گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۴ نفر دنبال می شود

اپل، مایکروسافت و انویدیا در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در OpenAI هستند

اپل، مایکروسافت و انویدیا قصد سرمایه‌گذاری روی OpenAI را دارند

گفته می‌شود که با وجود این دور جدید از سرمایه‌گذاری، ارزش OpenAI به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

منابع وال‌استریت‌‌ژورنال به این نشریه اعلام کرده‌اند که اپل، مایکروسافت و انویدیا در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری روی سازنده ChatGPT، یعنی استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI هستند.

هرچند وال‌استریت‌‌ژورنال به میزان سرمایه‌گذاری اپل روی OpenAI هیچ اشاره‌ای نکرده است یا جزئیات بیشتری در مورد مذاکرات آن‌ها وجود ندارد، اما می‌گوید که با وجود این دور جدید از سرمایه‌گذاری، ارزش OpenAI به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

اپل، مایکروسافت و انویدیا قصد سرمایه‌گذاری روی OpenAI را دارند

علاوه‌بر‌ اپل، مایکروسافت که تاکنون یکی از سرمایه‌گذاران اصلی OpenAI بوده است نیز ظاهراً می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های خود روی این استارتاپ را افزایش دهد. بلومبرگ نیز در گزارش دیگری گفته است که انویدیا نیز در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری روی غول سازنده ChatGPT است.

همکاری‌های اپل با سازنده ChatGPT

اپل، مایکروسافت و انویدیا قصد سرمایه‌گذاری روی OpenAI را دارند

اپل قبلاً اعلام کرده بود که ChatGPT در iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia تا قبل از پایان سال به سیری خواهد آمد.

با وجود این همکاری، سیری می‌تواند در پاسخ به سوالات کاربران و سایر درخواست‌های آن‌ها مستقیماً پاسخ‌های ChatGPT را نشان دهد. علاوه‌براین، ChatGPT به ویژگی ابزار نوشتن سراسر سیستم اپل اضافه خواهد شد و به کاربران اجازه می‌دهد تا متن و تصویر تولید کنند. اپل می‌گوید که ChatGPT در پلتفرم‌های آن از جدیدترین مدل OpenAI GPT-4o پشتیبانی خواهد کرد.

کاربران آیفون، آیپد و مک می‌توانند بدون ایجاد حساب کاربری به صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنند و مشترکان ChatGPT Plus نیز می‌توانند در این دستگاه‌ها از حساب‌های خود با دسترسی به ویژگی‌های پولی آن استفاده کنند. اپل همچنین گفته است که OpenAI درخواست‌های ChatGPT را که از دستگاه‌هایش ارسال می‌شود ذخیره نمی‌کند و آدرس IP کاربران مخفی می‌شود.

ویژگی های Apple Intelligence از ماه گذشته به‌صورت آزمایشی در نسخه بتای iOS 18.1 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است، اما ChatGPT هنوز در دسترس نیست.

OpenAI امروز اعلام کرده بود که ChatGPT اکنون 200 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد، یعنی تعداد کاربران آن از نوامبر سال گذشته و حدود 10 ماه قبل، دو برابر شده است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋