گیـــــــگ gig

گیـــــــگ gig

روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین
توسط ۳ نفر دنبال می شود

امروز در فضا: ماموریت هیپارخوس پرتاب شد

امروز در فضا: مأموریت هیپارکوس راه‌اندازی شد

هیپارکوس زوایای بین ستارگان کاملاً جدا شده‌ را اندازه‌گیری کرد و روشنایی آنها را که از یک رصد به رصد دیگر متغیر بود، ثبت کرد.

در 8 اوت 1989، آژانس فضایی اروپا مأموریت هیپارکوس خود را راه‌اندازی کرد. هیپارکوس موقعیت صد هزار ستاره را مشخص کرد. ماهواره به آرامی در محور خود می‌چرخید و بارها و بارها اطراف آسمان را در شیب‌های مختلف اسکن می‌کرد.

هیپارکوس تا سال 1993 کار کرد. این اولین آزمایش فضایی بود که به اخترسنجی دقیق و اندازه‌گیری موقعیت اجرام آسمانی در آسمان اختصاص داشت. این ماهواره اندازه‌گیری‌های با دقت بالا را از درخشندگی‌های ذاتی، حرکات مناسب و اختلاف منظر ستاره‌ها امکان‌پذیر کرد و محاسبات بهتری از فاصله و سرعت مماسی آنها را ممکن ساخت.

هنگامی که داده‌های ماهواره با اندازه‌گیری‌های سرعت شعاعی از طیف‌سنجی ترکیب شد، اخترفیزیک‌دانان درنهایت توانستند تمام شش کمیت موردنیاز برای تعیین حرکت ستارگان را اندازه‌گیری کنند.

هیپارکوس

کاتالوگ هیپارکوس با بیش از 118200 ستاره، در سال 1997 منتشر شد. کاتالوگ Tycho با دقت پایین‌تر و بیش از یک میلیون ستاره در همان زمان منتشر شد.

هیپارکوس زوایای بین ستارگان کاملاً جدا شده‌ را اندازه‌گیری کرد و روشنایی آنها را که اغلب از یک رصد به رصد دیگر متغیر بود، ثبت کرد. هر ستاره انتخاب شده‌ برای مطالعه حدود 100 بار در طول چهار سال مورد بازدید قرار گرفت.

گیـــــــگ gig
گیـــــــگ gig روزمرگی های یک خوره تکنولوژی، بازی، لپ تاپ و ماشین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋