گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

Neuralink برچسب "دستگاه پیشرفته" FDA را برای ایمپلنت ترمیم بینایی خود دریافت کرده است

نورالینک برای ایمپلنت احیای بینایی خود از FDA برچسب «دستگاه پیشرفته» دریافت کرد

ایمپلنت Blindsight نورالینک باعث می‌شود حتی افرادی که هر دو چشم و عصب بینایی خود را از دست داده‌اند، بتوانند دوباره ببینند.

ایمپلنت آزمایشی استارتاپ تراشه مغزی نورالینک متعلق به «ایلان ماسک»، با هدف بازگردادن بینایی برچسب یا مجوز «دستگاه پیشرفته» سازمان غذا و داروی ایالات متحده را دریافت کرده است.

براساس گزارش رویترز، برچسب FDA که هدف آن سرعت‌دادن به توسعه و بررسی دستگاه‌های درحال توسعه است، به دستگاه‌های پزشکی خاصی داده می‌شود که امکان درمان یا تشخیص شرایط تهدید‌کننده زندگی را فراهم می‌کنند. البته باید اشاره کرد که باوجود این مجوز، FDA هنوز تأیید نکرده این ایمپلنت می‌تواند بینایی را بازگرداند و دریافت برچسب «دستگاه پیشرفته» صرفاً حضور در برنامه‌ای داوطلبانه برای پیشبرد سریع‌تر فرایند توسعه را نشان می‌دهد.

ایمپلنت نورالینک برای بازگرداندن بینایی

نورالینک برای ایمپلنت احیای بینایی خود از FDA برچسب «دستگاه پیشرفته» دریافت کرد

روز گذشته، ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت این دستگاه آزمایشی «به Blindsight معروف است» و باعث می‌شود «حتی افرادی که هر 2 چشم و عصب بینایی خود را از دست داده‌اند، نیز دوباره ببینند.» او در پست نوشته است:

«برای تنظیم درست انتظارات، دید بیماران ابتدا مانند گرافیک آتاری با وضوح پایین خواهد بود اما این پتانسیل را دارد که درنهایت بهتر از دید طبیعی باشد و به شما اجازه می‌دهد در طول موج‌های فروسرخ، فرابنفش یا حتی راداری مانند Geordi La Forge ببینید.»

در این سیستم، یک آرایه میکروالکترودی در قشر بینایی قرار داده می‌شود و نورون‌های موجود در آن را در الگوهای مشتق‌شده از دوربین تحریک می‌کند.

نورالینک برای ایمپلنت احیای بینایی خود از FDA برچسب «دستگاه پیشرفته» دریافت کرد

Neuralink که ماسک و گروهی از مهندسان آن را سال 2016 تأسیس کرده‌اند، همچنین درحال ساخت رابط تراشه مغزی است که می‌تواند در جمجمه بیماران معلول کاشته شود و به آن‌ها کمک کند تا دوباره حرکت کنند، با دیگران ارتباط برقرار کنند و ببینند. دستگاه این استارتاپ تراشه‌ای دارد که سیگنال‌های عصبی را پردازش و آن‌ها را به دستگاه‌هایی مانند رایانه یا گوشی ارسال می‌کند.

نورالینک به‌طور جداگانه ایمپلنتی را آزمایش می‌کند که برای بیماران معلول طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند از دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنند. چند ماه پیش، این استارتاپ با موفقیت ایمپلنت خود را در مغز بیمار دوم قرار داد و اوایل این ماه گفته شد این بیمار اکنون می‌تواند اشیای سه‌بعدی طراحی کند و بازی‌های ویدیویی مانند Counter-Strike 2 انجام دهد. همچنین درباره بیمار اول گفته شده بود که او با تراشه مغزی درحال یادگیری زبان فرانسوی و ژاپنی است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋