هایما S7 پرو برای رقابت با امویام X55 پرو و KMC X5 آماده میشود و همانند آن خودروها، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است.
ایرانخودرو تصمیم گرفته نسخه جدیدی از هایما S7 را با پسوند پرو وارد بازار ایران کند. هایما S7 پرو آماده رقابت با امویام X55 پرو و KMC X5 میشود و مانند آن خودروها، مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر است؛ بنابراین دیگر موتور 1.8 لیتری توربوشارژر در هایما S7 پرو استفاده نخواهد شد. این پیشرانه یکی از مزایای این خودرو هنگام عرضهاش شناخته میشد.
باوجود جایگزینی موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با موتور 1.8 لیتری توربوشارژر سابق، راندمان پیشرانه افزایش یافته است. دلیل آن استفاده از فناوری تزریق سوخت مستقیم در این موتور است. بهعبارتی ما با پیشرانه TGDi روبهرو هستیم که حداکثر 190 اسببخار قدرت تولید میکند. گشتاور این پیشرانه هنوز اعلام نشده اما باید انتظار داشت حدود 300 نیوتنمتر گشتاور از این پیشرانه کوچک دریافت شود.
موتور 1.8 لیتری توربوشارژر سابق هایما S7 حداکثر 170 اسببخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکرد؛ درنتیجه راندمان پیشرانه جدید هایما S7 پرو افزایش قابلتوجه خواهد داشت. البته این افزایش قدرت و گشتاور بهدلیل افزایش پیچیدگیهای موتور و بهکارگیری فناوریهای جدید رخ داده است. بااینحال به نظر نمیرسد در بخش انتقال قدرت تفاوتی ایجاد شود؛ همچنان از گیربکس ششسرعته اتوماتیک برای این خودرو استفاده خواهد شد. همچنین سیستم انتقال قدرت این خودرو همچنان دیفرانسیل جلو خواهد بود.
سیستم ترمز ضدقفل، توزیع نیروی ترمز، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، آینههای جانبی تاشوی برقی با گرمکن، سنسور پارک عقب، سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران.
برخلاف تغییرات پیشرانه، ایرانخودرو همچنان هایما S7 پرو را با ظاهر یک دهه قبل تولید میکند. این مسئله در رقابت این خودرو با KMC X5 و نسل آتی امویام X55 پرو تأثیرگذار خواهد بود. جالب این است که هایما S7 اصلی پس از تولید در قالب 2 مدل اصلی و فیسلیفت در سال 2020 از خط تولید خارج شد و تولید آن فقط در ایران ادامه دارد.
پاسخ ها