«تیم سوئینی» ایده توسعه یک سیستم قابلدسترس را در سر دارد که در آن تمام شرکتها و سازندگان میتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.
«تیم سوئینی»، مدیرعامل اپیک گیمز سازنده بازی فورتنایت، از حضورش در رویداد Unreal Fest سیاتل استفاده کرد تا بار دیگر از صاحبان پلتفرمهای انحصاری انتقاد کند. او در بخشی از سخنان خود درباره صنعت گیم با اشاره به شرکتهای گوگل و اپل گفت آنها بیشتر از توسعهدهندگان از بازیها سود میکنند.
مدیرعامل اپیک در سخنان خود به تلاش برای توسعه سیستمی قابلدسترس اشاره کرده که تمام شرکتها و سازندگان میتوانند در آن با یکدیگر همکاری کنند. او گفت یکی از جنبههای مهم تحقق این مشارکت «مبارزه اپیک برای دسترسی رقبا به پلتفرمهای موبایل است؛ زیرا اگر اکوسیستمی دیجیتالی هیجانانگیزی در آینده میخواهیم، به رقابت منصفانه اجارهدهندگان سرویسهای انحصاری نیاز داریم.»
او در ادامه سخنان خود گفت تمرکز اپ استورها بر محدودکردن کارهایی که توسعهدهندگان میتوانند انجام دهند، محدودیتهای بیشتری برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند متاورس اعمال میکند. همچنین آنها بهقدری از توسعهدهندگان مالیات میگیرند که تمام سود فروش بازی را از آن خود میکنند:
«ما اکنون در نقطهای هستیم که توسعه بازی گران است، حاشیه سود پایینی دارد و شرکتهای بازیسازی با چالشهایی روبهرو شدهاند. اپل و گوگل نسبت به خود توسعهدهندگان بیشتر از بازیها سود میکنند، درحالیکه هیچ مشارکتی ندارند.»
سوئینی همچنین به مبارزات حقوقی اپیک با غولهای فناوری اشاره کرد و گفت پرونده اپل هنوز در جریان است تا توسعهدهندگان بتوانند پرداختها را بدون واسطهگری این شرکت و بدون پرداخت کارمزد آن پردازش کنند.
اپیک گیمز سال گذشته موفق شده بود در دادگاه پیروزی بزرگ در برابر گوگل به دست بیاورد. آن زمان، حدود 3 سال پس از اولین شکایت اپیک گیمز از اپل و گوگل به اتهام سیاستهای ضدرقابتی، هیئتمنصفه دادگاه اعلام کرد گوگل پلی استور در بازار انحصار غیرقانونی ایجاد کرده است.
پاسخ ها