گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

دولت بایدن به دنبال ممنوعیت فناوری های ارتباطی خودروهای چینی و روسی است

دولت بایدن به دنبال ممنوعیت فناوری‌های ارتباطی خودروهای چینی و روسی است

به گفته کاخ سفید، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سیستم خودران خودروهای چینی و روسی، می‌تواند برا مختل کردن زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

دولت آمریکا مدتی پیش تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را به شدت افزایش داد. در پی این اقدام، کانادا و اتحادیه اروپا نیز نظام تعرفه‌ای مشابهی را برای این خودروها اعمال کردند. با این حال محدودیت‌های آمریکایی‌ها برای خودروهای چینی پایان ندارد. دولت بایدن به تازگی تصمیم گرفته است تا فناوری خودروهای خودران چینی و روسی را در آمریکا ممنوع کند.

همچنین بخوانید: دولت آمریکا تصمیم‌گیری در مورد تعرفه واردات خودرو از چین را به تأخیر انداخت

براساس بیانیه رسمی کاخ سفید، دولت ایالات‌متحده هرچه آن مربوط به فناوری و سیستم‌های ارتباطی خودروهای چینی و روسی باشد، در این کشور ممنوع خواهد کرد. این موارد شامل سیستم رانندگی خودکار، سیستم‌های ارتباطی همچون بلوتوث، ارتباطات تلفن همراه، ارتباطات ماهواره‌ای و وای‌فای هستند. دولت آمریکا نگران است که فناوری‌های ارتباطی نوین در اتومبیل‌های روسی و چینی، برای جاسوسی از زیرساخت‌های این کشور استفاده شوند یا آن‌که سامانه‌های ارتباطی آمریکا را مختل کنند. کاخ سفید در بیانیه خود، خودروسازان چینی را تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.

تهدیدات خودروهای چینی و روسی برای امنیت آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا برای مقابله با این تهدیدات، قانون جدیدی را پیشنهاد کرده است. براساس قانون جدید و پیشنهادی وزارت بازرگانی آمریکا، فروش یا واردات وسایل نقلیه هوشمند که دارای فناوری خاصی هستند یا از قطعات خاص ساخت روسیه و چین در آن‌ها استفاده شده است، ممنوع خواهد بود. به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، دوربین‌ها و حسگرهای ساخت چین و روسیه، اطلاعات دقیق در مورد زیرساخت‌های آمریکا جمع‌آوری می‌کنند.

خودروهای چینی

براساس اعلام کاخ سفید، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سیستم خودران اتومبیل‌های روسی و چینی، می‌تواند برا مختل کردن زیرساخت‌ها یا سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد. به گفته کاخ سفید، دولت آمریکا قبلا تهدیدهای بسیار حاد را در سیستم‌های هوشمند خودروهای روسی و چینی کشف کرده است.

در صورت اجرایی شدن این قانون، ممنوعیت‌های نرم‌افزاری از ابتدای سال 2027 میلادی اعمال خواهد شد. ممنوعیت‌های سخت‌افزاری نیز برای ژانویه 2029 و خودروهای مدل 2030 اعمال خواهد شد. این قانون همچنان در دست بررسی است تا عواقب ناخواسته آن به حداقل برسد.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋