و درخشان استفاده می‌کند. این سبک از طراحی زمانی به کار می‌رود که برندی می‌خواهد خودش را ممتاز و لوکس نشان دهد؛ به‌عبارتی سایپا می‌خواهد از گذشته‌اش که با تولید محصولات اقتصادی و ارزان شناخته می‌شد،‌ فاصله بگیرد؛ بنابراین انتظار می‌رود خودروهای جدید سایپا با این لوگو به امکاناتی مانند دستیارهای رانندگی خودران، موتورهای الکتریکی یا فناوری‌های هوشمند مجهز شوند.

آیا سایپا راه ایران‌خودرو را می‌رود؟

حدود 20 سال پیش، ایران‌خودرو نیز تصمیم گرفت لوگوی خود را تغییر دهد. نشان این خودروساز که ارابه و اسب بود، به شکل سر اسب تغییر شکل داد. این تغییر زمانی رخ داد که خودرو پیکان، به‌عنوان مهم‌ترین محصول ایران‌خودرو، از خط تولید این شرکت خارج شد.

لوگو سایپا

باوجود خروج پیکان از خط تولید ایران‌خودرو، روح آن در دیگر محصولات این شرکت زنده ماند. نسخه وانت، پیکاپ باردو، تا ابتدای دهه 1390 تولید می‌شد همچنین موتور پیکان در وانت آریسان نیز استفاده شد.

تغییر لوگوی ایران‌خودرو باعث نشد این شرکت تمامی محصولات قدیمی‌اش را کنار بگذارد. تولید پژو 405 و نسخه‌های ساخته شده از آن سال‌ها ادامه یافت و تا امروز نیز ادامه دارد؛ بنابراین تغییر نشان تجاری به‌تنهایی نمی‌تواند تصور مشتریان درمورد محصولات شرکت را تغییر دهد. برای اینکه خود را متفاوت جلوه دهید، باید به معنای واقعی تغییر کنید.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋