گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس دوباره پرتاب شد

راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس دوباره مجوز پرتاب گرفت

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) پس از دو هفته، به راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس چراغ سبز بازگشت به پرواز داده است.

پرتاب‌های راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس از 28 سپتامبر (7 مهرماه) به علت وجود مشکل در مرحله دوم آن به حالت تعلیق درآمده بود. اکنون اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) دوباره به راکت اسپیس ایکس چراغ سبز برای پرتاب داده است.

براساس گزارش Space، مقامات FAA روز گذشته در بیانیه‌ای گفتند: «FAA در 11 اکتبر به اسپیس‌ایکس اطلاع داد که راکت فالکون 9 مجاز به بازگشت به پروازهای عادی است.» به عبارتی، FAA اقدامات اصلاحی اسپیس‌ایکس را برای حادثه‌ای که در مأموریت Crew-9 رخ داد، بررسی کرده و پذیرفته است.

بازگشت فالکون 9 اسپیس‌ایکس بعد از دو هفته

دو هفته قبل، راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس در هنگام پرتاب مأموریت Crew-9 برای ناسا دچار مشکل شد. مرحله دوم فالکون 9 مأموریت Crew 9 طبق برنامه خود در اقیانوس فرود آمد، اما بروز یک مشکل باعث شد که این موشک نتواند در محل تعیین‌شده پایین بیاید. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد تا برای بررسی‌های بیشتر، مأموریت‌های فالکون 9 به حالت تعلیق درآید. این مشکل، درواقع سومین مشکل فالکون 9 در کمتر از سه ماه گذشته بود.

مجوز پرتاب فالکون 9

اولین مورد در 11 ژوئیه (21 تیرماه) رخ داد، زمانی که نشت پیشران در مرحله بالایی منجر به از دست رفتن 20 ماهواره استارلینک اسپیس‌ایکس شد. در نتیجه فالکون 9 حدود دو هفته زمین‌گیر شد. سپس، در 28 آگوست (7 شهریور)، مرحله اول فالکون 9 پس از پرتاب موفقیت‌آمیز استارلینک، به درستی فرود نیامد. البته FAA در بیانیه روز جمعه خود گفت که پرونده «تحقیقات درباره حوادث ناگوار فالکون 9» در این دو مأموریت را بسته است.

از سویی، اسپیس‌ایکس همچنان منتظر تأییدیه FAA برای پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ است. FAA دراین‌باره گفته است که مشغول بررسی وضعیت این مأموریت است و «زمانی که اسپیس‌ایکس تمام الزامات مجوز را برآورده کند،» دراین‌باره تصمیم خواهد گرفت.

شرکت «ایلان ماسک» امیدوار است که مأموریت آتی استارشیپ را فردا، 13 اکتبر (22 مهرماه) پرتاب کند و مطمئن است که این اتفاق خواهد افتاد. اسپیس‌ایکس دیروز در یک پست در ایکس گفت: «ما انتظار داریم مجوز رگولاتوری به‌موقع برای پرواز در 13 اکتبر صادر شود.»

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋