گزارشهای جدید از بحران مالی نیسان، نشان میدهد که این شرکت تنها برای 12 الی 14 ماه دیگر میتواند به فعالیتش ادامه دهد.
بحران مالی نیسان روزبهروز ابعاد گستردهتری به خود میگیرد. این شرکت مدتی پیش بخشی از سهام خودش در میتسوبیشی را به آن شرکت واگذار کرد. بااینحال هزینههای نیسان همچنان قابل چشمپوشی نیستند. به نظر میرسد برای اصلاحات مالی، اندکی دیر شده است.
همچنین بخوانید: بحران مالی نیسان با کمک میتسوبیشی مدیریت میشود؛ راهکار ژاپنیها برای کمک به یکدیگر
گزارشهای جدید از بحران مالی نیسان نشان میدهد که این شرکت تنها برای 12 الی 14 ماه دیگر میتواند به فعالیتش ادامه دهد. مدیران نیسان امیدوارند طی سال پیشرو، فروش قابلتوجهی را در بازارهای ژاپن و ایالات متحده تجربه کنند. این دو بازار بهعنوان مراکز پولساز نیسان شناخته میشوند.
مدیران نیسان درحالحاضر به دنبال یک سرمایهگذار بلندمدت جدید میگردند. یک بانک یا گروه بیمه بزرگ، میتواند سرمایهگذار جدید نیسان باشد. نیسان تصمیم دارد تا بخشی از سهام رنو را به یک سرمایهگذار بفروشد تا ضررهای مالی خود را جبران کند. رسانههای ژاپنی گزارش دادهاند که هوندا، رقیب دیرینه نیسان، آمادگی خود را برای خرید بخشی از سهام نیسان اعلام کرده است.
علاوهبر نیسان، رنو نیز تصمیم گرفته است تا بخشی از سهام خود را به هوندا بفروشد. این خودروساز فرانسوی به دنبال بازسازی اتحاد 25 ساله خود با نیسان است. منابع ناشناس در رنو به خبرگزاری موتوروان گفتهاند که مشارکت هوندا و نیسان برای رنو نتایج مثبتی خواهد داشت.
کاهش فروش در ایالات متحده و ژاپن طی سال 2024، بحران مالی نیسان را عمیقتر از گذشته کرده است. در اوایل ماه جاری میلادی 9000 شاغل در نیسان از کار خود تعدیل شدند. تولید این خودروساز نیز 20% کاهش یافت. سود عملیاتی نیسان در سه ماهه سوم 2024 به میزان 85% در مقایسه با مدت مشابه قبل تنزل پیدا کرد. در حال حاضر زیان خالص نیسان به 9.3 میلیارد ین معادل 60.1 میلیون دلار برآورد شده است. نیسان تخمین میزند با کاهش مشاغل و بازسازی مالی، سه میلیارد دلار صرفهجویی خواهد کرد.
پاسخ ها