گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

افراد مشهور فریب خوردند. متن جعلی را برای مقابله با متای هوش مصنوعی منتشر کنید

سلبریتی‌ها فریب خوردند؛ انتشار متن جعلی برای مقابله با هوش مصنوعی متا

حتی بازیگران هالیوود به اشتباه تصور کردند که با انتشار یک متن می‌توانند جلوی استفاده هوش مصنوعی متا از اطلاعات خود را بگیرند.

بیش از ۶۰۰ هزار کاربر ازجمله برخی سلبریتی‌های هالیوود در دام پیامی تقلبی افتادند که ادعا می‌کرد با به‌اشتراک‌گذاری آن، متا دیگر نمی‌تواند از تصویر و اطلاعات آن‌ها برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این پیام که اخیراً بین کاربران پلتفرم‌های متا دست‌به‌دست می‌شد و «Goodbye Meta AI» یا «خداحافظ هوش مصنوعی متا» نام داشت باعث شد بسیاری از سلبریتی‌های هالیوود که نگران استفاده از تصویر و اطلاعات خود توسط هوش مصنوعی بودند، نیز آن را به اشتراک بگذارند. ازجمله افراد مشهوری که در دام این پیام تقلبی افتادند، می‌توان به «جیمز مک‌آووی»، «اشلی تیزدیل» و ستاره NFL، «تام بردی» اشاره کرد.

بسیاری از سلبریتی‌ها در دام این پیام تقلبی افتادند

سلبریتی‌ها فریب خوردند؛ انتشار متن جعلی برای مقابله با هوش مصنوعی متا

در واقعیت، کاربران فیسبوک و اینستاگرام اگر بخواهند مانع استفاده متا از اطلاعاتشان برای آموزش هوش مصنوعی شوند، باید در بخش تنظیمات حساب کاربری خود این کار را انجام دهند. به‌اشتراک‌گذاری متن در استوری اینستاگرام برای این منظور بیشتر شبیه شوخی است. البته خیلی‌ها فریب این نقشه را خورده‌اند.

اکنون سرویس Lead Stories به‌عنوان یکی از شرکای متا برای صحت‌سنجی اطلاعات، بسیاری از این استوری‌ها را با برچسب «اطلاعات غلط» برجسته کرده است. سخنگوی متا نیز دراین‌باره گفت به‌اشتراک‌گذاری یک استوری با چنین مضمونی شیوه‌ معتبر اعتراض محسوب نمی‌شود.

به‌ نظر می‌رسد داغ شدن چنین شایعه‌ای در پی اعلامیه ژوئین متا بوده است. در آن زمان، این شرکت رسماً اعلام کرده بود از پست‌های عمومی منتشرشده در پلتفرم‌هایش برای آموزش سرویس هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد.

استفاده متا از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی اخیراً برای این شرکت جنجال‌برانگیز شده است. برای مثال، «ملیندا کلیباگ»، رئیس واحد جهانی حریم خصوصی متا، اعتراف کرده این شرکت از تمامی پست‌های منتشرشده در اینستاگرام و فیسبوک از سال ۲۰۰۷ تاکنون برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرده است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋