گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

اپل بالاخره شبیه ساز iDOS 3 را در اپ استور منتشر کرد

اپل بالاخره اجازه انتشار شبیه‌ساز iDOS 3 در اپ استور را صادر کرد

شبیه‌ساز برنامه‌های کامپیوتری iDOS 3 سرانجام توانست بعد از تغییر برخی قوانین اپ استور، مجدداً به این پلتفرم بازگردد.

شبیه‌ساز iDOS 3 که پیش‌ازاین از انتشار در اپ استور محروم شده بود، حالا با تغییر قوانین این فروشگاه می‌تواند دوباره به این پلتفرم راه یابد و در دسترس کاربران قرار بگیرد. «چائوجی لی»، توسعه‌دهنده این شبیه‌ساز، به‌صورت رسمی این خبر را تأیید کرده است.

 به گزارش The Verge، شرکت اپل به علت فشارهای اتحادیه اروپا مجبور شده است برخی قوانین اپ استور را تغییر دهد که در نتیجه آن برخی اپلیکیشن‌هایی که پیش‌تر از انتشار در اپ استور محروم بودند توانستند به این فروشگاه بیایند. iDOS 3 نیز یک شبیه‌ساز برنامه‌های کامپیوتری است که اپل اجازه انتشار آن در اپ استور را نمی‌داد، اما حالا در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اپل برخی قوانین سخت‌گیرانه اپ استور را تغییر داد

شبیه ساز iDOS 3

 در ماه ژوئن گذشته، چائوجی لی اعلام کرد که اپل اجازه انتشار iDOS 3 را به علت عدم انطباق با برخی قوانین این پلتفرم صادر نکرده است. در آن زمان، قوانین اپ استور اجازه انتشار شبیه‌ساز کامپیوترهای شخصی در اپ استور را نمی‌داد و فقط شبیه‌ساز کنسول‌ها می‌توانستند در دسترس کاربران اپل قرار بگیرند.

 اما ماه گذشته، اپل سرانجام اقدام به اعمال برخی تغییرات در قوانین فروشگاه اپ‌های خود کرد. بر این اساس، عبارت «PC emulator» یا شبیه‌ساز کامپیوترهای شخصی به دستورالعمل ۴.۷ اپ استور اضافه شد که به‌صورت رسمی تأیید می‌کرد که شبیه‌ساز نرم‌افزارهای پی‌سی نیز می‌توانند در اپ استور عرضه شوند. شبیه‌ساز UTM SE ازجمله اولین برنامه‌هایی بود که به اپ استور راه پیدا کرد و حالا iDOS 3 نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

چائوجی لی دراین‌رابطه گفت با اینکه از بازگشت iDOS 3 به اپ استور خوشحال است، اما هنوز تردیدهایی در این زمینه دارد و محتاطانه به آینده نگاه می‌کند. اپل در سال ۲۰۲۱ شبیه‌ساز iDOS 2 را از اپ استور حذف کرده بود.

تغییر قوانین اپ استور و صدور اجازه بازگشت به برخی اپلیکیشن‌های خاص نتیجه فشارهای اتحادیه اروپا و تحقیقات ضد انحصاری است که در چند سال گذشته علیه اپل در جریان بوده و این شرکت را مجبور به بازنگری در سیاست‌های خود کرده است.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋