این تصمیم از آن جهت است که اپل میخواهد محصولات خود را با حداقل مشکل و با امکانات پیشرفتهتر عرضه کند.
طبق سنت دیرینه اپل، این شرکت معمولاً هر سال از آیفونهای جدید خود رونمایی میکند، اما خبرنگار بلومبرگ میگوید ممکن است در آینده شاهد تغییر این رویه باشیم.
به گزارش بلومبرگ، ظاهراً مدیران اپل به این موضوع فکر میکنند که بهجای عرضه محصولات در یک تقویم مشخص سالانه، آنها را زمانی که واقعاً آماده عرضه هستند، روانه بازار کنند.
این تغییر رویه اپل غیرمعمول بهنظر میرسد، اما احتمالاً به سود این شرکت خواهد بود. اگرچه گرمن پیشبینی میکند که اپل فعلاً به عرضه سالانه آیفونها پایبند خواهد بود، اما شاید تاریخ معرفی آیفونهای بعدی با نسلهای قبل متفاوت باشد و همچنین بقیه محصولات به صورت سالانه عرضه نشوند.
از نظر برخی کارشناسان، iPadOS 18 آنطور که باید و شاید قابلیتهای هیجانانگیزی نداشت و مشکل در عرضه آن که باعث خرابی برخی از آیپدها میشد، چالشهای جدی برای این شرکت بهوجود آورد. همچنین Apple Intelligence نیز در iOS 18 وجود نداشت و کاربران فعلاً باید منتظر این هوش مصنوعی اختصاصی باشند. از سوی دیگر، بسیاری از محصولات جدید اپل از نظر طراحی دیگر خلاقیت خاصی نداشتهاند.
به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اینها دلایلی هستند که باعث شده کوپرتینوییها در استراتژی معرفی و عرضه محصولات نسل بعدی خود درحال تجدیدنظر باشند. بااینحال، جنبه دومی نیز برای این داستان وجود دارد: اپل محصولات متنوعی دارد و قصد دارد دامنه آنها را گسترش دهد.
اپل درواقع باارزشترین شرکت جهان است و به ورود به بازارهای جدید فکر میکند. اگرچه پروژه خودرو اپل شکست خورد، اما ظاهراً این شرکت درحالحاضر روی یک ربات با آیپد و همچنین یک سیستمعامل جدید برای آن کار میکند.
با توجه به مواردی که گفته شد، همگامشدن با آپدیتهای نرمافزاری و بازبینیهای سختافزاری، به اپل آسیب رسانده است. پایبندبودن به عرضه محصولات در بازههای زمانی خاص، باعث شده است که این شرکت نتواند محصولات نرمافزاری و سختافزاری خود را با پیشرفت چشمگیر و مشکلات حداقلی روانه بازار کند. همه این مشکلات نتیجه تلاش کوپرتینوییها برای پایبندماندن به استراتژی عرضه سالانهاش بوده است.
پاسخ ها