گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

ماموریت تاریخی اسپیس ایکس برای انجام اولین راهپیمایی فضایی خصوصی راه اندازی شد [تماشا کنید]

مأموریت تاریخی اسپیس ایکس برای انجام اولین راهپیمایی فضایی خصوصی پرتاب شد [تماشا کنید]

از مأموریت پولاریس داون به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین مأموریت‌های گردشگری فضایی در تاریخ یاد می‌شود.

مأموریت پولاریس داون (Polaris Dawn) که قرار بود دوشنبه 26 آگوست (5 شهریور) انجام شود، سرانجام امروز پس از چندین بار تأخیر پرتاب شد. از پولاریس داون به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین مأموریت‌های گردشگری فضایی در تاریخ یاد می‌شود که چهار خدمه آن کاملاً به‌صورت تجاری راهی فضا هستند. قرار است این افراد در طول پنج روز در فضا باشند و اولین راهپیمایی فضایی خصوصی را انجام دهند.

براساس گزارش WIRED، راکت مأموریت پولاریس داون امروز سه‌شنبه 10 سپتامبر (20 شهریور) در ساعت 5:23 صبح به وقت محلی از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا از زمین بلند شد. خدمه چهار نفره که در داخل یک کپسول به نام Crew Dragon هستند، بر فراز یکی از موشک‌های فالکون 9 به فضا رفتند. این چهار نفر شامل «جرد ایزاکمن» (Jared Isaacman)، میلیاردر و سرمایه‌گذار این مأموریت، «سارا گیلیس» (Sarah Gillis) و «آنا منون» (Anna Menon)، مهندسان اسپیس‌ایکس و «اسکات پوتیت» (Scott Poteet) خلبان هستند.

راکت مأموریت پولاریس داون به فضا پرتاب شد

پس از پرتاب، فضاپیمای Crew Dragon در مداری قرار گرفت که در ارتفاع 1400 کیلومتری از سطح زمین است؛ این دورترین فاصله‌ای است که فضانوردان از زمان مأموریت آپولو 17 در سال 1972 به آن سفر کرده‌اند.

مأموریت تاریخی اسپیس ایکس برای انجام اولین راهپیمایی فضایی خصوصی پرتاب شد [تماشا کنید]

خدمه پولاریس داون پس از استقرار در مدار، یک دستورکار پنج روزه برای انجام آزمایش‌های مختلف و انجام راهپیمایی فضایی دارند. به عبارتی این آزمایش‌ها می‌تواند مأموریت‌های آینده انتقال انسان به مریخ را هموار کند. به عنوان مثال، هر انسانی که در آینده به مریخ سفر کند، ماه‌ها در معرض دوزهای بالایی از تشعشعات قرار خواهد گرفت. دانشمندان هنوز به‌طور کامل درک نکرده‌اند که این امر چه تأثیری بر بدن انسان می‌گذارد.

مأموریت تاریخی اسپیس ایکس برای انجام اولین راهپیمایی فضایی خصوصی پرتاب شد [تماشا کنید]

پیش‌ازاین جرد ایزاکمن، مدیرعامل شرکت آمریکایی Shift4، در سپتامبر 2021 در مأموریت Inspiration4 به فضا پرواز کرده بود. آن مأموریت با Crew Dragon و با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون دلار انجام شد و توانایی اسپیس‌ایکس را در انجام سفرهای فضایی مخصوص برای افراد ثروتمند به نمایش گذاشت. بااین‌حال هزینه مأموریت پولاریس داون فاش نشده است.

به‌طورکلی مأموریت‌های گردشگری فضایی تاکنون چندین‌بار انجام شده‌اند. در سال 2001 یک تاجر آمریکایی در یک کپسول روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رفت. همچنین در چند سال گذشته، ده‌ها نفر به لطف شرکت‌هایی مانند ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین توانستند پروازهای فضایی را تجربه کنند.

بااین‌حال Crew Dragon که ناسا از آن برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کند، می‌تواند سفرهای گردشگری فضایی دورتری را فراهم کند. این کپسول که به اندازه یک خودروی بزرگ جادار است و تا هفت سرنشین را در خود جای می‌دهد، می‌تواند پروازهای سفارشی را به مدار زمین انجام دهد و انواع جدیدی از مأموریت‌ها را امکان‌پذیر کند.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋