گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

Andoril از پهپاد رزمی جدید خود با قابلیت حمله انتحاری رونمایی کرد [Watch]

آندوریل از پهپاد جنگی جدید خود با قابلیت حمله انتحاری رونمایی کرد [تماشا کنید]

با دو پهپاد نظامی جدید شرکت Anduril آشنا شوید.

شرکت فناوری‌های دفاعی آندوریل (Anduril) به تازگی پهپادهای Bolt و Bolt-M را معرفی کرده است. Bolt بیشتر برای اهداف تجسس و نجات کاربرد دارد، درحالی‌که Bolt-M برای اهداف تهاجمی استفاده می‌شود، زیرا M مخفف «مهمات» (Munitions) است. این پهپاد می‌تواند تا 1.4 کیلوگرم مهمات تاکتیکی را حمل کند و قابلیت‌های انتحاری دارد.

«پالمر لاکی»، خالق Oculus Rift که حالا در صنعت فناوری‌های دفاعی فعالیت می‌کند، به‌تازگی از پهپادهای نظامی جدید آندوریل پرده برداشته است. پهپادهای Bolt و Bolt-M ارتباط مداومی با هوش مصنوعی Lattice دارند که به‌طور مداوم داده‌ها را از هر منبع موجود و نه فقط سایر سخت‌افزارهای آندوریل دریافت می‌کند.

به گفته وب‌سایت Anduril، این هوش مصنوعی «شبکه زنجیره‌های کشتار پیچیده را با هماهنگ‌سازی وظایف ماشین-به-ماشین در مقیاس بزرگ و سرعتی فراتر از ظرفیت انسان تسریع می‌کند».

پهپادهای جدید آندوریل

پهپاد Bolt در یک کوله پشتی قرار می‌گیرد، وزن آن 5.4 کیلوگرم است و می‌توان آن را در کمتر از پنج دقیقه در هر مکانی راه‌اندازی کرد. هدف اصلی آن ISR (کسب اطلاعات، نظارت و شناسایی)، جستجو و نجات است. می‌توان آن را به صورت دستی به پرواز درآورد و دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌ها برای ردیابی و تعقیب اهداف است. مدت زمان پرواز آن نیز 45 دقیقه و برد آن 20 کیلومتر است.

پهپاد Bolt-M آندوریل خودش را منفجر می‌کند

پهپاد Bolt-M با طراحی مدولار خود می‌تواند محموله‌های سرجنگی یا مهمات تا وزن 1.4 کیلوگرم را حمل و به وسایل نقلیه متحرک حمله کند. در ویدیویی که از این پهپاد منتشر شده، می‌توانید ببینید که این پرنده چگونه خود را در بالای یک خودرو منفجر می‌کند و به آن آسیب می‌زند.

شرکت آندوریل قبلاً موشک‌های کروز Swarm، زیردریایی‌های مجهز به هوش مصنوعی، و وسایل نقلیه هوایی خودمختار (AAV) از جمله جنگنده‌های بدون سرنشین تولید کرده بود. پهپادهای Bolt و Bolt-M جدیدترین ابزارهای تدافعی و تهاجمی هستند که براساس شبکه هوش مصنوعی اختصاصی آندوریل طراحی شده‌اند.

برای کنترل این پرنده‌های بدون سرنشین از اپراتور چهار داده ساده دریافت می‌شود: پهپاد به کجا برود، چه چیزی را دنبال کند، چگونه درگیر شود و چه زمانی حمله کند. یک کنترلر صفحه لمسی نیز به اپراتور انسانی اجازه می‌دهد تا این تصمیمات را بگیرد.

اندوریل یک پهپاد مبتنی بر شبکه هوش مصنوعی و بدون سرنشین دیگر نیز دارد که بسیار شبیه MQ-9 Reaper است. این جنگ‌افزار می‌تواند از یک توپ پرتاب شود و کلاهک‌هایی تا وزن 15 کیلوگرم حمل کند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋